opgeblazen harde buik na werken

Hoi, ik ben nieuw hier. Mijn naam is astrid, ik ben 23 weken zwanger van mijn eerste.
Nu heb ik de laatse week enorm last van een opgeblazen harde buik, met name na het werk en dat werd in de loop van de week erger. Ik werk nog 4 dagen 5 uur. Maandag en dinsdag en ook gisterenochtend had ik ook last van wat bruin bloedverlies(enkel bij het afvegen na het plassen te zien). Nu na een dag rust op de bank is alles weer normaal en beweegt de baby ook weer lekker.
Nu vraag ik me af of ik niet beter kan stoppen met werken, maak me zorgen dat het toch teveel is voor mijn lijf gezien de lichamlijke reactie.
Ik ben donderdag voor de zekerheid op advies van de verloskundige bij de gyneacoloog geweest en alles ziet er nog goed en rustig uit, maar ik heb er geen goed gevoel bij om door te gaan zo.
Hebben jullie advies of ervaring in deze?
Alvast bedankt.
 
Hoi Astritos,

Ik zelf ben 24 weken zwanger, en moet van de arbo-arts 50% werken. Ik werk in de zorg, dus dat is toch wel een vrij zwaar beroep. Ik heb nu nog 1 week vakantie en dan halve dagen werken, ik werk inprincipe 28 uur, maar nu dus gehalveerd. Ik moet dit omdat ik erg last had van mijn buik en rug. Hopelijk kan ik je hier een beetje mee helpen??
 
Hoi astrid,

yep, herkenbaar. Hoe meer je doet hoe erger het wordt. De ene heeft er meer last van dan de ander maar het ligt toch echt een wat je doet. Hoe rustiger en ontspannen jij bent hoe beter.
Vraag het toch maar even na aan de verloskundige.
Misschien kan je op je werk vragen om ander werk te doen ?? Ik weet niet welk werk je doet maar misschien kan je iets doen wat niet te veel stress en inspanning kost.
Maar houd je rustig en doe wat je lichaam zegt.
 
Overleg met je verloskundige en daarna met je arbo arts. Ik denk dat het een duidelijk signaal van je lichaam is dat je te veel doet.
Misschien kan je aangepast werk krijgen, zittend of minder uren.
 
Dank voor jullie reacties, ik werk in een supermarkt.
Het lichtste werk is achter de kassa of infobalie.
Maar achter de kassa moet je nog best veel sjouwen en achter de infobalie moet je de hele tijd staan en lopen. Dus is allebei niet optimaal.
Ik werk al een paar weken max 5 uur per dag. Deed daarvoor 2 maal 5 uur en 2 maal minimaal 8 uur.
Kan morgen dus denk ik het beste de verzuimdienst en de verloskundige bellen. Of moet ik ook het uwv bellen, want ik krijg natuurlijk die 2 halve dagen die ik minder werk al via hun uitbetaald....
 
Beste Astritos,

ik zou het overleggen met de verloskundige (desnoods tussendoor een afspraak maken) en met die uitkomst naar je leidinggevende, die moeten het verder afhandelen met het uwv, hoef jij je geen zorgen om te maken hoor!! trouwens jij hebt wel wat anders aan je hoofd.

Succes meid!
 
Het UWV betaalt jou niks.. Jou baas betaalt jou je volledige salaris en je baas krijgt dit vergoed van het UWV. Jij hoeft het UWV dus niet in te lichten, dat doet personeelszaken van jou werk voor jou. Jij wordt vanzelf gebeld/krijgt een uitdnodiging om langs te komen. (ik werd gebeld en hoef niet langs te komen, via telefoongesprek allemaal al besproken)

 
In sommige gevallen betaald het UWV een deel rechtstreeks, maar het is inderdaad de taak van de werkgever om dingen door te geven aan hen.
 
Terug
Bovenaan