Opname ziekenhuis

<p>Hoi allemaal, </p><p>mijn baby van 7 weken is een week opgenomen geweest wegens veel huilen. <br />In die week hebben ze haar via een schema meer structuur gegeven zodat we thuis met dat schema verder kunnen. <br />ik ben persoonlijk niet heel erg gestructureerd ;) maar heb het natuurlijk voor mijn meisje over… probleem is alleen dat mijn dochter overdag prima slaapt op haar buik in de box, op de bank of in de draagzak en snachts steeds beter begint te wennen aan het ingebakerd in haar eigen bed slapen. </p><p>als ik haar overdag inbaker en in bed leg is ze om de haverklap wakker en moet ik volgens de pedagogische medewerker haar in slaap “shushen” volgens de 5 s methode. <br />hartstikke leuk maar dit kost best tijd (merk ik in de avond) en heb nog een peuter van 2 rondlopen die dan beneden alleen de tent verbouwd. Door die peuter is lopen met de kinderwagen ook een uitdaging. Ik heb gewoon geen tijd om lang naast haar bedje te staan tot ze slaapt en dat een paar keer omdat ze wakker blijft worden want we moeten het overdag helemaal licht houden ivm dag:nacht ritme. </p><p>in de box slaapt ze op haar buik heel wat uurtjes af.. of in de draagzak… maar daar willen ze in het ziekenhuis helemaal niks van weten… want dat is “niet de manier” en hierdoor krijgt ze geen goed ritme. <br /><br /></p><p>HOE DOE IK DIT MET EEN PEUTER EN EEN BABY?! </p><p> Ik ben er echt heel druk mee overdag + ze raakt oververmoeid omdat ze niet goed en doorslaapt overdag op haar rug in bed.. + ik heb geen tijd en daardoor geen rust en geduld om haar te assisteren bij het slapen. In de avonden lukt het veel beter omdat mijn peuter dan op bed ligt en ik de tijd heb voor mijn baby. Maar ook dan ben ik er soms een uur mee bezig om haar in slaap te krijgen. Ik snap dat ze het moet leren maar waar haal ik de tijd vandaan en is het echt zo erg dat ze overdag beneden in de box slaapt of in de draagzak en savonds gewoon in bed? <br /><br />zijn er mensen die mij tips kunnen geven? </p>

Goed dat je je dit afvraagt. Ze is 7 weken.. hoezo "leren"?? Ze is net geboren, ze heeft de geborgenheid van mama nodig, niet een of ander pakket met regels die haar moeten "opvoeden" met 7 weken jong. ? Google eens op: "let your monkey do it". ?

Lastig hè! Hier ook een opname gehad met onze dochter, met 4 maanden. Heb ook een peuter rondlopen. Nu slaapt mijn dochter niet in een box en haat ze de draagzak inmiddels (heb daar 3 maanden wanhopig de hele dag mee rond gelopen vanwege reflux), maar ik herken wel dat het aanhouden van de structuur heel lastig is! Hier mocht ze idd de eerste week sowieso niet ergens slapen dan in haar eigen bedje en moesten we ook een opa en oma hierin meenemen die wat sceptisch waren. Het is pittig hè!!!
Maar goed, je vraag is hoe je dit doet. Ik ben van nature een volgende moeder en dat lukte met de oudste super goed, maar bij mijn dochter ben ik echt meer van de structuur moeten worden en word ik altijd gelijk gestraft als ik dat niet doe. Als in haar ga volgen in haar behoeften belanden we binnen no time in chaos, overprikkelde baby en terug bij af. Ik zou je dus aanraden toch de adviezen van het ziekenhuis te volgen (terwijl ik vroeger nooit zou denken dat ik dit zou adviseren haha). Deur beneden op slot en peuter even voor een filmpje, dat is hoe ik het hier doe. Ook af en toe de peuter een middagje ergens laten spelen of een halve dag extra kdv. Inmiddels is ze 9 maanden en is er alweer een hoop veranderd, maar blijft het vasthouden van structuur en haar goed laten slapen helaas een uitdaging. Heel veel sterkte in elk geval!!

Ik vind 7 weken nog wel erg klein om vanalles te leren hoor. Je babietje heeft 9 mnd lekker meegewiegd in je buik met continue jou hartslag op de achtergrond dus is niet zo gek dat slapen in een stil bedje niet zo goed gaat. Ik vind dat ze op die leeftijd nog lekker dicht bij mama moeten zijn en die slaaptraining komt vanzelf wel een keer. Mijn kids (maar liefst 4) sliepen de eerste weken echt alleen maar bij en op mij. Veel overdag in de draagzak of doek zodat ik handen vrij had voor de grotere kindjes.

Precies wat ik wilde zeggen. Leg haar lekker op haar buik overdag in bed!
Als het jezelf gerust stelt met babyfoon met camera... Is toch veel fijner dan eindeloos lopen sussen en een peuter die de tent afbreekt?

Ik zou haar overdag ook op haar buik gaan leggen in bed (of in het begin misschien toch liever nog in de box of kinderwagen zodat ze in het zicht ligt). Als dit goed gaat en haar nekje is sterk genoeg zou ik dit ook snachts doen. Mijn kindjes sliepen ook niet op de rug en sliepen op deze manier een gat in de dag.

Terug
Bovenaan