Opmerkingen....

Als zwangere kregen vele van ons al leuke, rare of vervelende opmerkingen. Hoe is dat nu je bevallen bent??

De meeste opmerkingen zodra we met Pepijn ergens binnenkomen is dat hij zo onwijs veel op papa lijkt. Vind ik heel leuk, aangezien onze dochter een goeie mix van ons is. Nu dus een echte mini-papa haha.
Onze dochter was erg smal en slank, Pepijn niet, dus vaak te horen dat hij een Boedhaatje is. Hij heeft wel wat vet, maar echt dik vind ik wel meevallen.

De vervelendste.... Dat ik na 2 weken bv toch bent overgestapt op fv okee. Maar 1 iemand zei tegen me.... Tja ik ben tenminste wel goed met babies....
HALLOOOOO ik niet omdat ik geen bv heb gegeven???? Lomp hoor.

Maar vooral dus leuke reacties. Zo had ik collega laastst tuk. Die zei dat Pepijn zo op papa leek en tijdje later zei ze tegen Pepijn.... Wat ben je toch een mooi mannetje... Nou dan weet ik gelijk hoe je over zijn papa denkt hahahaha

Ben benieuwd naar opmerkingen naar jullie.

Liefs

Hoi Reneke

De vervelendse opmerking wie ik gekregen heb,
Wanneer moet je gaan bevallen pffff hij is al 2 maanden oud.
Ze zeggen nu dit keer van Tygo volgens mij lijkt hij nu op jou en Aniek is echt sprekend papa alleen haar karakter heeft ze van mij pff da tis vermoeiden..Dan kan ik nog wat verwachten hihi.
Ik moet eerlijk zeggen dat ik het wel heel leuk zou vinden als Tygo nu echt op mij zou lijken hebben we alle 2 een eigen spiegelbeeldje dat lijkt mij wel grappig als het niet zo is vind ik het ook niet erg hoor!!!!

Groetjes Willy

Hoi,

Hier vinden ze dat Stas op z'n grote broer lijkt.

Reneke ik ben helemaal geen bv gaan geven omdat het bij de oudste echt een ramp was. Hier krijg ik ook heel verschillende reacties op.

Ook ik kreeg afgelopen week van een wild vreemde vrouw te horen dat ik toch nog een flink buikje had!!

Groetjes

Hoihoi,

Iedereen vindt dat Sylvan veel op mijn man lijkt. Dat is dan wel erg leuk, want Jesse lijkt veel op mij. Jesse is blond, terwijl Sylvan bruin haar heeft. Een heel ander kind dus. En dat valt iedereen op.

Verder krijg ik erg veel complimenten dat ik er zo goed uit zie. Ik ben dan ook nog steeds 4 kilo lichter dan dat ik was voor mijn zwangerschap. Is het vele overgeven tijdens de zwangerschap toch nog ergens goed voor geweest. Hihi..

Ik geef ook geen borstvoeding meer, Heb het echt wel geprobeerd, maar ook dit keer lukte het niet. En in tegenstelling tot de vorige keer, krijg ik daar nu weinig reacties op. Is weer een meevaller.

Groetjes

Mijn oudste Thomas lijkt als 2 druppels water op zijn papa, van Hanna wordt nu gezegd dat ze zoveel op mij lijkt. En dat is ook wel heel erg leuk, want dat is herkenbaar.

Flesvoeding of borstvoeding iedereen heeft er wel wat over te zeggen. Ik geef borstvoeding en ik krijg veel opmerkingen in de trend van:"als het nu niet goed gaat waarom stop je dan niet ze heeft de beste melk al binnen" ik begin er onderhand echt een hekel aan te krijgen al die negatieve opmerkingen. Mijn mama is mn beste supporter, daar heb ik nu echt wat aan, die zegt vaak nog even "zet em op!" of "nog even volhouden wat is nu een half jaartje?" en ze heeft denk ik gelijk. De tijd vliegt zoooo snel, dat ene half jaartje dat je echt aan je kindje vast zit en daardoor weinig vrijheid kan genieten, dat valt in het niet tegenover de jaren die we nog voor ons hebben, die tijd vloog bij Thomas ook zo voorbij.

Mijn schoonzus werd alleen een beetje ongemakkelijk toen Hanna van de honger d'r neusje in haar trui stak op zoek naar de borst.

ik had tijdens het telefonische evaluatie gesprek tijdens de kraamweek een vrouw aan de telefoon die vroeg hoe het met de voeding ging. ik vertelde haar dat ik met de bv gestopt was omdat ik en schimmel bij me had en omdat de bv toch nog niet op gang was gekomen zijn we gestopt. ze maakte daar een hele rare opmerking over. omdat ik wel genoeg had waarom ik dan gestopt was ofzo. waar bemoeit dat mens zich mee.
en die zelfde vrouw vroeg ook of de kraamverzorgster er nog was. ik zei dat we haar eerder naar huis hadden gestuurd omdat het al was gegonnen met sneeuwen en er slecht weer was voorspeld. straks kon ze niet meer thuis komen. nou dat vond ze maar raar.

komt de volgende dag de kraamverzorgster bij ons en die vroeg wat ik gezegt had want ze had op haar kop gekregen omdat ze eerder weggegaan was. ikvertelde dus dat ik gezegt had dat we haar eerder naar huis hadden gestuurd ivm het slecht weer.
de kraamverzorgster zei toen dat dat vrouwtje wel eens vaker van die rare opmerkingen had.

verder zijn er geen rare opmerkingen geplaats naar ons of julia. we weten niet echt op wie ze lijkt. ze heeft echt een eigen persoonlijkheid.

liefs

Wij krijgen eigenlijk alleen maar leuke opmerkingen. Tenminste, ik vind ze leuk. Dat Niek een flinke jongen is en dat hij lekker wat babyspek heeft. En dat hij al zo allert is.
Over het feit dat ik ben gestopt met borstvoeding heb ik helemaal geen negatieve opmerkingen gekregen. Hoogstens zeggen mensen: jammer dat het (weer) niet is gelukt.

Maar ik moet eerlijk zeggen dat ik geen last heb van hormonen en het slaaptekort valt ook nog mee (Niek slaapt sinds 3 dagen door!!!!). Als ik daar meer last van zou hebben, dan zou ik misschien dezelfde opmerkingen helemaal niet leuk hebben gevonden...

sjonge, wat een opmerkingen allemaal. Willy, die opmerking is inderdaad niet leuk. Enne, wat heeft iedereen blijkbaar zijn mening klaar over het stoppen met borstvoeding!
wij hebben alleen nog maar goede opmerkingen gehad (behalve dan misschien dat we er wat moe uitzagen).

Terug
Bovenaan