Oppas oma en vergoeding?

hoi inge

het geld wat je van de belasting dienst krijgt is het bruto bedrag, de opa en oma moeten dus elke maand een bedrag opzij zetten dat ze aan het eind van het jaar moeten afdragen aan de belastingdienst. elke maand krijgen wij van het gastouder bureau een afschrift (soort loonstrookje) wat we over moeten maken naar oma en gastouder bureau.

het geld moet eigelijk eerst worden over gemaakt naar opa en oma, daarna mogen ze het jouw terug "schenken" een bepaalt bedrag per jaar staat daar voor.
er wordt eigelijk helemaal niet gecotroleerd door de belastingdienst,
oow ja het is ook nog zo dat als we een 2 kindje nemen en ik zwangerschapsverlof heb mijn moeder ook gewoon wordt door betaald, als ik mijn zoontje bv. nog een dag "kwijt" wil

nou ik weet niet of je hier iets aan hebt maar als je nog een vraag, stel hem !!

groetjes simone

Bij ons werkt het weer anders, wij hebben het geregeld via www.omavanroodkapje.nl
De belastingdienst betaald ons de kinderopvangtoeslag, dit gehele bedrag wordt door het bureau naar hun rekening gestort en doorgestort naar oma. Bij oma word tde volgende dag de schenking (bedrag wat we tekort komen voor volledige vergoeding) teruggehaald en weer bij ons op de rekening gestort.
En bij oma wordt een bedrag dat ze verschuldigd is aan het gastouderbureau ingehouden (max. E 100 per maand, maar dit halen wij niet omdat oma niet zoveel oppast).
Het bedrag dat oma overhoudt zijn haar inkomsten voor die maand.
De belastingdienst wordt ook geheel voor ons geregeld, hoeven alleen zelf de aangifte aan het einde van het jaar te doen. De voorlopige toeslag wordt geregeld door het bureau.

Liefs Saskia

Terug
Bovenaan