Opblaas-speelgoed

Nu het weer lekker zomers is, gaan wij vaak op de fiets naar in de buurt gelegen plassen, om te zwemmen en de kinderen op het strand te spelen. Daar genieten ze allemaal vreselijk van. Voor ons dochtertje hebben we een klein opblaasbootje, waar ze helemaal gek op is en waar ze altijd heerlijk mee speelt. Maar er is een probleem als we aan het eind van de dag weer naar huis gaan. Als ik het opblaasbootje leeg laat lopen, om het in te pakken, begint ze vaak vreselijk te huilen. Voor een tijdje is ze dan ontroostbaar, en dat zet dan een domper op een verder heerlijke dag, in ieder geval voor haar. Heeft iemand vergelijkbare ervaringen? Heeft iemand suggesties om hier mee om te gaan? We proberen wel eens het bootje stiekem leeg te laten lopen en vast op te bergen als ze niet in de buurt is, maar dat is natuurlijk niet altijd mogelijk.

Margriet
 
Ach wat een verdriet hebben ze soms om zoiets he... :) Elk kind is natuurlijk anders, dus het is toch even uittesten wat werkt! Is het bijvoorbeeld het onverwachte wat haar onrustig maakt? Dat is namelijk hoe het hier werkt. Onze dochter (3) gaat er heel goed op als we haar een poosje van tevoren al voorbereiden op wat komen gaat ('als de grote wijzer op de 12 staat doen we...' of 'we gaan nu even lekker wat eten en daarna ruimen we alles op in de auto'). We zijn daar hier zo op getraind met elkaar dat ik soms bewust iets onverwachts doe, dan is het even drama maar leert ze dat hopelijk ook?.
Wat ook zou kunnen is afleiden met ander speelgoed? Iets dat ze meeneemt op de reis terug? Ik noem maar wat ideetjes.

Overigens denk ik dat jonge kinderen het zich sowieso als een fijne dag herinneren, ook met zo'n einde. :) Succes!
 
Mooi antwoord hierboven! Vooral het laatste. 
Als aanvulling: aan het eind van de dag zal ze ook wel moe zijn, dus minder geduld. 
Je zou alvast wat snacks of eten kunnen geven. 


Of thuis "oefenen": samen met haar laten leeglopen als ze nog niet zo moe is en de volgende dag weer opblazen. (Het is wel een gedoe, maar wie weet ben je net als ik ook zo gek)
 
Hartelijk dank voor het meedenken! Ik heb hierboven wel het een en ander gelezen waarvan ik denk dat het het proberen waard is. Wie weet helpt het iets? Andere suggesties zijn nog welkom. Grt
 
Terug
Bovenaan