opdringerig??

Hallo,

even weer een vraag van mijn kant..Hebben jullie ook 'last' van opdringerig bezoek?
Mensen die nu opeens onaangekondigd voor de deur staan, elke dag bellen en vragen of het al zover is??
Ik houd de hele tijd rekenschap met de ander, ook de toekomstige opa's en oma's in spé..Tenslotte is het ook hun eerste keer..Maar ik dan?
Moeilijk, ik wil niemand voor hun hoofd stoten, maar ik ben erg op mezelf en heb hier totaaaaaal geen zin in!!
Ik krijg bijna telefoon én deurfobie, hahaha..Maarre, ís het überhaupt ook normaal?
Bij iedereen? En hoe gaan jullie ermee om?

Ik heb er nog geen last van, maar ben de 25e pas uitgerekend, dus wie weet komt het nog. Tot nu toe belt of smst iedereen van te voren om te vragen of het wel uit komt.
Heb wel op een andere site verhalen gelezen van mensen die inderdaad ook half gestalkt worden. Zit er dan ook wel over te denken dat als de bevalling overdag is, de telefoon eraf te zetten of in gesprek stand te doen.

Normaal gesproken heb ik het al niet zo op onverwacht bezoek, meestal ben je net met iets anders bezig en de momenten die je  dan vrij bent, wil je ook wel eens met z'n 2-en zijn, zeker nu het nog kan.
Daarnaast douche ik me soms pas later op de ochtend of loop de hele dag in mijn trainingsbroek en slobbertrui, dan zit ik ook niet echt te wachten op onaangekondigd bezoek.

Op het kaartje zetten we ook dat er gebeld moet worden van te voren en ik heb mijn vriend al instructies gegeven het kraambezoek ook kort te houden, ben zelf meestal daar niet assertief genoeg in.

Ha Moems,

Ik ben blij dat ik bij 38 weken bevallen ben en dat iedereen me daarvoor redelijk met rust heeft gelaten, ik had het 's avonds na het eten ook vaak wel gehad voor de dag en ging dan even lekker in bad en dan met mijn pyjama op de bank, de visite die wel kwam bleef vaak tot laat hangen en hints namen ze niet op pfffff
maar het wordt nog erger haha wacht maar tot je bevallen bent, ik dacht dat de meeste mensen je de eerste week wel met rust zouden laten NOT! onverwachts bezoek in het ziekenhuis terwijl ik daar niet op zat te wachten en ook thuis onaangekondigd bezoek, gelukkig werd het in week 2 minder alhoewel de schoonouders de eerste 3 weken om de dag kwamen en dan gerust tot 23 uur bleven zitten pfffffff
zaterdag en zondag houden we een borrel dus dan hebben we iedereen gehad en kunnen we zelf wat ritme gaan krijgen, want anders is het niet te doen vind ik!
nu komen de schoonouders al wat minder, ik vind het ook niet erg als ze even binnnen vallen maar een hele avond pffff nee ik heb mijn rust nodig en mijn man ook!
en ik heb een paar keer duidelijk gezegd dit weekend zijn we met zijn drietjes en dan nog gewoon komen grrrrr om gek van te worden!

Liefs daantje mama van Lisa (23-11)

hoi moems, herkenbaar hoor! ik ben op 30 dec uitgerekend en werd maandag gebeld door een vriendin die al had gehoord dat ik was bevallen... wij willen ook graag dat de baby er is maar zo wordt t allemaal ertg lastig om geduld te hebben hoor!

Gelukkig geen onaangekondigd bezoek ofzo, iedereen belt wel even maar wat je wel hebt zijn de VERHALEN. De ene na de andere en dan niet de leuke dingen maar natuurlijk de rampscenario's. Ik ben verdorie al zo zenuwachtig en nu gaan ze je nog onzekerder maken. En dan zeggen ze van jaaa, je moet t je niet aantrekken.... HOE KAN JE DAT NU NIET DOEN!!!! pffff....

hahahaha, heb ook weer even mijn hartje kunnen luchten nu hahahaha, liefs, Sas

@ Daantje, iri is dat ja als ze je geen moment met rust laten zeg! Begrijpelijk dat ze er blij mee zijn maar je wil ook lekker met zijn 3-tjes zijn toch? Opdringerig gedrag...   hoe gaat t met het praten tegen je? Wordt t nog steeds via Lisa gedaan of is het weer rechtstreeks?

Ook ik moet zeggen dat ik er (nog) geen last van heb, maar ik ben dan ook pas 29-12 uitgerekend. Dus wie weet..  

Ik merk wel dat ik minder behoefte krijg aan 'contact' met andere mensen. Voorheen nam ik eigenlijk altijd m'n telefoon wel op of reageerde direct op een sms, nu duurt het wat langer voor ik reageer. Op de een of andere manier kost alles me meer tijd en moeite, daar zal dit ook wel mee te maken hebben.. Laatst wilde m'n vader koffie komen drinken en die vond het een beetje vreemd dat ik zei: kom maar na half 11 ('s ochtends), dan ben ik wel opgestart. Ik heb gewoon meer tijd nodig 's ochtends!

Ben zoals Femke schreef ook wel bang voor de kraamtijd. Mijn lief is altijd van de gezelligheid, en zal niet zomaar mensen wegsturen. Heb nu duidelijk gezegd dat ik wel verwacht dat hij zijn acties daarin neemt. Ik heb geen zin in mensen die tot 23 uur blijven zitten. Heb t op t kaartje gezet, en dat mensen moeten bellen voor ze langs komen, maar ik weet nu al dat er een aantal mensen zullen zijn die gewoon voor de deur staan.. Tja, wat doe je ertegen?

@Saskia: verhalen van anderen zit ik ook niet op te wachten, daar heb ik er ook een paar van rondlopen in m'n vriendenkring..  Bleh!  Hetzelfde met bevallingsverhalen op tv, heb ik nooit willen zien en zeker nu ook niet!!

Ow, ja nou, hier dus wel en eigenlijk al toen ik met verlof ging..Staan ze opeens elke week onaangekondigd aan de deur..Als je nét bezig bent met iets groots..En ook ik ben niet zo assertief om er wat van te zeggen, de relatie is al niet zo stabiel zeg maar..En manlief? Die vind dat ik begrip moet hebben voor de opa's en oma's in spe..Ik vind dit erg moeilijk, zit er inderdaad niet op te wachten dat ze straks ELKE dag hier zitten. Ik krijg het nu al spaans benauwd..Hoe moet dat dan? Heb menig vriendin gesproken, die hadden daar geen last van..pff, heb ik weer, haha.
Of je bent niet thuis en denken ze al dat je al aan het bevallen bent zeg maar, bahbah.

Ja; Daantju, hoe is dat afgelopen, praten ze nog steeds via Lisa met je?
Heb je je ritme al een beetje gevonden?

Hallo,

Ik ben van het najaar 2006 forum en in december 2006 bevallen. Ik lees even mee met jullie omdat het deze maand twee jaar geleden is dat ik zelf bevallen ben en het leuk vind jullie verhalen te lezen. December is nu helemaal een speciale maand.

Maar om even terug te komen op het onderwerp, heel herkenbaar. Ik liep ruim een week overtijd en dan krijg je de meest "leuke" opmerkingen. Er is er nog nooit één blijven zitten, loop je nu nog? Nee heb voor mijn lol nog zo'n dikke buik en ga zo maar door. Het onaangekondigde bezoek viel toen nog wel mee. Maar uiteindelijk is ze in het ziekenhuis geboren met een keizersnede en toen begon de ellende. 's Avonds kwam alles tegelijk. Ik heb drie dagen in het ziekenhuis gelegen en elke avond was het druk. Het was weekend dus iedereen was heel de dag vrij waarom kom je dan met zijn alle elke keer 's avonds?????? Dat zou ik een volgende keer anders regelen.
Maar toen we eenmaal thuis waren ging dit gewoon door. Vooral mijn schoonfamilie had er een houtje van.
Ik heb de eerste twee weken alle visite boven ontvangen. Doordat je op bed ligt houden mensen het kort. Wat je ook kan doen is in een badjas beneden gaan zitten ook dan houden mensen het kort.
Mijn man is ook erg van de gezellige en van het blijven plakken, maar die had nu ook zoiets van het is goed maar 's avonds niet te lang. Ook zijn leven veranderde met een kleine in huis. Ineens was hij voor zijn gevoel papa, de maanden dat het kind in mijn buik zat waren voor hem anders en daar stond hij verder bij vandaan. De nachten breken je op en dan heb je echt geen zin in laat bezoek dus ik denk dat bij de gezellige mannen er ook een knop omgaat.
Hij heeft zelfs een keer zijn ouders niet binnen gelaten. Ze stonden de tweede dag dat ik thuis uit het ziekenhuis was om 22.00 uur voor de deur.
Maar doe voral waar je je goed bij voelt en wees duidelijk. Jij moet met je gezin verder en dan komen mensen maar een andere keer. Bel visite ook gewoon af als je het even niet ziet zitten. De meeste mensen hebben daar echt wel begrip voor.

Succes met de laatste loodjes. Het is echt geweldig en geniet ervan want de tijd gaat echt snel. Hier wordt ze alweer twee jaar.

Hoi Dames,

Nee het praten tegen Lisa hebben ze niet meer gedaan gelukkig had me ook voorgenomen om er meteen wat van te zeggen als ze dat weer zou doen!
Vanavond komen ze oppassen dus........werd al gevraagd hoe laat ze moet eten zodat ze haar het flesje kunnen geven.........ja hallo dat meisje heeft nog geen ritme dus kan ik niet zeggen hoe laat ze haar flesje moet (geef haar 's nachts op aanvraag) maar aangezien ze om de 3 uur moet eten zal er zeker wel een flesje gegeven kunnen worden haha  
Wat ook heel irritant is dat alle aandacht de hele tijd naar Lisa lijkt te gaan waardoor ik soms het idee heb als ik iets vertel dat er niet geluisterd word pffff nou ja wordt wss minder verwacht ik!

liefs Daantje

Terug
Bovenaan