opletten?

A

Anoniem

Guest
Dames,

In hoeverre houden jullie al rekening met het drinken van alcohol, eten van bepaalde dingen enz als je bezig bent zwanger te raken??

Wil er niet te mieperig mee omgaan maar wil het wel goed doen...

Graag jullie reacties??

Begin

Ik probeer ook nog steeds een manier te vinden om niet te mieperig te zijn. Al drink ik eigenlijk nauwelijks alcohol meer. Heel af en toe een wijntje voor de gezelligheid en om vragen van vrienden te ontwijken. Roken deed ik gelukkig niet. En wat betreft eten: ik eet wel bewust meer vitamines enzo. Al pak ik wel nog regelmatig een toastje met filet american. Ik doe dus eigenlijk best wel mieperig!!!!

Hoe deden ze dat vroeger toch? Volgens mij kregen de vrouwen toen geen handleiding met wat ze wel en niet mochten eten: ze aten wat er was!! En onze ouders zijn toch ook allemaal goed opgegroeid.

Verder heb ik al grote voorbeeld mijn vriendin: zij wist namelijk niet dat ze zwanger was en feestte erop los (zoop, rookte en deed alles wat niet mag volgens de handleiding). Verder ook nog meerdere kuren antibiotoca gehad voor andere kwaaltjes en kwam er pas laat achter dat ze zwanger was... En daar is een heel gezond dochtertje gekomen wat groeit als kool!!!!

Dus ik denk dat wij ons niet teveel zorgen moeten maken!!

Succes meid en ik hoop dat je snel goed nieuws hebt!

Hoi hoi,

ik zit inderdaad met hetzelfde!!
Ik heb vrijdag mijn nod. Heb afgelopen week wel een wijntje gedronken, maar hou het bij 1, een toastje met filet am. overgeslagen en kattebak schoonmaken doet m'n lief...
Tja.. hou er dus toch rekening mee. Maar dit is pas mijn eerste ronde. Ik weet niet of ik in ronde 15 nog steeds zo denk... haha...

Ennne... Donderdag moet ik naar de tandarts, dan gaan ze waarschijnlijk een rontgenfoto maken... Zou dat kwaad kunnnen als ik als zwanger zou zijn?
Of is dat nou echt een beetje overdreven om me daar zorgen over te maken...

Ik hoop dat er iemand reageert!!

Groetjes Liesje

hahahaha, ik moet volgende week ook naar de tandarts en dacht ook zo! ze vragen dan toch altijd bent u zwanger? of kunt u het zijn? Tja, kunnen wel....ga ik ook zeggen ook, dan weet hij wel of het goed is om een foto te maken of niet.

ik laat momenteel ook niet alles staan, maar let toch wel op ;-), weinig alcohol, roken deed ik ook niet, en ik eet niet veel brie of i.d. ook eet ik mijn nodige vitamientjes.....

en ik ben het er mee eens hoor, vroeger lette ze daar volgens mij helmaal niet op en zijn ook wij groot geworden.

ben soms ook wel bang dat we een beetje doordraaien, maar ja, je leest/hoort ook zoveel verschillende dingen, las laatst ook dat koffie slecht is en dan nog maar te zwijgen over alle 'zwanger vriendelijke standjes tijdens het klussen....hahahhaha

hoi

Ik eet nu gewoon nog wat ik lekker vind en drinken doe ik nooit en nu weet ik dat ik bezig ben voor kleintje dan zal ik nu zeker geen alcohol drinken,roken doe ik helaas   welen weet dat het slecht is en zodra ik weet dat ik zwanger ben   ga ik heeeel veeel minderen of stoppen als het me lukt.bij mijn vorige zwangerschap ook gerookt maar 3 sigretten per dag en ik rookte eerst een pakje dus ik vond dat al heel goed van me zelf,maar ga toch poging doen om dan te stoppen,Nu kan het nog geen kwaad pas tegen de 4 maanden kunnen de kleintjes er last van krijgen.probeer voor die tijd toch al te stoppen.Voor de rest foliumzuur natuurlijk heeeeeel belangrijk . En als je verder gewoon normaal eet groente en fruit is het wel goed denk ik.iedereen succes met zwanger worden gr wendy

hallo

tuurlijk sla je die dingen allemaal op en houd je er rekening mee ik las zelf dat peprkoek niet goed was gelijk mee gestopt te eten. misschien een domme vraag maar wat is nod ik kom er niet helemaal uit?  

Nou ik probeer ook eigenlijk biertjes af en toe te laten staan, want tegen de tijd dat ik zwanger ben wil ik het helemaal niet drinken en aangezien  er hier in het weekend nog wel eens een biertje doorheen gaat.. haha! Ik slik ook elke dag foliumzuur dat vind ik wel erg belangrijk, maar voor de rest hou ik er niet speciaal rekening mee misschien duurt het nog wel aan half jaar..
Nod is niet ongesteld dag, dus de dag waar je op hoopt niet ongesteld te worden (wanneer je het dus eigenlijk wel hoort te worden) Hoop dat ik het zo goed uitleg..

Hey,

Toen ik in verwachting was van onze eerste wist ik het nog niet en zijn we naar een groot dansfeest geweest tot vroeg in de ochtend en heb ik behoorlijk gedronken. ik voelde me zo schuldig dat ik het toen aan de gyn heb gevraagd en zij zei dat pas op het moment dat je een positieve test heb je ook echt bloeduitwisseling hebt en het dan pas schadelijk is.

Terug
Bovenaan