Opnieuw opwarmen kunstvoeding

Babyvoeding mag sowieso niet verwarmd worden in de magnetron dan gaan er voedingsstoffen verloren, met die reden mag je ook borstvoeding niet in de magnetron verwarmen. Ik zou het gewoon buiten de koelkast bewaren, op kamertemperatuur is het nog prima te drinken.
 
2 kids groot gebracht met flesvoeding. 
Ook altijd de restjes bewaard voor de volgende voeding. 
Ik zetten het wel altijd gewoon in de koelkast wat over was, en dat warmde ik bij de nieuwe voeding weer op en gooide ik erbij. 
Kan prima hoor nooit geen problemen mee gehad, als je het restje maar niet 2 a 3 x daarna gaat opwarmen, maar dat ruik je dan ook wel ? hahaha 
 
Succes!! 
 
 
Is dat zo danaH?
Hoe warm je het dan op als ik vragen mag?
Bij mijn zijn ze wel altijd in de magnetron opgewarmd.
Of alleen en water in de magnetron en dan de voeding erbij.....
 
 
Je mag kunstvoeding wel opwarmen in de magnetron. Borstvoeding (liever) niet, maar ook geen drama als je dat een keertje doet. 
Zelf heb ik ook nooit koud water opgewarmd in de magnetron, maar gewoon warm kraanwater gepakt en daar de schepjes voeding bij.. nooit problemen mee gehad.
Ik werk op een kinderdagverblijf, daar pakken we ook gewoon warm kraanwater, en mijn kraamverzorgster deed dit ook. Het water in Nederland is zo goed, dit kan prima.
En ook op het kinderdagverblijf warmen we overgebleven flesvoeding tot 1x opnieuw op! Zo heb ik dus al tientallen kindjes restjes voeding gegeven en nog nooit heeft een ouder erover geklaagd en nog nooit heeft een kind er iets van gekregen!
 
Waaaauw hahaha! Kan het niet laten, sorry!!! Warmen jullie de restjes koffie ook op nadat het uren heeft gestaan.
Wat ontzetten gierig zeg. Je wilt toch het allerbeste voor je lieve baby. Wat is dan de moeite om een lekkere fles “verse” warme melk te maken en te geven? 
 
[quote quote=10198727]Is dat zo danaH? Hoe warm je het dan op als ik vragen mag? Bij mijn zijn ze wel altijd in de magnetron opgewarmd. Of alleen en water in de magnetron en dan de voeding erbij…..[/quote]
Ik gebruik de waterkoker en dan koud water erbij, de magnetron gebruik ik eigenlijk nooit en anders idd alleen het water verwarmen in de magnetron. 
En wat Nika zegt, ik bewaar het echt niet tot de volgende voeding ? dus hoef ik er ook niet over na te denken hoe ik het nog een keer warm krijg.
 
Ik gooi het ook weg. De melk gaat ook echt stinken na een uur gestaan te hebben..... 
 
Dat wil ik zelf ook niet drinken.
 
Terug
Bovenaan