opdringerig??

Het  bezoek wat 's avonds blijft plakken kun je ook aangeven dat de kraamzorg of verloskundige heeft aangegeven dat jullie goed moeten rusten. Dus uiterlijk tot...
(zij staat ook weer 's ochtends op de stoep)
Zoals je overdag je rusttijden hebt, je die 's nachts ook nodig hebt.
En gewoon zeggen dat de baby je nachten onderbreekt, en dat uitslapen er ook niet in zit.

mijn schoonouders wonen wat verder weg, dus zullen niet zo onaangekondigd langs komen, vind  het alleen sneu om ze dan snel weer weg te sturen...
en hoop eigenlijk dat ze de eerste keer niet meteen de hele familie meenemen.

Ik wil graag bv geven, dus heb een goede reden om lekker samen met de baby naar boven te gaan, en ook als ik rust wil hebben, ga ik gewoon lekker in bed liggen.
Kreeg ook een tip om het ziekenhuisbed in de kamer te laten staan, en daar te gaan liggen, dan blijven ze ook niet lang, maar vind dat zelf niet echt prettig. (misschien na de bevalling wel, maar dat zien we dan wel)

Moeilijk is dat, vooral omdat je iedereen te vriend wilt houden.

Ben zelf met 38+4 bevallen, dus heb weinig last gehad van mensen die steeds
belden of kwamen.
Wel steeds het gegok van wanneer hij zou komen,of het bemoedigende:er is er nog nooit een blijven zitten.
Vooral de vrienden zonder kinderen hebben er dan opeens alle verstand van:NOT!

Nu tijdens de kraamtijd hadden we wel alle twee zoiets van:leuk, maar niet iedereen tegelijk.
Ook op het kaartje stond 'graag bellen voor bezoek'.
Tip van onze kraamhulp was: ontvang bezoek boven, ga zelf lekker in bed.Men blijft minder lang, omdat je zieker oogt.
Moet zeggen: werkte prima, ook al voelde ik me kip lekker., ik leek slechter in orde dan ik was, dus men 'gunt' je dan ook je rust meer.

Maar goed, daar heb je nu niets aan.
Heb je nummermelder? Kijken wie er belt en selectief aannemen.
Als het dringend is belt men wel weer en/of weten ze je echt wel te bereiken.
Onaangekondigd bezoek? Leuk dat je er bent, maar moet zo weg of even koffie en dan aangeven dat je eigenlijk nog druk bent, dus dat je eigenlijk wel verder wilt met je bezigheden.
Duidelijk zijn en grenzen aangeven, makkelijker gezegd dan gedaan, maar wel prettiger.

Succes!

Jennifer
mamavan Jip (11.12.08)

Terug
Bovenaan