opdringeringe schoonmoeder

Ik heb totaal geen band met mijn schoonmoeder! In het begin was alles leuk gewoon te leuk om waar te zijn .. Ook heb ik geen band met mijn vriend zijn stiefzussen die denken dat ze alles zijn, zij zijn altijd beter dan ik en hebben altijd alles veel beter. Wij gaan samenwonen en die stiefzussen moeten alles weten hoe duur is dat wat voor meubels nemen jullie wat is de hypotheek. Gewoon te triest.
Mijn schoonzus (mijn vriend zijn eigen zus) heeft ook een klein prinsesje mijn schoonmoeder weet alles beter. Het is gewoon te erg want ze zegt je moet het zo doen je moet dit doen dat is slecht bla bla bla.. 9 van de 10 keer heeft ze nog ongelijk ook! Het is haar kind niet die van me schoonmoeder.
Ik heb het er al met mijn vriend over gehad. Heb gezegd mocht er een kleine groeien in mijn buik en ter wereld komen alsjeblieft als je moeder het ook bij ons doet zeg er dan wat van! Hij begreep mij en was het er totaal mee eens .. Hij zei als ze dat ook bij ons doet vraag ik eerst of ze ermee wilt ophouden kijk advies is altijd welkom maar het kan te ver gaan en als ze het niet wilt wijs ik haar vriendelijk de deur en zeg dat ze weer welkom is als ze normaal kan doen..

Liefs, Maikeh.

Succes!!

een tijdje terug was hier ook een onderwerp over ik heb toen vrij positief gereageerd op mijn schoonmoeder. Een aantal mensen reageerde toen al zo van: "dat komt dadelijk nog wel"... en inderdaad mijn schoonmoeder is aardig veranderd in de zin van: zij denkt vrij ouderwets, ze zegt dat ik niet zo bezig moet zijn met wat je niet mag eten en wat wel en dat ik eigenlijk niet zo moet zeuren (ik ben gewoon  misselijk en doodmoe)  en ze vinden het onzin dat we het niet meteen aan de grote klok  hangen etc etc... Ik heb een MK gehad hiervoor en was daardoor erg onzeker de begin periode dat begrepen ze niet en nu nog niet overigens. We zitten nu ook nog in een verbouwing en ook daar moet ik me niet druk over maken. "Wat maakt het uit als 12 weken in de rotzooi zit" "Je moet je daar niet zo druk over maken heeft allemaal geen zin" "Jij bepaalt niet wat die bouwvakkers doen" en zo nog 10 in een dozijn... Ik heb altijd het idee dat schoonouders het altijd beter weten. Grrrrrrr of komt dat door de hormonen haha.

Moeilijk om zo de situatie helemaal weer te geven maar het komt in grote lijnen neer op het feit dat we totaal niet op 1 lijn zitten. Mijn schoonmoeder is nog uit de tijd van geen echo's, geen testen etc etc. Dus dat vind je ze ook allemaal maar onzin en dat moet ik dan ook maar vinden. Vreselijk die domme klets... en daar moet je dan naar luisteren... vreselijk!
Leuk topic lucht op!!! haha

Gr Miranda (11 wkn zwanger van onze 1e frummel)

Inderdaad leuk topic! Hier kan je gewoon over je schoonfamilie zeuren zonder dat manlief het af en toe voor ze opneemt..

Don't get me started!
Zodra ik aan dat monster denk dat mijn vriend (bijna man) als moeder heeft ga ik al over de rooie!

Gelukkig ligt het niet aan mij, niemand kan haar uit staan.

Na de bruiloft hoef ik haar gelukkig nooit meer te zien van m'n vriend.

En ook als ik zwanger wordt en het kindje er is kan ze het mooi vergeten!
Zo iemand wil ik niet bij m'n kinderen in de buurt hebben.

hi meiden,

fijn (niet voor jullie natuurlijk)  te horen dat er nog meer vervelende schoonmoeders zijn.  nou Miranda ik ben nog niet zwanger en dus nog geen last van mijn hormonen maar ik  denk heel vaan GRRRRRRRRRRRR!!!! wanneer ze er weer aan komt met haar bemoei.
er zitten wel wat goede  tips tussen alleen weet ik niet of  het  gaat  werken.        Sara ik ga zeker proberen om  een vaste dag met haar af te spreken.  en  Quimn  ik denk dat net doen of ik er niet ben niet werk want we wonen aan het eind van een doodlopend straatje met grote ramen aan de kant van de weg dus als je langs loop zie je metteen wie er binnen is en om me zelf nu boven voor haar te verstoppen vind ik net te gek (wel eens over na gedacht trouwens).
maar goed ik wens iedereen sterkte met de schoonfamilie (ze zeggen en de achterhoek niet voor niets de koude kant) en het zwanger worden.
groetjes nimfje

Hallo Nimfje (en andere dames),

HELP! heel herkenbaar, pfff ...................

Ik ben met de leukste man v/d wereld getrouwd, maar heb er (helaas) ook een niet altijd even prettige schoonmoeder bij gekregen (en dan druk ik me nog voorzichtig uit).
Daarintegen heb ik wel weer een erg leuke schoonzus, dus mag ik me nog niet helemaal beklagen.

Bij tijd en wijle laait het hele "schoonmama-issue" hier thuis ook weer op en dat is idd niet heel erg prettig.
Ze is sinds een aantal jaren weduwe (wat ik overigens echt heel rot voor haar vind), maar weet zich ook heel goed in de slachtofferpostitie te plaatsen, waarmee ze probeert te bereiken dat haar (schoon)kinderen doen wat zij graag  wil.

De eerste 2 jaar hebben we ook heel veel gedaan om haar te ondersteunen in dit verlies, hierna deed mijn man dit ook nog steeds, maar begon ik toch het gevoel te krijgen dat ze ons emotioneel probeerde te chanteren.
Hier heb ik in het begin flink wat woorden met mijn man over gehad.
Gelukkig begon hij dit in de loop der jaren ook steeds meer te herkennen en hij is hier ook minder gevoelig voor geworden.
Inmiddels is schoonpapa al 12 jaar dood en heeft schoonmama een nieuwe invulling van haar leven gevonden, nl: DE KLEINKINDEREN

Schoonzus heeft sinds ze kinderen heeft iedere dag schoonmama over de vloer en vindt het moeilijk om aan te geven dat iedere dag wel erg veel is. Subtiele hints komen ook niet echt over en de confrontatie durft/ wil ze niet aangaan.

Mijn man en ik hebben het er al wel over gehad dat wij deze toestanden absoluut NIET willen mochten er bij ons ook kinderen komen. Dat zal haar wel gaan tegenvallen vermoed is, maar ze zal het er toch mee moeten doen...

Dus ik verwacht nog wel een paar pittige gesprekken tzt.

Ach ja...
Alles op zijn tijd.
Eerst moeten we natuurlijk eerst nog zwanger zien te raken, dus moeten we niet op de zaken vooruit lopen. Maar goed, ik verwacht al wel het één en ander t.a.v. schoonmoederperikelen.

Alhoewel ik als ik eerlijk ben denk dat ik aan mijn eigen moeder ook nog wel een behoorlijke kluif zal krijgen (30 jaar geleden was zij kraamverzorgster - en ze weet nog precies hoe ze alles aan moet pakken). En daar denk ik nog wel eens anders over dus...

Ondertussen hoop ik natuurlijk dat  we snel zwanger mogen zijn en die   confrontaties ... die nemen we dan maar op de koop toe!  

Suc6 ermee allemaal,

Liefs,

Twinkel3

PS: ander woord voor schoonmoeder : trouw ma (= trauma)

dat is idd balen, dat je er echt niet onderuit kan. Ik kan me voorstellen dat het door je hoofd speelt om je te verstoppen (hihi)..

De uitdrukking koude kant is overigens de meest gebruikte uitdrukking door mijn schoonmoeder (en ze is Brabants), elk bezoekje komt het wel een keer of 30 voorbij, zeker als mijn zwager er ook bij is.

Mijn schoonouders wonen nu nog een dorp bij onze stad vandaan, maar in 2008 verhuizen wij naar Utrecht, en dan zal ik ze helemaal niet meer vaak zien. WHOEHOE!!!

hoi meiden,

grappig dat het bij iedereen schoonmama is, bij mij is het schoonpapa.
mijn schoonvader denkt dat hij alles voor ons kan bepalen.
wij zijn 28 en 29, dus oud en wijs genoeg om onze eigen zaken te regelen.
ik heb vanaf het begin heel duidelijk aangegeven dat ik zelf wel bepaal wat ik wel en niet wil.
hij heeft bijv. een maand niet tegen ons gesproken, omdat het huis wat wij hebben gekocht niet zijn keuze was.
sorry, maar het is ons geld en onze keuze.
hij probeert altijd dingen voor ons te bepalen.
hij vond mij in het begin erg kattig.
hij is er nu inmiddels aan gewend en doet dit nu niet meer in mijn bijzijn.
helaas doet hij het nog wel tegen mijn vriend, maar die trekt zich er ook al niet veel meer van aan.
al met al kan ik nu redelijk met hem overweg, maar ik moet wel altijd duidelijk mijn mening en grenzen blijven aangeven.
mijn schoonmoeder is een hele lieve vrouw, maar ik ben er wel bang voor dat ik als er bij ons een kindje komt ik duidelijke grenzen moet stellen, omdat ze anders elke dag willen langs komen.
hoe goed ik ook met haar overweg kan, elke dag is gewoon te veel.
meiden succes allemaal er mee.
mijn ervaring is dat duidelijk en eerlijk zijn het beste werken.
groetjes kwinty.

Terug
Bovenaan