Opnieuw zwanger en ontzettend bang!

Hallo,

Ik ben een tijdje geleden onder de naam "moeilijk"ook hier geweest. Ik had toen net een tweede miskraam gehad.
Vorig jaar na 5 weken een spontane bloeding. Dit keer na 10 weken mbv chemische curettage.
Nu ben ik weer 5 weken zwanger. Blij durven we nog echt niet te zijn, maar toch ga ik weer steeds meer hopen.
De komende weken zullen echt oneindig lang duren! Nu maak ik me ook een beetje zorgen dat het misschien te snel is, omdat ik tussendoor pas 1x ongesteld ben geweest.
Maar volgens de gynocoloog mocht het weer zo snel.

hoi jenny,
ik ken je gevoel.
ben net zelf ook 5 weken zwanger.heb de vorige keer ook een vroege miskraam gehad.
de tijd kruipt voorbij nu.ben doodsbang maar wil toch ook kunnen genieten.heb wel last van krampen af en toe en dat maakt me zo onzeker.
over de tijd dat ertussen zit zou ik me ook geen zorgen maken.als de natuur zijn werk weer doet kun je gewoon zwanger raken zie je wel,anders was het ook niet gelukt.
afijn ik hoop dat je net als ik snel kan merken en zien dat het goed gaat!!dan valt er een last van onze schouders af...
groetjes maartje

Ik heb ook regelmatig krampen, maar had dat de vorige keren niet.
Als ik op internet ga zoeken beschrijven ze krampen en ook menstruatie-achtige pijn als eventuele klachten bij een zwangerschap.
Daar houd ik me dan maar aan vast.
Ga jij om een vroege echo vragen?
Ik twijfel daar een beetje over omdat het me vorige keer alleen maar meer onzeker maakte, deze was namelijk niet goed. Ik laat nu alles denk ik maar op z'n beloop. Gewoon kijken en na 12 weken maar een echo.
Hopen dat we over een paar weken allebei goed nieuws hebben!!!

hey jenny,
nou ik ga iig wel vertellen dat ik me erg zorgen maak,stellen ze dan een echo voor zal ik het wel doen denk ik ja!

maar goed je moet de natuur zijn gang laten gaan,en kan op het moment gewoon niks doen,dat maakt je gewoon erg onzeker.

maar als jij duimt voor mij,duim ik zeker voor jou!!
groetjes maartje

Hey jenny,
Als eerste van harte met je zwangerschap!!!!
Ik ben vandaag ook 5 weken zwanger.
Heb in mei ook miskraam gekregen,en ik herken het allemaal....
Bij elke pijn aan ons lichaam denken we wat is dit krijg ik weer 1 miskraam???????
Ik heb volgende week woensdag de echo,en ik denk dat ik dan wat meer gerust gesteld zal zijn.....
En ik probeer echt te genieten,onndanks mijn miskraam is moeilijk maar toch...
En ik ben het helemaal eens met mamielisa...

Heb je al een afspraak bij de verloskundige??

Ik heb volgende week de echo en daar kijk ik ook naar uit...

Veel liefs naz.....

Hoi Naz en Mamielise,

Ik heb deze keer nog niets geregeld. De eerste keer dat het mis ging moest ik alles afbellen: moeders voor moeders, verloskundige enz. Ook deze site vond ik erg vervelend, ik bleef maar mail ontvangen waar ik absoluut niet meer op zat te wachten!
In ieder geval moet ik nog een andere verloskundige zoeken. De vorige keer vroeg ik een vroege echo omdat ik zo onzeker was. Toen kreeg ik met 8 weken een uitwendige echo! Later zei de gynocoloog dat dat gewoon onzin is, omdat je daar nog niets op kan zien!
Dus ik denk er nog even over na en volg deze keer maar mijn gevoel....

Ik zal voor jullie allebei duimen!!
En laat wel weten hoe het afgelopen is hè!!

hey Jenny,

je hoeft je absoluut geen zorgen te maken over of het te snel gegaan is. ik heb dit gisteen namelijk nog aan mijn gynecoloog gevraagd gezien mijn miskramen, maar als je weer zwanger wordt is dat van je lichaam een teken dat die daar al al toe is.

ik heb met mijn verloskundige afgesproken dat ik bij een volgende zwangerschap bij 7,9,11 een echo krijg. dit vind ik zelf een prettig idee omdat ik anders veel in de stress zou zitten.

en inderdaad op een uitwendige echo zien ze niert veel maar inwendig kunnen ze echt wel wat zien hoor.

heel veel succes en probeer ook te genieten van je zwangerschap en ik zal 7 week voor je duimen!!
hoop echt voor je dat het nu goed gaat.

liefs, Kaatje

Hey Kaatje,

Dank je voor je reactie.
Misschien ga ik toch maar contact opnemen met de gynocoloog. Ik twijfel nog steeds een beetje.
Ik weet dat je positief moet denken, maar toch ben ik bang dat er iets fout gaat. En stel nou dat ik eerst een hartje zie kloppen en dan alsnog een miskraam heb. Dan zal het nog zwaarder zijn denk ik. Maar ja, ik heb nog meer dan een week om te beslissen.

Ik hoop dat je snel ook weer zwanger bent...en blijft!!!

Liefs, Jenny

Terug
Bovenaan