Oplossingen voor billenschuiven

Hoii!
Wij hebben ook een billenschuiver. Onze dochter is bijna 15 maanden. Nu 3 keer de kinderen fysio thuis gehad, had het idee dat het CB het nog niet echt nodig vond maar wouden het zelf graag. Tips en oefeningen hebben we gekregen en spelenderwijs ermee bezig. Ik denk zelf dat ze het kruipen misschien overslaat.
de kleding, hier dus hetzelfde maar heb maar paar broekjes gekocht. Vooral voor buiten spijkerbroekjes. Van de Hema zijn fijn (de korte). En idd me oma repareert de broekjes die kapot zijn. 
Succes! :) 
 
Hier een echte billenschuiver!!?‍♀️ nooooit gekropen.. ik vond het niet fijn aan mijn knieën blijkbaar. (Vertelde mijn ouders mij) Als ik sneller vooruit wilde komen liep ik op handen en voeten (als een echt aapje). En ik zal je zeggen: niks mis met me hoor?? en bij mijn weten functioneren mijn hersenen ook prima?.
Kun je geen winterbroekjes aangeven? Van die rib-broekjes? Die zijn iets dikker van stof. Als je eventueel handig bent met een naaimachine kun je ook leuke lapjes op de billetjes maken. Eventueel als zakje of sterretje/hartje o.i.d. knippen en vast stikken.
 
Hier ook een billenschuiver van 16 maanden. Ik moet een beetje lachen om de adviezen om kruipen te stimuleren. Dan heb je duidelijk zelf niet te maken gehad met een billenschuiver.
We hebben met 18 maanden nog een afspraak bij het cb om te kijken of een fysio nodig zou zijn, maar inmiddels zelf een fysio al benaderd en inderdaad heeft zij ons wat tips gegeven om spelenderwijs naar staan en lopen te komen. Zij maakte zich nergens zorgen om. De enige reden waarom ik haar benaderd heb is omdat ik zo moe werd van alle tips uit de omgeving, iedereen die maar loopkarretjes kwam brengen enzovoorts. Maar het gaat toch voornamelijk om het opbouwen van de kracht in de beentjes en, wat nu nog mist bij onze dochter, interesse in staan en lopen. Nu is mijn antwoord, oh, we zijn al in contact met de fysio.
De broekjes enzo slijten heel snel. Soms 3 per week, vooral op de opvang. Maar dat vind ik nog niet eens het lastige... Nu met het warme weer durf ik haar bijna niet buiten te laten "spelen" want ze schaaft haar benen en voetje helemaal open (maar ze moppert er zelf helemaal niet over, tenzij er een pleister opgaat, dan is het einde van de wereld haha). Voor de opvang gaat er standaard een lange broek mee voor buiten (en sokjes en slofjes). En oh ja, alle luiertjes schuiven als een soort stringetjes tussen haar billen dus je moet zo alert zijn op plas en poep want ze schuift daarna vrolijk je hele huis onder de poep... Luierbroekjes helpen gelukkig wel om dat iets te voorkomen. 
 
Terug
Bovenaan