Opeens zwanger worden drang

hallo,
Ik ben nieuw hier en pas 21 jaar, maar ik heb opeens zo een behoefte om zwanger te worden en ik ben er ook gewoon helemaal klaar voor. Groot probleem is dat mijn vriend het niet ziet zitten. Zijn er meer mensen die ook zwanger wilden/willen worden waarvan de partner het niet zag zitten. Ik wil geen kindje krijgen als mijn vriend het niet wil, maar het is zo verdomd moeilijk om mijn gedachte te verzetten.
Kan iemand mij alstjeblieft helpen, want ik heb het er heel erg moeilijk mee.

Hoi! Ik begrijp je goed hoor! ik was er ook eerder klaar voor dan mijn vriend, en ik was er daarom ook veel mee bezig. Maar alleen lukt het natuurlijk niet! Maar heb geduld, op een dag wie ook hij papa worden! Mijn vriend was er ook ineens klaar voor en nu genieten we van alles wat erbij komt kijken! Probeer wel het onderwerp 'leuk' te houden, dat het niet constant spanningen met zich mee brengt. Dan raken jullie allebei geiriteerd en kun je nog je gevoels niet kwijt. Ik hoop dat je hier wat aan hebt en succes!

Gr, meike, 3e ronde, 1e kindje, nod 5 maart

Dankjewel,

Ik moet je er wel bij vertellen dat het wachten totdat hij papa wil worden lang zal kunnen duren, hij is al 28, maar zijn ex heeft hem 2 jaar geleden het papa zijn ook opgedrongen en nu schrikt hij al terug als ik er al over begin. Het is voor mij daarom extra moeilijk omdat hij dus al papa is en wij het meisje regelmatig over de vloer hebben, en het voor hem wel goed is zo. Ik hoop maar dat het een keer komt dan dat hij er klaar voor is, nu zegt hij gewoon dat ik er nog niet klaar voor ben omdat ik pas 21 ben. Dat zorgt inderdaad voor irritaties dus ik zal mijn best doen om het onderwerp 'leuk' te houden.

Goh zeg, dat is idd een lastig pakket! Ik zou je geen advies kunnen geven hoe je dit zou moeten aanpakken. Het is natuurlijk niet niks om papa te worden terwijl je het helemaal niet wilt! Kan me voorstellen dat je vriend daarom nog heftiger op jou wens reageerd! Ik hoop voor je dat het vanzelf goedkomt, en dat ook jij je kan storten op je wens! Dat gun ik je echt, want het is het mooiste wat er is! En ook veel leuker als je het allebei echt wilt! Sterkte!

Liefs Meike

hoi,

Ik heb in ongeveer hetzelfde situatie als jij gezeten.
Mijn vriend heeft 2 kids en wilde dus niet meer omdat hij deze 2 eigenlijk ook nooit " gepland " had.
Het heeft zo'n 4 jaar geduurd, maar hij is nu net zo ver als ik en ook hij is een stuk ouder als dat ik ben.
Het klinkt mssn raar, maar achteraf ben ik blij dat ik toen mijn zin niet heb doorgedreven zodat
we er nu samen van kunnen genieten.
Het is moeilijk, maar heb geduld, het wordt beloond !!!

x Cora

Hoi Nicholle,

Is inderdaad een moeilijke situatie. Wat een rotstreek trouwens van zijn ex. Is niet leuk.

In mijn vorige relatie was ik ook part-timemama. Ik kan me dus heel goed voorstellen hoe jij je voelt. Ook zijn ex was opeens zwanger..... Dat is waarschijnlijk ook de reden waarom ik in mijn vorige relatie lang gewacht heb met het verwerkelijken van die kinderwens. Deze relatie heeft 8 jaar geduurt.

Toen ik mijn huidige vriend ontmoete, had ik dus een relatie van 8 jaar achter de rug, en had ook gezien mijn leeftijd het moeder worden al een beetje opzij gezet. Daar had ik ook vrede mee. Ik was dik 2 jaar alleen, toen kwam ik hem tegen. Nu is hij jonger en had van begin af aan een zeer uitgesproken kinderwens. En ik ben daar heel eerlijk in geweest en heb verteld hoe ik erover dacht en waarom. Voor mij was belangrijk dat hij dat hij zich in mijn gedachtegang kon vinden, en daar met veel respect mee omging.

Door het groeien van onze relatie en de manier waarop wij beiden met kinderen omgaan en ook hoe kinderen op ons reageren, is bij mij ook de wens weer naar boven gekomen. Wat voor mij heel belangrijk te weten is, is dat hij met of zonder kind(eren) bij mij wil blijven. Wij zijn nu bezig voor ons erste kleine wondertje.

Heel veel sterkte en succes,

Noelie (36jr)

Dankjewel voor al jullie lieve reacties, ik heb er echt wel wat aan, want het is ook zo'n moeilijke situatie. Ergens weet ik ook wel dat ik moet wachten en ik heb ook alle tijd nog, maar mijn vriend is ouder  natuurlijk en ik hoop dat de wens ooit nog wel komt bij hem. Ik hoop het maar want anders ga ik er uiteindelijk aan kapot denk ik.

Natuurlijk is zwanger worden veel leuker als je het samen wilt, maar ik vind het nu gewoon moeilijk om iedere dag de pil te slikken terwijl ik hem veel liever links laat liggen. Kortom iedere dag word ik geconfronteerd met mijn kinderwens, en mezelf voorhouden dat het ooit wel komt is wel een troostende gedachte, maar heel eerlijk, ik wil gewoon een kind...en wel zo snel mogelijk.

Hoi! Ik begrijp je echt helemaal! Kreeg echt rillingen, weet hoe diep de wens kan zitten en welke gevoelens dat met zich mee brengt!! Ik hoop echt van harte dat er snel voor jullie beide een oplossing komt! Heel veel sterkte!

Liefs Meike

Terug
Bovenaan