Oppas oma en vergoeding?

Hoi,
heeft iemand van jullie ervaring met oppasoma die een vergoeding kan krijgen, en iets met gastouderbureau?
Ik heb me er nog niet echt in verdiept dus vroeg me af of jullie hier ervaring mee hebben en tips?
Groetjes van Sonja

Wij zijn hiermee ook bezig, mijn schoonmoeder krijgt al een vergoeding als oppasoma.
Via een bureau kun je dit allemaal regelen, landelijk zit Videla (geloof ik), maar je hebt veel bureau's die dit regelen.
Wij hebben het geregeld via de oma van Roodkapje (werken als het goed is ook landelijk).
Je krijgt iemand thuis die alles berekent en je dan de keuze geeft om met hen in zee te gaan of niet. Het is veel papierwerk invullen, maar het loont wel.

Gewoon even zoeken op internet of informeren in de buurt waar je woont.

Liefs Saskia

Haaaai,

Ik ben er ook ff mee bezig geweest. Je betaald het gastouderbureau een vergoeding voor de administratie. Opa en oma geven hun inkomen netjes op aan de belasting en de belastingdienst vergoed aan jullie een groot deel van de oppaskosten. Mijn collega doet het en die krijgt mega veel terug. Ik geloof wel dat dit afhankelijk is van inkomen. Ik moet het nog verder uitzoeken...is er weer bij ingeschoten. Zij krijgt iets van 500 euro terug en betaald het gastouderbureau iets van 140 euro. De rest gaat naar opa en oma.

gr.Ing

Hoi Sonja,

Geen ervaring, maar ik weet wel wat je ongeveer moet doen en aangezien er nog niemand heeft gereageerd op jouw berichtje..
Je (schoon)moeder moet zich inschrijven bij een gastouderbureau omdat ze op jouw kindje gaat passen. Dit kost uiteraard geld, hoeveel weet ik niet.
Dan kan jij kinderopvangtoeslag aanvragen en van dat geld betaal jij het gastouderbureau en zij betalen jouw (schoon)moeder.
Ik weet niet of je het ook rechtstreeks kunt doen, maar dat zou ik als ik jou was even navragen bij de belastingdienst, die weten dat wel

groetjes Mariska

hoi sonja

mijn moeder is ook gastouder voor ons zoontje.
hoe het werkt :
- meld je aan bij een gastouder bureau in de buurt
- er komt iemand bij jouw of bij de gastouder thuis om de boel te controlen en de over een komsten te tekenen. (als er thuis op je kindje wordt gepast komen ze jouw huis controleren!)
- het gastouder bureau vraagt alles voor je aan de belating terug gave enz.
- de gastouder moet bij de gemeente een verklaring van goed gedrag aanvragen (ook als het je eigen ouders zijn!)

je kunt eigenlijk gewoon het beste een bureau bellen ze leggen alles aan je uit. bij ons is het zo dat mijn moeder 30 uur voor mij werkt (ik werk er maar 24 uur, maar halen en brengen gaat ook weer tijd in zitten) wij krijgen van de belanstingdienst elke maand +/- 670 euro, dat gaat dan naar mijn moeder en het bureau kost +/- 90 euro in de maand.

succes er mee!!!

groetjes simone

Hoi Sonja, google gastouderbureau + je plaatsnaam, dan vind je er vast een of een in de buurt. Ik heb Gastouderbureau via Partou kinderopvang geregeld. maar dat is nu voorbij, kleien heeft nu eindelijk plek op de creche.

www.viaviela.nl
Je kan daar meteen in check doen om te kijken of het financieel zinvol is. Dit is ook landelijk, mijn schoonmoeder is daar ook ingeschreven. Er komt een man thuis om alles door te nemen en je hoeft zelf alleen een handtekening te zetten en het bij de belastingdienst aan te vragen. Heel makkelijk en snel geregeld.

Even een vraagje... Mijn collega heeft deze subsidie ook geregeld. Zij betaald het gastouderbureau en stort hetgeen ze van de belastingdienst krijgt door naar haar schoonouders. Zelf betaald ze haar schoonouders niet. Controleert de belastingdienst dit niet? Ik bedoel officieel moet je oppas opa en oma toch betalen om recht te hebben op de subsidie. Moet je hier geen bewijs voor hebben zoals bv afschriften van een bankrekening waarop te zien is dat er geld wordt overgemaakt? Als het zo in de hand kan kost het ook niks namelijk... Mijn ouders willen namelijk geen geld.

x ing

Terug
Bovenaan