<p>Hoi allemaal, </p><p>mijn baby van 7 weken is een week opgenomen geweest wegens veel huilen. <br />In die week hebben ze haar via een schema meer structuur gegeven zodat we thuis met dat schema verder kunnen. <br />ik ben persoonlijk niet heel erg gestructureerd maar heb het natuurlijk voor mijn meisje over… probleem is alleen dat mijn dochter overdag prima slaapt op haar buik in de box, op de bank of in de draagzak en snachts steeds beter begint te wennen aan het ingebakerd in haar eigen bed slapen. </p><p>als ik haar overdag inbaker en in bed leg is ze om de haverklap wakker en moet ik volgens de pedagogische medewerker haar in slaap “shushen” volgens de 5 s methode. <br />hartstikke leuk maar dit kost best tijd (merk ik in de avond) en heb nog een peuter van 2 rondlopen die dan beneden alleen de tent verbouwd. Door die peuter is lopen met de kinderwagen ook een uitdaging. Ik heb gewoon geen tijd om lang naast haar bedje te staan tot ze slaapt en dat een paar keer omdat ze wakker blijft worden want we moeten het overdag helemaal licht houden ivm dag:nacht ritme. </p><p>in de box slaapt ze op haar buik heel wat uurtjes af.. of in de draagzak… maar daar willen ze in het ziekenhuis helemaal niks van weten… want dat is “niet de manier” en hierdoor krijgt ze geen goed ritme. <br /><br /></p><p>HOE DOE IK DIT MET EEN PEUTER EN EEN BABY?! </p><p> Ik ben er echt heel druk mee overdag + ze raakt oververmoeid omdat ze niet goed en doorslaapt overdag op haar rug in bed.. + ik heb geen tijd en daardoor geen rust en geduld om haar te assisteren bij het slapen. In de avonden lukt het veel beter omdat mijn peuter dan op bed ligt en ik de tijd heb voor mijn baby. Maar ook dan ben ik er soms een uur mee bezig om haar in slaap te krijgen. Ik snap dat ze het moet leren maar waar haal ik de tijd vandaan en is het echt zo erg dat ze overdag beneden in de box slaapt of in de draagzak en savonds gewoon in bed? <br /><br />zijn er mensen die mij tips kunnen geven? </p>