Opmerkingen die zo irritant zijn tijdens je zwangerschap!

Hallo dames,


Ik irriteer me toch aan mensen die deze opmerkingen maken:
De laatste loodjes zijn het zwaarst
Nog even volhouden he meid
Oh wacht maar op je gebroken nachten...
Ohhh daar gaan toch mijn nek haren van overeind staan!! ??

Vooral die over gebroken nachten je leest het overal!!!! Ik kan je vertellen ik heb ze niet gehad bij mijn dochter.. zij is altijd al een goede slaper geweest en nog steeds. Iedere baby is anders...(gelukkig maar haha)

Zijn er nog meer mama's die zich daar erg aan kunnen irriteren???

 
Erger mij vooral aan; oohh, is de baby er nog niet?? ? alsof ik met een watermeloen onder mijn shirt ga lopen!! ??
Je hoort het echt wel wanneer ze geboren is!
 
Dat jouw dochter na 2 dagen doorsliep wil niet zeggen dat dat normaal is. Dat is best uitzonderlijk. Heel fijn natuurlijk. Maar ik denk niet dat je het mensen kwalijk kunt nemen dat zij een andere ervaring hebben. Er zit ook geen kwaad achter denk ik. Ik denk ook wel eens: ach nu al klagen, en je weet niet wat er nog komen gaat. Dat komt omdat ik wel een heftige ervaring had. Toch klaagde ik ook steen en been in het derde trimester, en nu in mijn derde trimester 2.0 weer. En hoor ik liever: ja het is ook echt wel pittig. ?
Ik irriteer me zelf het meest aan bagatelliserende opmerkingen over toch wel wat serieuze complicaties die ik heb. Ik heb bijvoorbeeld een goede kans dat de baby te vroeg komt door een verkorte baarmoederhals en omdat de eerste ook bijna een maand te vroeg was. Ik heb hiervoor veel controles, cervixmetingen en echo's.  Dan hoor je ook dingen als: ja je moet niet alles op internet lezen, en in de paracetamolbijsluiter staan ook risico's, maar dat is dan een op de 1000 ofzo. 
 
Ohja!


Ik ben nu 41.2 zwanger. Kan al weken letterlijk amper meer lopen van de pijn en niks lukt meer. En dan nog zeggen, agg ja laatste loodjes zijn het zwaarst hé, maar dat is voor iedereen hoor.... Zwangerschap duurt door de pijn gewoon echt te lang en dan van die grapjassen, er is er nog nooit een blijven zitten hoor. Shut upppp!


Maar verder weinig waar ik me aan irriteer hoor ?
 
Van de verloskundige wanneer je aangeeft ergens last van te hebben (omdat ze er naar vragen) zoals hoofdpijn rugpijn ed: "heb je al een paracetamol genomen?" Op alles krijg je dat te horen. Nou nee, ik doorsta de pijn wel. Neem niet om minst of geringste een paracetamol. Tenzij ik echt verga van de pijn. 
Bij mijn dochter vorig jaar; dus je dochter is een corona baby. Ja tuurlijk joh het maakt niet uit dat we daarvoor al hebben geprobeerd zwanger te worden... en 2 miskramen hebben gehad. Dat toevallig is gelukt tijdens corona maakt het geen corona baby. 
Ook 1 van de redenen waarom ik het vertellen dit keer zolang mogelijk wil uitstellen. 
 
 
 
Vooral na de bevalling. Mijn tweede was een bevalling vsn 2 uur totaal. (Van eerste wee tot geboorte).
En dan hoor je iedereen oh wat fijn zo snel! Naja ik kan je zeggen, snel is niet meteen beter. Mijn 1e bevalling was 7 uur en prima te doen. Ik dacht echt als dit alles is...
Nou dat heb ik geweten, het deed pijn joh!! Alle pijn vd 7 uur in 2uur gepropt was evht heftig!
 
Mijn grootste irritatie is dat mensen zo negatief zijn. Wacht maar tot hij huilt. Wacht maar tot je niet meer slaapt.
Maar nooit krijg ik eens te horen van oh ze zijn zo lief als ze bij je liggen.
Ik begrijp wel dat je het niet moet romantiseren maar een baby is niet alleen maar kut en moe voelen…
Ohja en de buurvrouw die deed de dag na de bevalling alweer de afwas dus jij komt er ook wel door. Ugh...
 
Terug
Bovenaan