opa en oma oppas vergoeding?

Nomidia,

ik weet niet of een kind beter verzorgd zou worden als de verzorger er voor betaald krijgt of niet. Denk niet dat mijn moeder het iets uit zou maken. Mijn moeder ziet het wel als een stukje waardering dat ze zo voor ons klaarstond en nog steeds staat.

En het is ook wel uit een stukje eigenbelang dat betalen. Ik voel me nu minder bezwaard om mijn moeder te vragen om een dag te zorgen voor ons kind. (de oudste twee gaan nu naar school en ze vangt ze nog maar beperkt op).

Maar of je nou betaald of niet, neem het nooit als een vanzelfsprekendheid, waardering blijft in alle gevallen heel belangrijk

Miep

Hoi,

Ik denk dat het ook wel belangrijk is om een vergoeding te geven. Mijn moeder past 3 tot 4 dagen op de kleine van mijn zus (gewoon bij haar thuis) en maakt toch ook kosten.

Het is inderdaad ook een stukje waardering en je spaart toch ook nog wel wat uit.

Syl

via vila is de 1e die met deze constructie begon geloof ik daar kan je ook kijken via de gastoudersites.

succes petra 33-1

Ps waardering kan natuurlijk op heel veel manieren maar dat weet je vast wel.

Mijn moeder past ook 2 dagen op.
Af en toe geef ik haar geld.
Mijn moeder wil het eigenlijk niet hebben.Ze zegt dat ze alleen al genoeg beloning heeft van mijn zoon's liefde.

hoi hoi

Mijn ouders passen drie dagen per week op en willen hier niets voor hebben, zelfs de bezine niet, wat toch 50 km per dag is dus tel uit je winst. Mijn moeder is er zelfs minder voor gaan werken omdat het hobby is voor haar... Ik ken mijn ouders goed genoeg om te weten dat ik ze echt voor het hoofd stoot als ik geld geef, dus nemen wij te twee weekenden per jaar mee naar centerparcs oid, gaan we regelmatig uiteten, krijgen ze een paas- en kerstpakket en cadeautjes van de sint en stop ik regelmatig hun lievelingssnoep in de verzorgingstas...en laatst werden ze hier boos over, want de wilden niets...okee, zei ik dan willen wij ook nooit meer iets, geen cadeaus, ook niet voor de kids, niets onder de boom etc.   Nu mag ik weer iets in de tas stoppen, anders voelt het voor ons niet goed...

liefs Clau

Hoi,

Mijn schoonouders passen 3 dagen in de week op mij zoontje. Daarbij hebben ze ook nog de jongste dochter van mijn schoonzusje (4-5 dagen in de week) en de oudste 2 komen tussen de middag en na school.

Zij willen hier niets voor hebben.
Zelfs geen onkosten vergoeding. Ik zorg er uiteraard wel voor dat er altijd een pak luiers en doekjes zijn. Regelmatig trakteer ik ze op een chineesje o.i.d.

Groetjes,

Vicky

Terug
Bovenaan