open kontje

hoi, ik hoop dat het inmiddels al over is, maar bij echt kapotte billetjes kun je evt ook maisena gebruiken (dus alleen het poeder.) dat trekt ook het vocht van de billetjes waar door het huisje weer kan genezen.

ik had bij mijn oudste zoon het idee dat hij sudocreme heel erg pijn vond doen. Nu hebben we zinkzalf van neutral en gilt hij niet meer.

hallo,

die miconazol had ik dus al op recept van de ha gekregen die had ik tijdens bv ook voor mijn tepels en dat gebruiken ze ook bij spruw van baby's omdat spruw ook in de darmen voor kan komen en dus voor open billen kan zorgen. maar goed dit was geen spruw maar ik kreeg toch de zalf. en nu is het zo goed als over er zit nog een ietsiepietsie klein plekje maar verder is het stukken sneller over gegaan dan met sudocreme.

trouwens goede tip die huggies doekjes misschien niet voor billen nu maar voor snoetenpoetsers onderweg lijkt me dat idd ideaal want die van switsal ruiken idd smerig en plakken nadat je het gebruikt ook nog steeds je handen.

groetjes fey

De tip: gebruik nóóit zalfjes op open plekjes! Dit houdt het namelijk nat en week en dan heelt het niet. De bedoeling is juist dat het indroogt, en kan alleen maar met maizena of babypoeder. Sinds ik dat zo doe als ze het heeft, is het binnen twee dagen geheeld!

Dames,

Ik heb echt DE oplossing voor dit probleem. Het volgende moet je doen. Werkt onwijs goed.

Hydrofiele luier in sukken knippen
Water koken (1 liter ongeveer)
2 zakjes Kamillethee erin hangen
Kapot geknipte hydrofiele luier doekjes in de thee leggen
Thee met doekjes laten afkoelen
Doekje goed uitknijpen...dus dat het alleen nog vochtig is
Op zn/dr billetjes 'plakken' en luier gewoon overheen

Vooral 's nachts doen.

Ik kan je uit ervaring vertellen. Dit werkt onwijs goed!
Mijn zoontje zn billetjes waren ook helemaal kapot. Zomaar ineens (bleek later tandje op komst te zijn) en sudocreme hielp gewoon ook echt niet meer. Zinkzalf ook niet. Dit mag je trouwens niet op een huidje smeren wat open is heb ik me laten vertellen.
Mn lieve mams kwam met dit huismoederstipje en ik doe niets anders meer als mn zoontje weer rode billetjes krijgt.

Probeer het maar.....

Groetjes 1981

Terug
Bovenaan