Hallo Myrna,
Wat een zware en hectische tijd hebben jullie gehad. Er is veel op jullie afgekomen.
Neem de tijd die je nodig hebt om alles weer op orde te krijgen en alles een plaatje te geven. Neem alle tijd die je daarvoor nodig hebt.
Mijn vader is 11 jaar geleden overleden en na een paar jaar vinden mensen soms dat het over moet zijn en als je dan nog eens verdrietig bent, vinden ze dat soms raar.
Mijn zus heeft daar heel veel last van gehad (zelf heb ik dat minder ervaren). Ze had het idee dat ze na een jaar niet meer verdrietig mocht zijn. Dus daarom zeg ik vaak tegen mensen, neem alle tijd die je nodig hebt om te rouwen/verwerken/ plaats te geven. En verwerk het op een manier die jij prettig vind.
Zo gaat mijn zus elke week naar het graf. Van mij hoeft het niet, maar ik begrijp haar wel. Maar sommige mensen begrijpen haar niet en dat is best pijnlijk/ moeilijk.
Ieder doet het op zijn/haar manier.
Maar als ik het zo lees...doen jullie het goed als gezinnetje: op zoek naar rust.
Sterkte komende tijd, als het opeens weer eens moeilijk is, als herinneringen terug komen.
Ik las eens ergens de volgende zin:
Terugblikken doet pijn,
Maar fijne herinneringen, zullen altijd in je hart zijn.