Opmerkingen over duur zwangerschap

Hele lange tijd kreeg ik almaar te horen: Hoe ver ben je en hoe voel je je.

Nu vanaf vandaag al 3x gehoord: Je hoeft zeker niet lang meer. Als ik dan zeg dat ik nog 10,5 week moet staan ze met een mond vol tanden. Maar je hebt al zo'n grote buik zeggen ze dan. Zal vast nog wel zwaar voor je worden die laatste weken want de baby groeit nog veel meer in de laatste periode van de zwangerschap...

Ben die opmerkingen nu al beu en moet nog 10,5 week!
Iemand anders al de opmerking gekregen dat je niet meer zo lang hoeft?

Yep.. vanaf de 17de week al.. Kwam bij de huisarts voor iets anders.. ooohh zegt ze, jij mag vast al bijna!! Nou dokter.. nog 23 a 25 weken.. WOW! Dat is dan ff schrikken! Went wel hoor.. gewoon ene oor in en de andere weer uit... Bemoeials.. ;-)

bij vorige zwangerschap wel, was toen net een olifant! bij 25 week leek het al dat ik 40 week was...nu een bescheiden buikje ...

maar het is idd erg vervelend pfff

och ja hoor helemaal herkenbaar. en die opmerkingen ohh je krijgt er zeker 2. nee hoor heb er 1 op de echo gezien weet je dat zeker:-/ en deze ohhh jij krijgt echt een groot kind dan!!! ohh zoooooo irri!!!! vorige keer werkte ik in een winkel en hoorde ik die opmerkingen wel 10 x per dag!!!! en ik had dus ook grote schrik om te gaan bevallen. dalijk zijn het er toch twee hebben ze er een over het hoofd gezien(was toen nog geen 35 wkn echo). en ik was kei bang dat ik er een reus uit moest persen. gelukkig is het allemaal goed gekomen. maar ik heb me toen voorgenomen me niks meer aan te trekken van die lompe opmerkingen. en nu zeg ik ook tegen die mensen nou ik ben er trots op dat je t zo goed ziet!! en het zal allemaal wel meevallen. ik heb tenminste lange benen en een kort bovenlijf. kleine moet toch ergens ruimte hebben. en dan loop ik weg daaaaaag heee!!!
maar is wel vreselijk irri van die mensen die alles beter denken te weten.
ben trots op jouw buikkie!!! er zit toch maar mooi een groots wereldwonder in :)!!! dus geniet van je buikkie zolang je kunt.

xx

Ja lompe opmerkingen, verschrikkelijk. Tegen mij zei iemand dat het wel een olifanten dracht leek, pffff en toen was ik echt nog niet zo ver hoor week 14-16. Stom die opmerking krijg ik ook niet meer uit m'n hoofd en elke keer als ik deze persoon zie, denk ik er aan. Verder wordt ik ook gek van al die mensen die elke keer vragen hoe is het, heb je last van kwaaltjes bla bla bla, als je dat al 5x op een dag hebt gehad heb ik er ook wel genoeg van.
Gelukkig vind ik mezelf niet dik ;) ben nu bijna 27wk en zaterdag 6maanden qwa data's. Heb ook verder niemand in mijn omgeving die ook zwanger is dus geen vergelijkingsmateriaal qwa buiken, ook al zegt dat toch niks. Als mensen beginnen over mijn buik zeg ik dat het maar goed is ook dat mijn buik groeit, anders ging er iets niet goed.
De kids op m'n werk(verst. gehand.) zijn heel lief en komen elke dag(!) kijken of mijn buik en dus de baby alweer gegroeid is.

Merk wel dat ik wisselend ben per dag of er 'te koop' mee loop of niet. Soms hul ik me heerlijk in ruim vest en andere keer mooie positiekleding. Betekend niet dat ik minder trots ben :)

Ohh zo irritant!! Ik ben nu 25+1 en heb ook al een flinke buik! Afgelopen zaterdag was ik op een feestje en stond met iemand te praten die 4wkn later uitgerekend is. Echt een mega verschil, want bij haar zag je nauwelijks dat ze zwanger is. Natuurlijk kreeg ik de opmerking of ik wel zeker wist dat het er maar 1 is. Iemand anders haakte in en zei: nou volgens mij zitten er bij jou wel 3 in. Pfff
Voor mij is het de 2e en krijg ook steeds vragen over mijn gewicht (vinden mensen ook mega interessant) en of het hetzelfde gaat als bij de eerste. Mn gewicht valt gelukkig heel erg mee, zou je niet zeggen als je mn buik ziet ;-) maar zit op +3kg.

Oh en waar ik heel hard om heb moeten lachen, mijn buurvrouw vroeg laatst hoe het ging. Hebben niet meer contact met elkaar dan elkaar groeten eigenlijk, dus had ook geen zin om uitgebreid te antwoorden. Ik zei dat dat alles prima gaat. Zegt zij: nou dan is het een kwestie van uitbroeden en dan is ie er!
Whaha ja tuurlijk, ben geen kip! Wat een opmerking! :s

Eén ding is zeker: Als je zwanger bent, is het nooit goed! Ik ben nu 30+3 en heb een heel bescheiden buikje. Dit betekent dus dat bij mij de opmerkingen precies omgekeerd zijn.

Oh ben je zwanger? Ik dacht dat je gewoon nogal was aangekomen. Zwanger? Het is nog wel pril zeker? Tsjonge waar blijft die buik van jou? En vervolgens komen dan de zogenaamd troostende reacties: Ja joh, maar deze laatste weken kan er nog veel veranderen hoor.

Ik troost mezelf maar gewoon met de gedachte dat ik straks misschien ook weer snel in vorm ben. En dat ik nu in ieder geval (nog) geen nare klachten heb omdat m'n buik niet zo zwaar is.

Terug
Bovenaan