Opmerkingen over duur zwangerschap

Bij mij dus ook andersom. Ben nu 27 weken en moet het nog steeds vertellen aan mensen.
Laatst bij de tandarts “Ik wil even foto’s maken, want je ben niet zwanger toch?”. Bij het erkennen van het kind “Owwh wat leuk jullie zijn allebei in November jarig, komt de baby ook in November?”. En familie en vrienden vragen constant of het wel goed gaat, of de baby niet te klein is, etc. De buurvrouw raakt gefrustreerd “Je ziet niks bij jou!”
Ik mag verder niet klagen hoor. Volgens de vk groeit de baby goed en ik kan nog steeds zo’n beetje alles doen.

Laatst vroeg iemand aan mij of ik mijn buik aan het uitlaten was. Euh....... Tja had al eerder gepost over ongeveer hetzelfde onderwerp. Iedereen loopt een beetje te vergelijken. De een vindt dat ik een klein buikje heb en de ander zegt dat ik blijkbaar niet zo lang meer hoef. Is toch triest. Ik loop toch ook niet constant andermans lijf te beoordelen. Volgens mij zijn 95% van de zwangeren toch echt zichtbaar inverwachting. Mensen doen net of ze nog nooit een zwangere vrouw hebben gezien. Er zijn 7 miljard mensen op de wereld, die zijn allemaal ooit gebaard, dat zijn dus 7 miljard zwangeren geweest. Het is al moeilijk genoeg een beetje fatsoenlijk te manouvreren met die buik en dan vinden mensen t ook nog lollig om er opmerkingen over te maken. Gelukkig zijn er nog niet onverlaten geweest die menen aan mijn buik te moeten zitten. Iemand daar al last van gehad?

Vanuit familie wel maar die vragen het wel voor ze aan mijn buik zitten (behalve moeders die zit er te pas en te onpas aan als ik daar op visite ben). Maar onbekenden, vrienden of bewoners op werk gelukkig niet.

Mensen die aan je buik zitten, gelukkig nu nog beperkt gebleven tot paar familieleden en een enkele
Collega. (vriend buiten beschouwing gelaten ;) )Snap niet waarom mensen dat willen en doen en dan ook nog zonder te vragen!?!? Ik ben al niet zo van polonaise aan mijn lijf en nu al helemaal niet. Blijf het bizarre acties vinden van mensen. Volgens mij heb je ook van die buikbanden met no touch, misschien toch maar eens naar kijken ;)

Ohhhh verschrikkelijk vind ik dat!! Dat mensen zo maar aan mn buik zitten. Kan er echt NIET tegen! Familie en vrienden tot nu toe, gelukkig niet zo vaak, maar het gebeurd wel. Meeste vragen wel of het mag. Maar sommige ook niet. 'zo groeit goed hè?!' En hup aai aai over mn buik. Bah!
Morgen verjaardag van mijn dochter, zie er nu al tegenop, die buikaaiers.... Blijf gewoon van me af!! Mijn broer is misschien nog wel de ergste erin, die geeft me 3 zoenen bij begroeting en tegelijkertijd pakt ie met 2 grote handen mn buik vast. Blehhhh word nu al misselijk! Haha.
Ik probeer overigens wel te zeggen dat ik t niet wil, maar lukt gewoon niet altijd!

ik ervaar het heel verschillend, het is maar net hoe mensen het brengen.
Ik had pas om mijn werk een client die zei :
even voelen hoor das zoooo lang geleden"
dat vond ik zo vertederend dat het me niet boeide dat hij even aan mijn buik zat.
Maar vind het zeker niet van iedereen geschikt zeg maar.
En dan de opmerking je hoeft niet lang meer zeker
BAH kan hem niet meer horen, ook ik heb best een flinke buik, al moet ik zeggen dat ik er zelf heel blij mee ben, maar mensen om me heen hebben allemaal een andere mening
De een zegt mooie buik, de volgende vind hem groot
Nou mazzel ik geniet van mijn buik, dis de laatste keer dus iedereen ken de pot op :p

Terug
Bovenaan