operatie..

hoi allemaal,

Ik had al een topic gemaakt over mijn zoontje. Vandaag zijn we bij de uroloog geweest voor zijn testikels.
2 weken geleden wisten we al dat 1 testikel volledig verschrompeld is door een draaing kort na of voor de geboorte.
Nu zegt de arts dat het het verstandigst is om de andere testikel vast te zetten en het restantje van de aangetaste testikel te verwijderen.
Een operatie dus. Wat vreselijk eng.
Niet alleen de operatie zelf maar ik ben ook heel bang dat er door de ingreep iets gebeurt met de goede testikel.
Maar ja als er niks gedaan wordt bestaat de kans de de goede ook gaat draaien en dat hij die ook verliest.
Daar komt nog eens bij dat er eigenlijk nooit echt onderzoek is gedaan naar de kans op een beiderzijdse draaiing maar ze verwahten dat het risico vergroot is.
Misschien is de operatie dus wel voor niks, maar afwachten kan ook niet.
Ik ben best aangedaan door het hele verhaal. Ik hoop dat hij snel geopereerd wordt. Waarschijnlijk binnen nu en een maand. Ik ben toch wel erg bang dat er voor die tijd al iets gebeurt, van mij hadden ze het vanmiddag gelijk mogen doen!

groetjes Elke

Oh, wat naar allemaal! Je kleine mannetje onder het mes en dan ook nog geen 100% zekerheid dat het nut heeft. Moeilijk zeg!

Misschien heeft Mama-op-Kreta nog goeie tips voor je als voorbereiding op een ziekenhuisopname, want haar kleine man heeft ook al wat operaties moeten ondergaan (stoma enzo).

Heel veel sterkte en hou ons op de hoogte!

Jacoline.

Hoi Elke!

He bah, hartstikke vervelend voor jullie.... Even door een moeilijke tijd, maar het komt vast goed! Het zal vreselijk zijn voor jullie vooral,  je kleintje zal het niet zo beseffen gelukkig. wat mij heel erg hielp sterk te zijn is 'looking at the bigger picture'. En met Billy was het achteraf gezien een peuleschil! Maarja, Domenikos straks, ik krijg t er echt wel spaans benauwd van....
Wachten is heeeeeeel erg vervelend, ik wou ook dat Domenikos al snel geopereerd zou worden, dat alles snel goed komt. Maar 4mei krijgt hij pas 1ste onderzoek... ze hebben het druk....
Dus ik denk dat ik weet hoe je je voelt, ik leef met je mee! Sterkte!

liefs,Priscilla

hoi Priscilla,

Billy heeft deels dezelfde operatie gehad als wat mijn zoontje krijgt denk ik.
Bij hem is toch ook een balletje vastgezet?
Hij had waarschijnlijk 2 sneetjes? Een in de lies en een in de balzak zelf?
Sebastiaan krijgt 1 sneetje in elke balzak.
De wondjes zelf schijnen wel mee te vallen, tis meer de narcose waar ik steeds aan moet denken.
De baby-planning voor komende week is al gemaakt en daar zit hij niet bij dus hopleijk de week erna.
De pech wil dat ik dan net weer moet werken, dus sowieso moet ik er vrij voor nemen.
Lastig dus dat we pas een paar dagen van te voren aan de beurt zijn, maar ach dat is bijzaak.
Wat ik wel een beetje vervelend vind is dat ik dan uitleg moet geven. Mijn man en ik hebben besloten er niet met iedereen over te praten. Alleen onze ouders en een vriendin die huisarts is.
Ik vind het namelijk niet eerlijk als ik later een tienerzoon heb met een complex en al zijn neefjes en nichtjes zijn op de hoogte dat hij maar 1 bal heeft..
Als hij het zelf later wil vertellen is dat prima, maar als wij het nu al doen is dat later niet meer terug te draaien.
Op mijn werk zeg ik daarom maar gewoon dat hij aan een liesbreuk geopereerd moet worden!
Ja de operatie van je andere zoontje lijkt me inderdaad wel wat heftiger.   Om zijn stoma op te heffen toch?

groetjes ELke

Hoi Elke

Same situation....
Wachten op de onderzoeken& operatie  voor Domenikos...
En Billy heeft inderdaad een snee in z'n lies en op z'n zakje. Ik geloof niet dat t echt pijn heeft gedaan. Hij klaagde er nooit over en 5 dagen na de operatie rende meneertje al weer op het strand....
Even wat anders, een bal functioneert toch gewoon hetzelfde als 2????? Ik vind het verstandig van jullie om niet iedereen in te lichten om de reden  die je noemt  maar ik snap de meute niet helemaal. Het maakt toch geen bal uit 1 of 2???
Tegen de tijd dat Domenikos wordt geopereerd werk ik ook weer en moet ik ook vrij nemen...
Anyway, laten we hopen dat alles gauw achter de rug is en dat de kindjes weer gauw gezond zijn!
groetjes,Priscilla

Even een kort berichtje: morgen wordt Sebastiaan al geopereerd! We moesten vandaag al naar het ziekenhuis maar omdat we dichtbij wonen mochten we toch vannacht naar huis als we er morgenochtend om half 7 maar zijn.

groetjes Elke

Terug
Bovenaan