Oplossingen voor billenschuiven

<p>Onze Anne van 13 maanden beweegt zich voort door op haar billen te schuiven. Erg schattig natuurlijk maar funest voor al haar kleertjes. Wie heeft er een goede oplossing? Kun je ergens dikkere kleren kopen? Of een tip van grootmoeder? <br /><br /></p>
 
hoi! 
binnen doe ik gewoon broek uit (thuis) en voor buiten heb ik stevige kleertjes voor buiten spelen. laatst wat extra broekjes op marktplaats gekocht.
op dit moment ziet hij er vooral leuk uit als we gezellig ergens heen gaan??
 
 
Daar zijn kinderen volr net zoals ze kruipen elke dag nieuw  setje aan en lekkker  van zeekman of wibra leuke kleertjes voor weinig  en geoie apijker broeken van hema die zinn in alles geweest en gewoon  netjes
 
Tja, van kruipen slijten kleedjes ook hard.. mijn dochter van 12 maanden kruipt al sinds i maanden en heeft al heel wat broekjes versleten. Ik doe buiten altijd oude broekjes aan, ze heeft er een stuk of 4. Broekjes waar al gaten in zitten of vlekken die er niet meer uit gaan. Zeeman en Hema hebben ook goedkope joggingsbroekjes, ideaal voor buiten.
Kinderen verslijten nou eenmaal een hoop kleren ;)
Maar billen schuiven is niet ideaal voor de ontwikkeling van je kindje, het is beter als hij 'gewoon' kruipt. Al snap ik dat je dat niet kan afdwingen. Maar loop je bij de fysio hiermee? 
Mijn broertje was vroeger ook een billenschuiver. Hij heeft nooit gekropen,  maar wel intensieve fysiotherapie gehad om zijn ontwikkeling te stimuleren 
 
Precies wat hierboven ook gezegd wordt. Met kruipen slijten broeken ook hard, maar dan op andere plekken. Mijn zoontje liep een tijdje op zijn knieën, 3 broeken in de week kostte dat. Ik vrees dat er weinig aan te doen is. Duimen dat hij snel gaat lopen. 
 
Kinderfysio lijkt mij nogal voorbarig. Ons meisje (toevallig ook een Anne ☺️) was ook een bilschuiver. Ging met 14 maanden heel kort ook kruipen. En liep met ruim 15 maanden los. Nu (net 2) loopt ze als een kievit.
 
 
Advies wat betreft de kleding niet, maar ze slijten wel degelijk meer en op andere plekken dan kindjes die kruipen. Accepteren en niet te dure kleren kopen zou ik zeggen.
Kinderfysio is misschien niet ditect nodig, maar kinderen die billenschuiven hebben, vaker dan kinderen die kruipen, een minder goede samenwerking tussen de linker- en rechter hersenhelft. (Links stuurt rechterkant aan en vice versa). Voor de ontwikkeling zou het beter zijn (kruipen) dit te stimuleren en daarin zijn kinderfysio’s opgeleid. Ook belangrijk voor de grove en fijne motoriek (en dat gaat verder dan iets kleins kunnen vastpakken). Dyslectie, moeite met begrijpend lezen etc. zie je ook op latere terug bij billenschuivers.
Maar goed... er zijn zoveel onderzoeken naar zoveel dingen, je kan in ieder gewenst straatje/ antwoord een passend onderzoek vinden met passende uitkomst. 
Back to the subject: misschien een handige buurvrouw/ oma/ vriendin die aan de binnenkant van leuke broekjes iets van versteviging kan stikken? 
 
 
Terug
Bovenaan