oppas achter de hand

Hoi Hoi,

Helemaal niet raar dat je daar nu al over nadenkt. Ik dacht er al over na voordat ik zwanger was ( komt ook omdat ik part-time wil blijven werken ).

Voor mijn werk kan ik terugvallen op mijn ouders, maar ik kan me voorstellen dat je daar wat terughoudend in bent. Ik merk nu al dat mijn moeder zich steeds meer met ons gaat bemoeien. Dat is dan weer een nadeel.

Voor andere losse afspraken heb ik mijn twee broers. Ik ben al ontroerd als ik daaraan denk. Ze zijn allebei nog single en hebben dus geen ervaring met baby's. Dat vind ik wel een beetje eng. Misschien dat ik het ze de eerste keren samen met een vriendin laat oppassen. Die had ook al aangeboden om op te passen.

Succes
juffie

die broers leren het snel genoeg denk ik. nodig ze een keer uit en laat ze alles eens doen onder je begeleidend oog.
Ik zie het nu al bij mijn ventje nu er inmiddels 5 kids zijn in onze omgeving met ca 3 maanden overal tussen begint hij aan een aantal dingen al te wennen. Vooral het krampachtig met zijn schouder omhoog zitten als hij een baby vast heeft.

Maar het gaat inderdaad voor oppas buiten mijn werk om.
Als je gewoon naar vrienden gaat dan gaat ie gewoon mee, maar met sporten wordt dat toch wat lastiger.
Ik zie het dus nu aan mijn schoonzus. We hadden pas een soort van lunch en dat was lastig in te plannen want zoonlief sliep om die tijd en haar schoonouders waren op vakantie dus konden ze niet mee want ze had geen oppas. zoontje is al ruim 1.
Ik zou daar van balen.

Mijn schoonmoeder loopt maar te roepen oh je wilt toch je kind niet alleen laten straks.
Dat zal ik dan wel zien, nu ga ik er gewoon vanuit dat ik mijn  sport ook op mijn tijd kan doen. Als ik inderdaad zo'n (lastige) sorry dat ik het zeg moeder wordt dan zijn alle problemen de wereld uit.
Maar inderdaad men weet het altijd beter, maar als je andere ideeen of wensen hebt dan is dat maar vreemd.

Ik ben niet zo bang voor een oppasprobleem - de meesten van mijn vriendinnnen hebben allang kinderen, en mijn zus is ook zwanger (van de tweede). Ik heb heel vaak op mijn nichtje gepast, dus ik heb wel wat krediet opgebouwd, haha! En verder ga ik toch al niet zoveel uit - ik word vast oud :-D

Een tip voor onervaren oppassen: er is een boek "hoe werkt mijn baby?" (kun je ook bij de bieb lenen, want het is best prijzig) zodat ze zich een beetje kunnen inlezen. Er zijn ook boekjes waarin staat wat je aan je oppas moet vragen, wt je klaar moet leggen, enz.

Verder kan het ook handig zijn om een schema te maken van je baby's dagritme (wanneer slapen, eten, spelen, verschonen... wat de favoriete speeltjes zijn, etc.) Dat deed mijn zus ook, de eerste keren dat ik oppaste - hartstikke fijn voor oppas EN kind, want een kind doet 't toch meestal het beste als 't in zijn/haar eigen ritme kan blijven.

Voorlopig kan ik me eerlijk gezegd nog niet voorstellen dat ik tijd zonder baby wil doorbrengen - ik zie er zo naar uit!! Maar ik weet ook wel dat er vast een dag komt dat ik denk "ik wil even  weg!!" :)

Terug
Bovenaan