open ruggetje in de familie?

Hallo allemaal ik heb 2 weken geleden een moeilijk besluit genomen 18 weekjes een meisje met een flink open ruggetje afgebroken. Nou willen we graag nog een keertje proberen maar weet iemand te vertellen of de kans dan groot is dat het weer gebeurt. Iemand dat wel een mee gemaakt liefs wendy
 
Hallo allemaal ik heb 2 weken geleden een moeilijk besluit genomen 18 weekjes een meisje met een flink open ruggetje afgebroken. Nou willen we graag nog een keertje proberen maar weet iemand te vertellen of de kans dan groot is dat het weer gebeurt. Iemand dat wel een mee gemaakt liefs wendy
 
Hi Wendy,
Wij hebben met 23,5 week ook de zwangerschap afgebroken afgelopen september. Onze dochter had een van de ergste varianten van een open rug. Ondanks dat ik braaf 6 maanden van tevoren al foliumzuur slikte mocht dit niet baten. Sinds oktober slik ik 5000mg foliumzuur ipv 400mg en ben ik inmiddels opnieuw zwanger. De foliumzuur is op recept en krijg je via de huisarts als je zegt dat je eerste kindje een open ruggetje had. Het wordt niet vergoed, maar kost €10 per 3 maanden. Je schijnt inderdaad nu een verhoogde kans te hebben, maar het enige wat je zelf kan doen is de hoge dosis foliumzuur slikken. Wij zitten nog een paar weken in spanning of ons tweede kindje gezond is. 
Groetjes, Maxime
 
Terug
Bovenaan