opbouwen flesvoeding

Hee meiden,

Bij mijn zoontje (die inmiddels 4 1/2 jr oud is) kreeg ik duidelijke voedingsadviezen van het bureau.
Nu moet je het zelf maar een beetje uitzoeken...

Isis krijgt nu sinds de kraamhulp weg is 90 cc water met 3 schepjes voeding.
Nu heb ik het idee dat dit niet voldoende is voor haar.
Ik ben nu dus maar op eigen houtje gaan opbouwen en geef nu om en om meer voeding.
Om half 8 - half 2 en weer half 8 krijgt ze gewoon 90 cc
en om half 11, half 5 en half 11 geef ik haar 120 cc.
Zou dit voldoende zijn of juist teveel???
Ik twijfel zelfs ook om haar   om de 4 uur te gaan voeden...
Maar is dat niet te vroeg... Ze was afgelopen woensdag 3 wkn oud.
Ze woog vorige week teon de verpleegkundigeer was 3600 gram...

Hoe doen/deden jullie dit???

Grtjs mama Peet

HoiHoi,
Ook ik vind de voedingsadviezen minimaal, het is ons eerste kindje en na de kraamtijd zat die op 90cc. Langzaam aan had die hier echt te weinig aan en ben ik het zelf gaan opbouwen..als we op het buro komen vragen ze altijd hoeveel die krijgt maar nooit of dat goed is of niet wat die op dat moment krijgt. Zo heb ik hier op het forum gelezen dat een baby niet boven 1 liter mag uitkomen maar tot welke leeftijd is dit.
Nu kijk ik gewoon na mn kleine....komtie weer sneller of blijf die ontevreden na de fles gaan we iets omhoog!!
Dus kijk lekker na je kleine!!
Groetjes

hoi hoi,
ik vind de adviezen van het cons.buro ook erg minimaal. ik ga  elke week of om de 2  weken met mijn meisjes langs om te kijken of ze goed groeien etc en voor wat adviezen. nu heb ik de afgelopen  7 weken een vreselijke tijd gehad met ze omdat ze maar bleven huilen en slecht en weinig wilden slapen. (mijn vriend slaapt al 5 weken beneden op de bank)  nu kwam de begeleister woensdag (meisjes zijn inmiddels 13 wk) met het idee dat ze misschien te veel voeding kregen. sinds woensdag geeft ik alleen wanneer ze er om vragen en dat is nu 6 keer 125 ml waarvan ze ook niet elke keer alles opdrinken. maar ze zijn zooooo veel rustiger en slapen nu zelfs eindelijk soms zelfs 6 uur achter elkaar door. ze drinken ongeveer net zoveel als jou kleine en meer willen ze ook niet. lijkt mij prima, zolang te zelf tevreden steeds in slaap vallen.

Je kan kijken of ze om de 4 uur al wil eten. die van mij drinken  soms  maar 50 ml of minder of drinken meer en spugen het later weer uit als ik ze eerder wakker maak. denk dat je even moet kijken wat haar beter ligt. maar als ze tevreden is, lijkt het mij een prima schema.

Groetjes,
Petra

De kraamhulp vertelde dat we de voeding iedere dag met 10 cc op moesten hogen tot 100 cc.
We kwamen er al vrij snel achter dat Yinthe dat niet op kon.Ze bleef steken bij ongeveer 70 á 80 cc.
Ik heb toen met het kraamcentrum/cb gebeld en het "probleem" voorgelegd.
Volgens hen heeft Yinthe gewoon niet meer nodig.

Vanaf dat moment ga ik op mijn gevoel af.
Een week nadat Yinthe 100cc mocht hebben wilde ze het ineens wel.
Soms zelfs al wat meer.
maandag moet ik met Yinthe naar het cb.
Ben benieuwd welk advies ik dan krijg.

hallo ..

helemaal goed dat je op je eigen gevoel afgaat..moet je altijd doen..mijn zoontje zat zat na een week al op 80 a 90 cc ze geven zelf wel aan wat ze nodig hebben,binnen 4 weken sliep ie door en zat toen dus ook al op  5 voedingen..met 6 weken heb ik die van 2300 de laatste er af gehaald..mag dan ook nog niet maar als je kindje het er goed op doet moet je het altijd doen..

gr marije

hoi, van mijn cb heb ik een schema gekregen. Misschien heb je er wat aan:

1-2 weken                     2750-4000 gram      6x70-100ml
vanaf 2 weken          3000-4250 gram     6x 80-110 ml
vanaf 1 maand         3400-4750 gram      overgaan naar 5 x 110-150 ml
vanaf 2 maanden   4200-5750 gram    5x 130-170 ml
vanaf 3 maanden    4800-6600 gram   5x140-200ml
vanaf 4 maanden   5400-7400 gram   5x160-200ml
vanaf 5 maanden   5900-8000 gram   4-5 x 200 ml (introductie bijvoeding)
vanaf 6 maanden   6300-8600 gram   totaal 4 voedingen en 1 fruithap
vanaf 7 maanden   6700-9200 gram   totaal 4 voedingen en 1 fruithap
4 voedingen voorbeeld: 1 flesvoeding, 1 papvoeding, 1  broodmaaltijd, 1 warme maaltijd en 1 fruithap
vanaf 9 maanden   7400-10100gram 3 voedingen en 1 fruithap

Oh dat is wel handig zo een schema, dan kan je toch een klein beetje kijken of wat je doet een beetje klopt  

Alleen Celeno zit nog steeds op 6 voedingen, vind het erg lastig om hem naar 5 te krijgen.
Hij drinkt nu per fles 120 met 4 schepjes.
Hij is nu 8 weken en ik denk net over de 4 kilo

xx

Terug
Bovenaan