Opnieuw opwarmen kunstvoeding

<p>Algemeen bekend is dat je kunstvoeding niet opnieuw mag opwarmen.  Wel mag het 8 uur bewaard worden in de koelkast. Maarr.. dan nu mijn vraag.. dan moet je het toch weer opwarmen om het binnen die 8 uur te gebruiken? Koud is het niet de bedoeling om te geven lijkt mij..  Of wordt dan bedoeld dat je het koud bereidt, max. 8 uur bewaart en dan 1x opwarmt?</p><p> </p><p> </p>
 
Mij werd in de kraamweek verteld dat je KV klaarmaakt en geeft, alles wat ie niet opdrinkt mag je de komende 4 uur nog geven. Liet het dus buiten de koelkast. En nee dan is het niet echt warm maar werd prima gedronken??
Ik geef BV, als ik afkolf is het ook amper warm.. 
 
Ik neem het risico liever niet:) op de verpakking (bij nutrilon) staat geloof ik dat je het niet langer dan een uur mag bewaren en niet opnieuw mag opwarmen.. als iker niet zeker van ben dat ze het opdringt maak ik soms gewoon een kleinere fles en als ze hem leegdrinkt maak ik een beetje bij. Werkt voor mij prima:)
 
Wij deden dit ook toen mijn zoontje klein was. Wij vonden het fijn om klaar te hebben staan. Je doet dan in een flesje gewoon kraanwater met het aantal scheppen voeding, ff schudden en dan in de koelkast en zodra je het gaat gebruiken warm je het dus pas op. Kregen wij als tip van de kraamhulp
 
Als je het gewoon koud klaarmaakt en dan in de koelkast bewaart, mag het 24 uur bewaard worden. Doen wij elke avond voor de ochtendfles van onze dochter, al 9 maanden lang ;) Gewoon ‘s ochtend opwarmen, lekker makkelijk als je slaperig bent!
Voeding die wij aan het begin overhielden, bewaarden we in de koelkast tot de volgende voeding. Wij hadden een zeer ervaren kraamverzorgster die wij echt vertrouwden. Zij zei dat dat écht gewoon kan. En dat klopte; onze dochter is nog steeds helemaal gezond ;)
 
Ik heb het ook gewoon gedaan, bewaren wat mijn dochter niet opdronk en dat later gewoon even oppiepen in de magnetron en weer geven. Ik deed dit altijd wel binnen 4 uur en ook maar 1x, niet een restje tot 3x opnieuw opwarmen ofzo. 
Maar ze heeft er nooit iets van gekregen, gewoon een gezonde meid van 1.5 jaar nu :p 
Het kan echt geen kwaad hoor. Ze zeggen dat het niet mag om alle risico's uit te sluiten en zo is je pak natuurlijk eerder leeg en koop je weer eerder een nieuwe ;) 
 
Terug
Bovenaan