open kontje

hallo,

ons zoontje van 5,5 maand heb ik sinds week of 1,5 aan de friso dieetvoeding voor spugen en krampjes. nu weet ik niet of het daardoor komt maar hij poept ontzettend vaak soms veel soms beetjes maar zijn kontje is nu helemaal open en we smeren als een gek met zinkzalf maar het helpt niets. op de open plekken blijft de zinkzalf niet zitten. zelfs als je eerst babypoeder erop doet zo dat de huid wat droger is na verschonen.

hij heeft ook aan 1 kant een heel rood wangetje. vanacht had hij zijn   bedje en pyamaatje kletsnat(plas? zweet?)

heeft iemand ervaring wat we kunnen doen?

groetjes

Hey,

Wat vervelend joh dat gaat je aan je hart. uuuh ik weet niet je schrijft dat je kleintje 5,5 mnd is heeft tie al tandjes. Ons dochtertje had  ook altijd een rode en vooral warme wang wanneer er een tandje door kwam en dikwijls ook last van haar billen.
Nu kan het ook zijn doordat je andere voeding bent gaan gebruiken dat je kleintje er aan moet wenne daardoor mee poept enz.
Maar het feit blijft die open en waarschijnlijk ook pijnlijke billen.
Ik deed het vaak zo regelmatig verschonen, en wanneer ik dan alles had afgedaan de billen even laten luchten door er bijvoorbeeld zachtjes tegen aan te blazen klinkt gek maar zo drogen goed van het verschonen enz.
Zink zalf blijft inderdaad niet op open plekken zitten sterker nog dat is ook niet goed. Ik raad je bepanthen aan (is wel wat duurder) maar het is super spul. Legt een beschermend laagje aan maar sluit niet af. Dus urine en ontlastig kunnen niet in de open plekken "bijten".
Dit smeer je bij elke luierwisseling op, maar ook bij elke luier even met een luier doekje gebruiken.
Wens je er veel sucses mee!!

Gr Louise

hallo,

dankje voor je reactie.hij heeft al sinds juli 2 ondertandjes, toen had hij niet veel last er van naast een beetje kwijlen dan.   dus ja ik heb ook al gedacht tandjes maar hij heeft sinds vanochtend meer koorts gekregen vanochtend was het 38,5 en nu 39 ik heb hem vanmiddag een paracetamol gegeven. maar doe het vanavond na de laatste voeding de 2e wel dan is hij voor de nacht tenminste even van de pijn af. maar die paracetamollen mogen maar 2 daagjes dus dat lost niet veel op.  

wat je zegt van die zinkzalf klinkt idd logisch want hij huilt ook als ik het erop doe joh echt verschrikkelijk en als je zijn billen moet afvegen ooh dat vind ik zo zielig. ik heb nog ergens beapanthen liggen volgens mij voor tepelkloven gebruikt maar kan idd ook voor luieruitslag staat er op wist ik helemaal niet.

ik hoop dat het dan snel over is en dat hij weer beter word ik vind het zo zielig. hij ziet er zo bont uit. als het morgenvroeg nog zo is en de koorts niet gezakt is bel ik de huiisarts toch maar even denk ik. beter voor niets dan of niet dan. ik bedoel straks is het iets raars ofzo hij heeft afgelopen donderdag niet maar die donderdag ervoor zijn 3 e prikjes gehad en toen was hij net weer een beetje beter van de verkoudheid en nu dit weer.

pf wat een zorgen dan he? het liefst kruip ik naast hem in zijn bedje om hem te troosten maar dat past niet haha.
ik hou je op de hoogte

groetjes feyline

Hoi Fey,

Hier hetzelfde probleem. Mijn dochter is pas 4 weken, maar haar billen liggen al een week open. Ze heeft ook heel veel en dunne ontlasting. Morgen mogen we naar het CB, eens kijken wat zij ervan vinden.
Wij doen het volgende:

-Géén billendoekjes meer, maar een hydrofielwashand met een beetje water
-Droogdeppen met een hydrofieldoek en ook droogblazen
-Insmeren met zinkOLIE, is wat vetter, smeert beter. Dit in laten trekken
-Het liefst in d'r blote kont laten liggen, anders in een luier helemaal volgestrooid met Maizena.

Wij hebben een week lopen klooien met Bepanthen, Sudocrem noem maar op. Niks lijkt te helpen. Zoooooo zielig. Nu doen we het op deze manier, hopen dat dit helpt. Ik heb me helemaal suf gegoogled en ik kom op heel veel sites de tip Maizena tegen. Wellicht dat het helpt. Succes ermee en laat even weten wat bij jou het best geholpen heeft!

groetjes, Letty

hoi,

waar haal je dat? maizena? gewoon bij de kruidvat? ik kan het nie vinden. ik ben maandag naar de ha geweest en hij heeft een virale infectie enb dat slaat op zijn darmen. daar zit dan schimmel in die ook oorzaak is van spruw bij pasgeborenen. dus heb van die zalf gekregen die je dan op kontje 2 maal daags moet doen maar het helpt nog geen zier dus........ en het is net alsof je met een kaasschaaf over de kontje bent gegaan zo'n dun vreemd open plekje is het. en als ik hem in zijn kontje idd even laat drogen(eergisteren zelfs zo de fles gegeven en op hoop van zegen dat ie niet ging plassen) dan sijpelt er langzaam bloed uit het wondje verschrikkelijk zielig gewoon. de koorts is nu gezakt gelukkig en hij slaapt beter maar hij poept nog steeds erg vaak dus we zijn maar weer op de gewone voeding over gegaan. ik weet niet of het daar beter van wordt maar we zien wel. maar die maizena wil ik dus gaan proberen ook en ik gebruik idd ook geen lotiondoekjes meer want dat is veel te nat.

groetjes feyline

Hoi Fey,

Maizena haak je gewoon bij de supermarkt, het staat vaak bij de sausjes. Het is een bindmiddel dat je gebruikt in soepen of om een sausje wat dikker te maken. Het kost geen drol (nog geen euro voor een pak...)
Wij hebben het op Guusje d'r billen gestrooid (heeeeeeeeel veel) en je wil het niet geloven, maar de open plekken zijn dicht! Ik heb 2 weken lopen kloten (excuses voor het woord) en dat arme kind lag te kermen van de pijn als ze moest poepen of plassen en nu was het gewoon binnen anderhalve dag dicht.
Eerst maakten we haar billen voorzichtig schoon, goed drogen aan de lucht, beetje zinkolie op de plekjes kloppen en vervolgens rijkelijk met de maizena. Ik strooide ook heel veel in de luier, zodat elk vochtdingetje dat in haar luier kwam werd geabsorbeerd. Ik wou dat ik dit veel eerder had gedaan, had heel wat huiluurtjes gescheeld denk ik (van moeder en dochter...)
Als dit voor jou niet werkt, heb ik nog wel een zalfje dat je zonder recept bij de apotheek kan halen. Een kennisje gebruikte dit. Zij had ook al alles geprobeerd en niets hielp bij haar zoon.   MICONAZOLNITRAAT 2% (zinkoxidesmeersel) Bij haar zoon waren binnen 2 dagen de plekjes dicht.
Ik hoop dat ik je heb kunnen helpen en dat je kindje gauw weer dichte billen heeft.
Succes ermee!

groetjes, Letty

Miconazolnitraat is een zalf die gebruikt wordt bij huidschimmels.
Volgens mij best een agressief zalfje voor zo een kleintje.
als je het wil gebruiken zou ik het toch eerst even overleggen met een apotheker of arts.
Behalve maizena kun je ook talkpoeder gebruiken dit helpt ook als een tierelier.

Vervelend he die open billetjes. Inderdaad geen babydoekjes gebruiken deze prikken heel erg op open plekjes. probeer het zelf maar een sals je een schraafwondje heb.

Gewoon een washandje met water is het best.

Als je toch gemak van doekjes wilt tov washandjes met water kun je ook de doekjes van Huggies PURE kopen (vaak in de aanbieding hij Etos) Dit zijn katoenen doekjes met alleen water. Ik gebruik ze ook vaak als snoetendoekje: ze ruiken niet zo ranzig als de officiele snoetenpoetsers!!

Beterschap voor de kleine billetjes gewenst in ieder geval!!

Groetjes Saskia

Terug
Bovenaan