opeens een fles minder

Sorry DeeDee maar ik zie er het nut wel degelijk van in. Misschien dat jou kindje er geen toegevoegde waarde van heeft, maar napraterij is het in ieder geval niet!!! Mijn zoontje (en ook onze oudste) sliepen er beter op door en overdag waren ze ook veel meer tevreden. Dus hierbij de onderbouwing waar je naar zocht misschien?!
 
Ik wilde je niet aanvallen hoor, sorry als dat zo overkwam.
Maar in rijstebloem zit weinig voedingstof dus wat dat betreft heeft het kind er niets aan.
Wel zorgt het ervoor dat de voeding minder makkelijk door de maag gaat, waardoor het wat langer een verzadigd gevoel heeft.

Nu zitten er kunstvoeding zoveel voedingstoffen dat kinder er maar een beperkte hoeveelheid van mogen hebben. Dus als het kind eigenlijk meer wil drinken dan mag dat niet.
Door rijstebloem toe te voegen zal het minder snel om meer komen.

Maar het gaat hier om een kindje dat helemaal niet aan de maximale hoeveelheden zit en daarnaast ook nog eens goed doorslaapt.
Daarom zie ik het nut niet in om rijstebloem toe te voegen. Ze kan net zo goed een paar slokjes extra melk drinken.
 
Nou het woord napraterij viel bij mij een beetje verkeerd. Sorry dan voor mijn heftige reactie, maar bij mijn oudste heb ik een hele heftige periode meegemaakt met veel huilen. Toen ik na 3 maanden de rijstebloem mocht gaan gebruiken ging het veel beter met hem, dus voor mij was dat echt een uitkomst. Vandaar dat ik dat absoluut geen napraterij vind en vandaar misschien mijn heftige reactie.
 
Nou het woord napraterij viel bij mij een beetje verkeerd. Sorry dan voor mijn heftige reactie, maar bij mijn oudste heb ik een hele heftige periode meegemaakt met veel huilen. Toen ik na 3 maanden de rijstebloem mocht gaan gebruiken ging het veel beter met hem, dus voor mij was dat echt een uitkomst. Vandaar dat ik dat absoluut geen napraterij vind en vandaar misschien mijn heftige reactie.
 
Misschien een rare vraag:

Maar een groentehap om 18 uur en een fles om 19 uur? Is dat niet een beetje te veel van het goede? En dan ook nog roosvicee in de middag?

Bij de oudste heb ik tot bijna een jaar geen extra drinken gegeven. Met 4 maanden de fruithap en met 6 maanden pas de groentehap, maar nooit zo laat of zo kort voor de fles. Ik snap best dat ze niet veel honger heeft.

Misschien de fles van 19 uur wat later zetten? Of haar groentehap wat vroeger? Dan kan ze om 19 uur wel die volledige fles drinken. En verder: als ze goed in verhouding is (qua lengte en gewicht) zou ik me er niet zo heel druk om maken.

Gr. Tamara.
 
Hallo,

Allemaal bedankt voor het meedenken! Inmiddels hebben we de fles van 19 uur laten vervallen omdat ze toch een groentehap krijgt als wij ook eten.

En krijgt ze tussen 22-23 uur nog een fles met rijstebloem.

@ Tamara dat was een idee van het consultatieburo ze krijgt dan ook geen hele fles maar de helft minder.
Nu doen we het toch anders!! Zie wat ik hierboven heb geschreven.

En helaas Sanne heeft echt dorst dus vandaar de roosvicee!!

Groetjes Moi
 
Hallo,

Allemaal bedankt voor het meedenken! Inmiddels hebben we de fles van 19 uur laten vervallen omdat ze toch een groentehap krijgt als wij ook eten.

En krijgt ze tussen 22-23 uur nog een fles met rijstebloem.

@ Tamara dat was een idee van het consultatieburo ze krijgt dan ook geen hele fles maar de helft minder.
Nu doen we het toch anders!! Zie wat ik hierboven heb geschreven.

En helaas Sanne heeft echt dorst dus vandaar de roosvicee!!

Groetjes Moi
 
Terug
Bovenaan