opmerkingen..

Ik denk dat het jaloezi is..Mensen zijn jaloers dat jullie wel 2, 3, 4, 5 kinderen aan kunnen.
Ook ik kreeg het met regelmaat te horen...Na mijn 2e zei men inderdaad, 'nu ben je wel klaar he!'
Men was totaal verbaasd toen ik zwanger was van de 3e (Lenthe), er zat 3,5 jaaer tussern, niemand zag dat blijkbaar aankomen.Diezelfde mensen waren totaal verbijsterd dat er uiteindelijkk nog een 4e kwam...Heb uitspraken als 'Jij begint je eigen elftal/school zeker!' te horen gekregen...
Kortom, ik herken het helemaal en begrijp ook dat het je stoort.Zodra je meer dan 2 kids krijgt dan stap je als het ware uit 'het gemiddelde hokje'.Dat denkbeeldige hokje wat gemiddeld veel voorkomt in ons land: 2 kids, een labrador/golden retriever, een rijtjeswoning en een stationwagen....
(Daarom ruilde ik mijn cabrio ook niet in voor een stationwagen toen 8 jaar terug onze 1e kwam.Iedereen riep dat je daar niets meer aan had...een cabrio.Dus mooi dat ik mijn autootje lekker hield!)
Probeer er niets van aan te trekken, maar ik weet dat dat niet altijd makkelijk is....
Groetjes Roos.

ja joh, al die rot opmerkingen.

ik ken er ook nog wel een paar opnoemen hoor, wat ik naar mn hoofd heb gekregen.

zo meid, ben jij niet een beetje jong om op een kindje te passen?? uuuh sorry mevrouw, is mn dochter!!!!!!!!!!!!

loop ik met mn moeder bij de winkels, komen we een oud vrouwtje tegen, bekende van mn moeder.
:
jeetje kind, waar begin je aan, je bent nog zo jong, je hebt nog een heel leven voor je :mad::mad: bemoei je met jezelf!!!!

nu is de 2e meid op komst.
ik super blij natuurlijk. krijg je de opmerking:
zou je niet liever een jongentje gehad hebben, had toch veel leuker geweest????
nou uuh, had ook welkom geweest, maar ik ben echt super blij met 2 meiden!

ach ja, mensen zijn mensen he, zullen we maar blijven denken.

liefs, do

Hey meiden,

Ik kan ook een heel riedeltje qua opmerkingen opnoemen, eerst ons mannetje met redressiehelm, toen beide keren miskraam en nu ons mannetje 2 nog meer opmerkingen/vragen.

Mensen bedoelen het niet altijd kwaad, maar pijn doet het soms wel...

Sommige mensen weten niet beter, gelukkig wij zelf wel meiden!!! Fijn is het dan om hier je hart te kunnen luchten!

Liefs Lientje

He meiden,

Wat kunnen mensen vaak irritante opmerkingen maken.
Toen onze meid werd geboren, werd tegen mijn man gezegd zul je wel jammer vinden dat het een meisje is he. Je had zeker liever een jongen gehad.

En nu onze meid bijna 2 is krijg je weer de opmerking wanneer de tweede komt. Tja uhh sorry hoor maar het moet ook lukken. En ja ze zeggen er dan ook direct bij dat je dan wel een jongetje wil.
Mijn schoonmoeder wenste me zelfs gelukkig nieuwjaar en voor dit jaar een zoon. Toen ben ik heel duidelijk geweest dat als we nog een tweede zouden krijgen ik een gezond kindje wilde en dat het me niet uitmaakte of het dan een jongen of meisje zou zijn.

Groetjes Anne

Hoi Ka!

Kan me goed voorstellen hoor dat je af en toe zoiets hebt van: bemoei je met je eigen zaken!
Zeg dan gewoon inderdaad: nee hoor, ik wil een elftal ;-)

Ik krijg tegenwoordig heel andere opmerkingen.
* Zo, nu zeker wel tijd voor een tweede?
* Wanneer komt de tweede?
* Als ik ongesteld moet worden is mijn buik altijd net iets dikker, dan krijg ik supervaak de vraag: hoe lang moet je nog? Ik antwoord dan: tot ik ga slapen, en jij? (hahahahaha, moet er zelf altijd om lachen!)

Liefs en dikke kussen Monica en Isabelle

hahaha he mo en andere meiden,ja das de andere kant...dat vragen ze ook wel eens,en wanneer komt de derde..mag ik eerst eens genieten van mn kleine mannetje,en nicky natuurlijk.Maar die opmerking vind ik minder erg..liefs,karin,nicky en kay

He Ka, wat ik og wilde zeggen...Wat ik nu vaak hoor, nu we na 3 meiden een jongejte hebben gekregen...:'Een jongetje, wel fijn voor Marco (papa) want anders zit hij zo tussen al die meiden later.Zou echt zielig voor hem zijn'....
Als er ergens een echte meiden-papa rondloopt dan is dat hier wel!!!!Hij riep altijd (voordat we kids hadden)'Ik wil wel meisjes hoor!'....
Alsof ELKE man steevast minstes 1 zoon wilt hebben.Tuurlijk zijn we onwijs blij met Luka, maar we snakten er niet per se naar.Als hij een meisje was geweest (zou ze Lotje hebben geheten) dan waren we ook heel gelukkig met 4 meiden....
Groetjes Roos.

Hoihoi,

Volgens mij weten een heleboe mensen inderdaad even niks te zeggen en flappen er zoiets doms uit... Ik kan alleen maar hopen dat ze zich naderhand schamen voor hun stomme opmerking!

Groetjes,
Jamie

Terug
Bovenaan