opa's

Vind ik zo'n onzin he, dat opa's vinden dat ze te jong zijn om opa te worden. Ze kunnen hun dochter/zoon te jong vinden om ouders te worden, maar dat ze zelf te jong zouden zijn. Kom op zeg.

Ik ken het probleem in zijn geheel niet hoor, maar misschien komt het omdat mijn ouders er zelf heel jong bijwaren (beide nog geen 20) en er van genoten hebben.

Miep

Hoi allemaal,

Toen wij onze oudste kregen waren we erg jong. Ik was 20 en m'n man 19. Mijn schoonmoeder had hier heel veel problemen mee. Ze zei echt letterlijk: Ik wil nog geen oma worden!!
De hele zwangerschap heeft ze geen interesse getoond. Niet 1 keer gevraagd hoe ik me voelde en of alles goed ging. Maar toen onze dochter er was ging ze wel overal rondbazuinen dat ze zo,n mooie kleindochter hadden! Dat kon ik toen niet goed hebben hoor!
Inmiddels zijn we zwanger van de derde en er is wel veel veranderd hoor, ze is nu echt heel blij en op haar manier wel een goede oma. Ik kan nog steeds niet goed met haar opschieten, maar we maken er het beste van.
M'n schoonvader vond het wel meteen de 1e keer al leuk, daar hebben m'n schoonouders onderling zelfs nog ruzie over gehad!

Liefs Annemarie (18 + 6 zwanger)

Hoihoi,

Bedankt voor jullie reacties. Ik zie inderdaad dat iedere ouder weer anders reageert. Mijn vader is  na de scheiding uiteindelijk ook weer een nieuw gezin gestart en heeft dus nu nog een dochter van vijf en een zoon van drie. Dat maakt het vast lastiger om aan het idee opa te wennen. Waarschijnlijk komt het vast wel goed. Ondertussen maakt mijn moeder het dubbel goed, want die zit nu al helemaal in haar oma rol! (hihihi)

Terug
Bovenaan