Opdringerige telefoontjes

Oh, deze wil ik jullie echt niet onthouden: ik vind hem echt goed!!!

Een vriendin van mij wordt ook regelmatig gebeld en was het laatst helemaal zat. Ook zij bleven aandringen over geld besparen en waarom ze dat toch niet wilde.... en toen zei ze:
"sorry, hoor maar wij hebben echt geld zat!".
Degene aan de andere kant was enigszins verrast over dit antwoord en mijn vriendin heeft opgehangen.
Ik vond hem wel lachen

hoi meiden,

ik heb deze week net een artikel gelzen in de mijn geheim hierover.
ik pak em der ff bij. en typ het ff over.

vanaf begin volgend jaar kun je je laten registreren bij een bel-me-niet register.
callcenters moeten dat eerst raadplegen voordat ze iemand bellen.
doen ze dat niet dan krijgren ze een boete van telecomtoezichthouder opta.
nu kan het nog op www.infofilter.nl maar deze is niet waterdicht gelbleken.
sommige callcenters maken alleen gebruik van deze lijst en kunnen de problemen dus erger worden.
het bel-me-niet register geeft comsumenten straks de kans om in 1 keer zich af te sluiten voor ALLE commerciele telefoongesprekken.

dus het nog even wachten en ergeren.
wie zich bij infofilter aansluit zit er voor 5 jaar aan vast.
ook marktonderzoeken kunnen je niet bereiken terwijl je met die juist geld kunt verdien door bijv. te proeven van eten of een mening te geven en daar krijg je geld voor.
kan oplopen tot 50 euro en dat kan ik wel goed gebruiken. deze marktonderzoeken zijn geen mensen die je iets aan willen smeren en bellen ook niet in de avond.
deze bedrijven zijn er omdat fabrikanten van nieuwe producten graag willen weten wat de consumenten ervan vinden en zo een enquete houden. en ze betalen voor de dienst die de kalnt levert.
ik doe er zelf aan mee en ik moet zeggen dat het erg leuk is. ik heb voor een uur koekjes proeven en vergelijken 50 euro verdient.
en het was vlakbij bij mij in de buurt.
eten word vaak verzorgd als je erheen gaat.
als iemand nummers wilt hebben om ook mee te doen, moet je het ff zeggen.
het blijft wel vrijblijvend, het is handje contantje en je kan gewoon meedoen of weer weg gaan als je dat zelf wilt.

groetjes Miranda

hai,

Ja ik weet wat je bedoelt. Vreselijk van die irritante telefoontjes! Wij hebben ons idd gemeld bij infofilter, het werkt wel iets maar er zijn toch altijd nog telemarkers die het toch doen.

Wat ik momenteel erg vervelend vind.... dat zijn de mensen die aan de deur komen. Dan weer om iets te verkopen, dan weer een enquete of jehova's.... Altijd op hele vervelende momenten. Onder het eten of 's ochtends heel vroeg!

Pas iemand voor de deur gehad met een enquete (heel overdonderd deed ik dus mee..). Ja hoor volgende dag werd ik gebeld of ik die meneer nog kende??? Want dan kan ik dit en dat aanbieden. Toen heb ik gevraagd aan de meneer of hij mij nog wel kende??? Want ik heb heel bewust gezegd (tijdens enquete) dat ik er een hekel aan had dat ze me bellen. Ja hij kende me nog wel.... bla bla bla. Hij ging gewoon door! Ik vroeg of die me had gehoord, waarop hij reageerde ik ben niet doof! Ik zei nou ik geloof het wel... dus het gesprek is bij deze beeindigd! Wanneer er nu iemand voor mijn deur staat, gaat meteen de deur weer dicht! Opgedonderd!

Ben blij dat ze het gaan aanpakken!!! Vaak zijn ook oudere mensen de dupe!
Groetjes Veronique

vreselijk!!! wij hebben het ook zo erg!
 tenminste haaden want ik heb een paar weken terug ook dat infofilter gedaan en het lijkt te werken.....
een paar weken terug werd ik gebeld of we een of andere vakantiekaart wilden waar ik meteen nee op zei en toen werd die kerel boos op me.... hij begon gewoon tegen me te schreeuwen dat ik heel dom was enz!!!
nou, toen was ik het zo zat, ik heb daarna dat infofilter gedaan en het lijkt echt te werken.
maar ik weet wat je bedoelt hoor! ontzettend irritant!!!

groetjes marijke

Zulke herkenbare frustratie  Ik ga dus bij een eventueel volgende kindje echt aan geen enkele zwangerschapsdoos oid  meedoen. Ik werd de eerste weken gek van de bellende mensen die wisten dat ik net een kindje had gekregen. En wij hebben ons aangelmeld bij infofilter, maar ik vind dat we nog steeds veel gebeld worden.

Laatst was ik net klaar met yanick in badje te doen, werd er aangebeld. Ik helemaal moeilijk doen, kind snel in de badcape, bijna uitglijden over de nattigheid, naar beneden gerend, deur open gedaan en ja hoor, een of andere verkoper, grrrrrrrr. Dat doe ik dus nooit meer, me haasten voor de bel of de telefoon! Ze wachten maar en anders bellen ze wel terug.

Jullie gooien mij even het lood in de schoenen hahaha.
nee hoor, grapje. ik ben zo'n vervelende telemarketeer maar dan net even anders. Ik wordt wel vaak vergeleken met deze mensen.

Ik bel dus ook voor mijn werk, maar dan alleen naar bedrijven en tussen 9 en 5.
Mijn nekharen gaan ook altijd al omhoog staan als ik zelf gebeld wordt en ik zeg geen interesse en ze vragen dan door. Als mensen tegen mij zeggen geen interesse dan zeg ik gelijk dan gaat het gewoon over, bedankt voor uw tijd.

Laatst werd ik zelf gebeld voor een of ander blad en toen ik geen interesse zei ging deze jongen door met vragen e.d toen zei ik: ik zei toch dat ik geen interesse had, toen zei hij: ja maar er zijn genoeg mensen die de 2e keer wel ja zeggen.
Ik zei tegen hem dat ik het hondsbrutaal vond, omdat hij zo mensen die iets zwakker in de schoenen staan probeert over te halen. walgelijk vind ik dat .

groetjes irene

Tja, ik vind het ook altijd vervelend dat we gebeld worden. Tegenwoordig vraag ik of ik hun telefoonnummer kan krijgen, zodat ik terug kan bellen. Dat krijg je nl. niet en dan zeg ik laat dan maar en dan word je verder niet meer gestoord.
Wat betreft die zwangerschapsdoos: iemand had ons opgegeven bij mijn 1e zwangerschap voor zo'n blije doos.... de zwangerschap ging fout, maar alle firma's die bij de blije doos betrokken waren hebben ons benaderd keer op keer... Echt vreselijk.
Ik heb toen het bedrijf van de blije doos gebeld en doorgegeven dat we niet meer zwanger waren en dat ze ervoor moesten zorgen dat we niet meer lastig gevallen zouden worden. Daar konden ze niets aan doen, want zij weten ook niet waar de gegevens allemaal naar toe gaan. Ze verkopen de adressen nl. aan diverse bedrijven en die kunnen ze ook weer doorverkopen..... pfff word je toch niet goed van.
Marie-José

Terug
Bovenaan