Opnieuw zwanger na miskraam

Zo eens met alle meiden en vooral heel herkenbaar. Fijn om naar elkaar te “ luisteren”. 

Zal mijn verhaal besparen ( lijkt giga veel op de verhalen hierboven) maar wat ik je wel wil zeggen/ meegeven.
Gewoon een pretecho doen zo nu en dan.
Ik ben nu 20 weken zwanger, alles gaat goed gelukkig. Maar ik heb af en toe voor mijn eigen gemoedsrust een echo ingepland. Als dat je helpt... Why not.

Gefeliciteerd met je zwangerschap. Ik heb zelf twee miskramen gehad waarvan mijn eerste miskraam rampzalig is verlopen. Na de tweede heel snel zwanger en nu alweer 19+3 weken. Symptomen zijn elke zwangerschap weer anders, maar de symptomen die je nu hebt die heb ik nu ook. De eerste 8 weken ging ik elke seconde naar de wc om te kijken voor bloed, maar na goede echo’s kwam steeds meer het vertrouwen. En de onzekerheid die blijft, want dat hoort erbij. Iedereen wil een gezond kindje. Ik deed de nipt test voor geruststelling en een pretecho voor het geslacht. Na die echo kon ik echt genieten. En straks als je de baby gaat voelen (bij mij 15 weken) dan ben je geruster. En na de termijnecho vliegt de tijd echt. Let trouwens niet teveel op je symptomen want mijn borsten deden ineens geen pijn meer en er is niks aan de hand. Wat ook helpt is soms dingentjes kopen voor de baby, hier wordt je vanzelf vrolijk van. De kans dat het goed gaat is ook super groot. 

Ik heb afgelopen augustus een miskraam gehad en had in oktober weer een mooie positieve test in mn handen en was ik weer 4 weken dolgelukkig en gezond zwanger :)
Mijn symptomen waren ook heel anders hoor dan met de miskraam! Deze keer ben ik meer misselijk geweest, meer overgeven en hele gevoelige borsten wat al pijn deed als je er naar keek af en toe haha!
Ik heb de eerste weken dat ik het wist ook iedere keer op de wc mijn papiertje gecheckt op bloed, je bent natuurlijk bang voor herhaling.
Voor mij heeft de eerste echo en gesprek met de vk heel erg veel opgelost en gerustgesteld.
De ene zwangerschap is de andere niet, ik heb uiteindelijk al het mogelijke positieve uit het verhaal weten te halen. Het vruchtje was toen al niet gezond en je lichaam heeft dat zelf opgelost :) Je bent vruchtbaar en kan zwanger worden en kan gewoon genieten als je weer zwanger bent!
Nu ben ik precies 20 weken en gezond zwanger van een prachtige kleine meid :)

Ik hoop dat je iets gerustgesteld bent!

Terug
Bovenaan