opname

he Keesje,
meid wat een nieuws zeg! Zomaar in het ziekenhuis gelegen, hoe bedoel je het is een stressvolle zwangerschap! Of had je dit bij je andere zwangerschappen ook??
bij mij loopt de bloeddruk goed, maar voel me verder wel steeds meer gespannen worden. Het komt nu toch echt dichterbij he, maar ik moet echt eerst nog maar zien dat ik een levend kind op mijn buik krijg... Daarin wordt ik weer steeds sceptischer, halverwege de zwangerschap kon ik meer 'genieten' dan nu. Ben gewoon weer banger. In mijn buik gaat het voorlopig goed met uk, gelukkig maar...

Heb inmiddels vanaf dinsdag verlof, dus hoop weer wat vaker te kunnen reageren hier, ben echt weinig geweest. Eigenlijk niks voor mij, vind het altijd wel leuk zo met lotgenoten mailen... (zeker met dit soort lotgenoten..)

liefs
Patricia mama van Bas* en uk 34w3d

Hoi patricia,

Het leuke is er bij mij ook wel vanaf hoor. Ik vertrouw mijn lijf helemaal niet meer. En ik vind het ziekenhuis qua controle wat tekort schieten. Gelukkig zijn de verloskundigen erg zorgzaam. Na die week opname ben ik naar huis gestuurd, moest ik wel op de poli terugkomen en werd toen zonder verder controle voor 3 weken naar huis gestuurd. Vorige week heeft de vk me toch weer gestuurd ivm hoge bloeddruk (ondanks medicijnen) en eiwitten. Nadat er bloed geprikt was mocht ik weer naar huis. Van de week weer op de poli geweest. Nu heeft de gyn wel beloofd rond de 38 weken te willen inleiden. Dat is op zich een opluchting. Vanmiddag had ik een extra afspraak bij de vk, weer een te hoge bloeddruk, eiwitten en nu ook nog  een te laag hb 6,6. Dus vanaf nu floradix en roosvice ferro. De vk heeft beloofd met 37 weken te willen strippen, dus die afspraak staat ook. Nu afwachten. Komende donderdag weer naar de gyn, nu wel voor een uitgebreid bloedonderzoek, ctg en bloeddruk meting en dan wordt er hopelijk een datum geprikt voor het inleiden.
Ik vond mezelf nooit zo'n klager, maar ik heb het echt helemaal gehad. Ik voel ook wel dat de baby het nog erg naar zijn zin heeft, maar ik weet niet. Ik voel me zelf niet meer veilig in m'n eigen lijf, dus hoe sneller ik kan bevallen hoe beter.

Ik kan me bij jou ook goed voorstellen dat je het pas geloofd zodra je een gezonde baby op je borst heb liggen. Je kunt heel lang je twijfel voor je uit schuiven, maar ja, we komen nu toch echt in de bevallingsperiode aan.
heb jij al afspraken kunnen maken over mogelijk inleiden? En wordt je goed ondersteunt nu je je toch  angstig voelt?
Sterkte!

groetjes, Keesje

lieve Keesje,
jeetje zeg, dat vind ik wel een beetje slordig van het ziekenhuis, dat ze je zo aan je lot overlaten eigenlijk. Kom over 3 weken maar terug, terwijl je net voor je hoge bloeddruk in het ziekenhuis gelegen hebt, ongelofelijk hoor!
Gelukkig is je VK fijner!
Prettig dat je al weet dat je met 37 weken gestript gaat worden en met 38 weken ingeleid.
Ik heb dit balletje ook al opgegooid, maar...... De gyn wil hier wel in meegaan MITS mijn baarmoeder er klaar voor is. Als mijn bbm te ver naar achter staat (ofzo) dan wil hij er niet aan beginnen, omdat het dan meer kwaad dan goed kan doen ofzo...
Nu is hij als ik 37 weken ben met vakantie en krijg ik een vervanger. Die moet dus kijken bij mijn bmm of er hoop is, kijken wat ik daar voor elkaar ga krijgen... Ik heb me echt al helemaal op 38 weken ingesteld, het zal zo'n domper zijn als het langer duurt...

Helaas is uk nog niet ingedaald. Als het dat nou even doet, zijn we vast weer een stap verder denk ik dan, maar het heeft het zo te voelen nog heerlijk naar zijn/haar zin in mijn buik... Ik kan er niet meer zo van genieten, erg he.....
Dat vind ik wel lastig om met de gyn te delen, met iedereen eigenlijk. Want het gaat toch goed, dan moet ik maar van het positieve uitgaan....tsja, nou nee dus! Het is gewoon zwaar en ik ben er klaar mee. Ik ben zo ongeveer zwanger vanaf juli 2007, het is gewoon even klaar. Maar goed de laatste loodjes.... Nu echt even doorbijten nog!  

liefs
Patricia

Hoi patricia,

Jammer dat je je angsten niet zo goed kwijt kan bij de gyn. Ik kan het me zo goed voorstellen dat je nu bang wordt. Maar je man en jij kunnen er hopelijk wel goed over praten? Ik merk bij ons dat het praten min of meer over is. Ik heb enorm last van hormonen, vermoeidheid en irritaties die ik op iedereen man en kind incluis botvier. Dus mijn man heeft echt iets van: of je zegt wat leuks of je zegt niets. Daar heeft ie helemaal gelijk in, maar het is niet makkelijk.
Ik ben blij dat ik er nu achter ben dat ik een laag hb heb, want ik gaf de schuld van mijn vermoeidheid aan de medicijnen, maar wellicht met wat extra ijzer dat ik me snel wat beter voel.
Over dat inleiden: dat kan bij mij ook alleen als er ruimte is hoor. Er moet rijpheid zijn en is dat er niet, kunnen ze niet inleiden. Datzelfde geldt voor het strippen, als mijn lijf er niet aan toe is, gebeurt er niets. Maar goed, ik ben blij dat er wat vast staat. Proberen kan geen kwaad.
Jammer dat jou gyn dan net met vakantie gaat als je 38 weken bent. Ken je die andere ook of is die helemaal vreemd voor je?
Wie weet bevallen we allebei wel spontaan met 37 weken, omdat ons lijf ook weet dat we toe zijn aan een gezonde baby in onze armen.

Fijn dat je nu met verlof bent, wat heb je dat lang volgehouden zeg! Ben je klaar met alles of kun je met allerlei kleine dingetjes je gedachten nog wat verzetten?

zoen, Keesje

he Keesje,
ik heb doorgewerkt tot 33,5 week, dus helemaal niet lang hoor. Jij was gewoon vroeg uitgewerkt.. En je bent verder dan dat ik ben, dus daar ligt het aan denk..:)

Tsja weet je wat het ook is als ik naar mijn gyn ga. Ik heb dan meestal niet zo enorme baaldag en zeg dat wel dat het minder gaat, maar kom dan denk niet zo overtuigend over...
Ach mijn bloeddruk is altijd hoger voor de echo dan na de echo, dus dat zegt voor mij genoeg..
Zelf dat ik dat ik zelf niet eens besef hoeveel het allemaal met me doet. Merk wel dat mijn kaken tegenwoordig vaker op elkaar geklemd zijn... Dat geeft ook wel wat aan..

Dat strippen is ook nog een goed idee, misschien kan ik dat die gyn ook nog laten doen als ik met 37w1d bij haar op controle ga. Volgens mij ken ik haar niet. Bij mijn bevalling van Bas* is een vrouw geweest met een naam die op de hare lijkt, maar volgens mij is dit een andere. Kan ook een voordeel zijn natuurlijk... Zij weet nl helemaal niet hoe ik in elkaar zit en wie weet wat ik dan voor elkaar krijg..

Nou ja het mooie weer zorgt er in ieder geval voor dat de dagen wat sneller gaan en dat Arthur nu een paar dagen thuis is, is ook wel heel prettig moet ik zeggen! Hij heeft zo ongeveer meer nesteldrang dan mij, hij is zo druk. Hahah, ik heb het eigenlijk helemaal niet. Wil de keuken en badkamer nog soppen, maar meer omdat ik vind dat het moet dan dat het een drang van binnenuit is. Kijken hoever ik nog ga komen. Ramen en deuren zemen vond ik niet zo grappig meer...

HOe is het met jouw bekken? En hoe ver ben jij nu??

liefs
Patricia mama van Bas* en uk 35w

he Keesje,
gister weer bij de gyn gehad. Men wat had ik daarvoor een K..humeur zeg. De tranen bleven komen zegmaar. Was ook echt van plan om meer duidelijkheid over de inleiding te krijgen. Hoezo bmm is niet rijp.. Bas* is met 23,5 week geboren en toen heb ik ze er ook niet over gehoord. Maar toen zat ik daar en dan heb ik het er toch niet over... Denk voor een deel ook, omdat ik hem nu niet meer zie (hopelijk tot na de bevalling) omdat hij op vakantie gaat. Bij de volgende controle zie ik dan wel weer... Daar wil ik in ieder geval mijn bmm gecheckt hebben!!
Gister wel te horen gekregen dat uk is ingedaald! Misschien dus al veel langer, maar nu heb ik er specifiek naar gevraagd en het blijkt zo te zijn. Ook gaf hij aan dat hij bij de echo wat vlokjes in het vruchtwater zag drijven. Dat is (voor mij) ook positief, want als je kindje dan geboren worden, geven die vlokjes aan dat het kind er klaar voor is. Geen vlokjes geeft aan dat het kind te vroeg is en opgeloste vlokjes geeft aan dat het kind te laat is. Ik heb dus goede hoop gekregen dat uk zich aan het klaar maken is! (geen idee hoe lang het dan nog duurt, maar ik hoop gewoon!)

Vandaag bij een voetmassage ook nog wat tips gekregen voor het opwekken, al mag ik dat pas vanaf 37 weken doen. Nou ik zal eens kijken of ik dat red. Zal zeker tot maandag (36 weken wachten..)

hoe is het bij jou?
Heerlijk he het weer!

liefs
Patricia mama van Bas* en uk 35w4d

Hoi,

Ik wist dat helemaal niet van die vlokjes. Ik hoop inderdaad voor jou dat uk zich snel aankondigt.
hoe het met mij gaat? Lees mijn nieuwe topic!!!!

groetjes, keesje

Terug
Bovenaan