Vanaf geboorte af en toe al een oppas, idd zodat we eens uit eten kunnen of bij vrienden op bezoek. Onze kinderen zijn nu 3.5 en 22 maanden oud.
In de praktijk komt het erop neer dat we zo'n 6x per jaar oppas nodig hebben. Dat is niet veel. Als we bij vrienden op bezoek gaan komt de oppas rond 20u en slapen de kids en dan hoop ik dat ze niet meer wakker worden. Dat is makkelijk.
Als we uit eten gaan, komt de oppas rond 18.30/19u en moet ze de kids nog op bed leggen. Dat vind ik toch wel spannend (vooral de jongste kan nogal drama maken en dan pas om 22u slapen), maar een paar keer per jaar heb ik dat er wel voor over.
Wij hebben 2 nichtjes (22 en 18 jaar) die we vragen om op te passen. Dus bekende gezichten.
Het is best lastig, want je wilt af en toe gewoon even een avondje weg maar je maakt je dan toch ook wel zorgen of ze nog lekker slapen en of het wel goed gaat 😉 Maar dat probeer ik dan ook maar een beetje los te laten die paar keer per jaar en even te genieten van een avondje uit met m'n man.