oppas achter de hand

He hallo

eigenlijk is deze vraag nog wat vroeg hier, maar wat is jullie idee?

Wie van jullie heeft al een idee over oppas voor als je een avondje gaat sporten verjaardag of feestje o.i.d.

Als ik bij mij in mijn omgeving laat vallen dat ik al snel een oppas achter de hand wil hebben dan kijkt men mij raar aan.Kijk het gaat niet om de 1e 3a4 maanden maar daarna.
Hoe doen jullie dat en hoe staan jullie er tegen over?

gr
Mirinda

hoi. ik heb nu een zoontje van 2. ik werk in de zorg en werk savond en de weekenden. mijn man werk overdag. geen oppas nodig dus. als we een verjaardag hebben dan gaat bij de man persoon mijn man en bij de vrouw ga ik. gelukkig hebben de meeste van onze vrienden zelf ook kids, dan word het vaak zondag middag gegeven omdat zij weten hoe het is om steeds maar oppas moeten regelen. heel af en toe past een van de ouders op als het echt nodig is. en ik heb vriendinnen in de buurt en als er een spoedgeval is dan breng ik hem daar ook wel eens heen. en andersom net zo.

Hoi Mirinda,

Ik gaf de eerste twee borstvoeding tot 6 maanden en vond het niet al te
handig om 's avonds weg te gaan. Was niet zo'n fan van kolven dus deed
het eigenlijk alleen als er echt iets belangrijks was en niet zo snel
voor een avondje film of zo. In het begin hebben wij vooral de opa's en
oma's op laat passen, dat voelde toch het vertrouwtst.

Succes met het vinden van een oppas.

Judith

gelukkig hoef ik niet op zoek want heb 2 achterbuurmeisjes die graag willen oppassen.
Dat scheelt alweer

Ik heb gewoon geen zin om mijn ouder ( mijn schoonouders hebben nooit tijd!)
daar regelmatig voor te vragen.

misschien dat ik er straks wel anders naar kijk, maar ik wil gewoon alvast eens meningen horen.

ik ben 14 weken zwanger en ben er ookal mee bezig.ik heb zoiets van:als we het nu nog niet weten,weten we het over een half jaar ook nog niet.maar gelukkig hebben we erg enthousiaste "opa's" en "oma's
groetjes kari

Hoi hoi,

We hebben al nagedacht over de oppas, ook al ben ik op dit moment pas 7 weekjes zwanger. We hebben een hele lieve buurvrouw die veel thuis is en die ook al veel oppast. En we hebben ook een aantal lieve buurmeisjes die helemaal gek op kindjes zijn.

Het is heel fijn om oppas in de buurt te hebben, maar het liefste proberen we het zo te regelen dat mijn moeder, schoonouders of schoonzusje oppast.
Als je wat meer opties achter de hand hebt, doe je ook niet gauw een te zwaar beroep op iemand, want dat is natuurlijk ook niet de bedoeling1

Suc6!

Groetjes Gerdien

Hallo,

Ik heb een zoon van bijna 4 jr toen hij er was had ik eigenlijk geen oppas want toen had ik nog een uitkering sinds hij 2 jr is werk ik full-time en gaat hij full-time naar het kinderdagverblijf straks gaat hij na de baisschool en dan gaat hij ook nog na naschoolse opvang. Straks wanneer de baby er is dan gaat die na mijn verlof ook full -time naar het kinderdagverblijf zodat ik kan gaan werken. De opvang heb ik dus nu ook al moeten regelen i.v.m. wachtlijst bij kinderopvang. Maar er is gelukkig plek voor als mijn verlof verlopen is. succes xxx Debora

ik denk dat ze oppas bedoelt voor een avondje uit en niet voor als ze werkt?

we hebben een campingbedje gekocht zodat het straks naar vrienden gewoon mee kan, dat deden mijn ouders vroeger ook, ik vond het prachtig om eens wat meer mensen welterusten te zeggen en ik heb ook goede herinneringen aan in de auto verder slapen met jazz-muziek op de achtergrond!

verder denken we aan een zusje van mijn man om hier te vragen als oppas, mijn schoonouders hebben al vanalles klaar staan voor logeerpartijen enzo maar dat zie ik niet zitten, gewoon lekker thuis als het niet mee gaat. kan trouwens nog een probleem worden want ze gaan zelfs een grotere tent kopen voor vakanties, ze zijn alleen vergeten te bedenken dat wij beslissen of die kleine mee gaat met hen! als ik me ergens op verheugen kan is het reizen met die kleine als dat kan! grrr, schoonouders....

tot zover mijn frustratie!

ik vind het overigens helemaal niet gek dat je daar snel over nadenkt, logisch toch dat je altijd goede zorg wilt! jammer dat mensen je erop aankijken joh, het is ook nooit goed hë?

Terug
Bovenaan