Oppas

He hallo

eigenlijk hoor ik hier niet thuis, ben een zwangere van februarie maar toch een vraagje.

Wie van jullie heeft al een oppas voor als je een avondje gaat sporten verjaardag of feestje o.i.d.

Als ik bij mij in mijn omgeving laat vallen dat ik al snel een oppas achter de hand wil hebben dan kijkt men mij raar aan.Kijk het gaat niet om de 1e 3a4 maanden maar daarna.
Hoe doen jullie dat en hoe staan jullie er tegen over?

gr
Mirinda

 
hallo zwangere,

je moet gewoon gaan hoor als je wilt gaan sporten,je moet ook aan jezelf denken. is je man dan niet thuis zodat je kunt gaan sporten? en als je een feestje hebt kun je ze misschien naar opa en oma brengen,vinden ze vast kei leuk

succes met je zwangerschap
 
Ja maar als mijn man 2 keer gaat sporten en daar wil ik zelf ook weer naar toe dan ben je nog maar een 1 avond samen, als je op verschillende avonden gaat sporten.
dat betekent dat als ik wat wil afspreken met een vriendin dat alleen op die avond kan. resultaat je ziet elkaar dan de hele week niet.

Daar heb ik dus geen zin   in, maar als je op de zelfde avond wil sporten heb je dus wel een oppas nodig. En om mijn moeder   dan elke week te vragen. Die heeft ook haar eigen dingen.

gr
mirinda
 
Hoi Mirinda,

Er waren tijdens mijn zwangerschap een hoop mensen die zeiden: Nou als je een avondje weg wilt,.. ik kom wel oppassen, maar toen puntje bij paaltje kwam vonden ze mijn zoontje de eerste 6 maanden nog wel erg breekbaar. Plus dat je dan naruurlijk nog niet zo'n duidelijke "handleiding"hebt. Je weet zelf amper wat ie bedoelt als ie huilt laat staan dat je iemand goed kunt instrueren. Een meisje van 15 viel voor mijn gevoel daarom ook af.

Oma's en vrienden mohten wel oppassen, maar je zult zien dat die ook niet altijd tijd hebben.

Je leven verandert nou eenmaal met een baby. Dus het makkelijks is inderdaad om weg te gaan als je man thuis is , en af en toe samen weg te gaan, daar valt dan wel oppas voor te regelen.
Maar wellicht zien jullie dat heel anders als het kindje er eenmaal is.

Geniet nog even lekker van je zwangerschap en veel pleizer met je baby!
Amanda
 
bij de sportschool waar ik sport hebben ze bepaalde tijden kinderoppas. Misschien bij jullie ook een oplossing.
Je neemt je kindje mee en na het sporten haal je de kleine weer op.
 
ja maar die tijden zijn overdag, nog geen probleem als ik ga sporten op die tijden. Maar ik wil eigenlijk mijn handbal straks weer oppakken en dat is   's avonds.

gr
mirinda
 
hallo aankomende mama

ik zelf heb  een  zoontje van twee jaar
en sinds anderhalf jaar een hele lieve oppas die een keer in de week een avondje op komt passen zodat mama kan gaan sporten
mijn man die is zeevarend en dus vaak weg voor zes weken
en dan zou ik dus als ie weg is niet kunnen sporten
me famiie is niet zo voor de oppas en dan al helemaal niet als het elke week zou moeten
dus hier is een oppas  aan huis echt super makelijk
ook als me man thuis is willen we wel eens gezellig uit eten en dan is de oppas er ook
dus ik zou zeggen als straks de kleine er is op zoek gaan naar een lieve en leuke oppas voor je kleine

heel veel succes met zoeken maar geniet eerst lekker van de kleine ze zijn zo groot hoor

heel veel liefs van een mama
 
klinkt misschien een beetje bot hoor maar ja keuzes moet je maken he..
ik snap heel goed dat je ook wel is tijd voor jezelf wil en dat je je partner ook graag ziet maar dan zou ik toch die keuze maken om even te stoppen met dat gene wat het minst belangrijk is... een baby'tje eist nou eenmaal veel tijd en aandacht op..

kijk ik weet niet hoe jouw moeder is, of dat ze heel heel heel graag op je kleine past, want als je toch echt WIL sporten dan zou ik toch maar je moeder vragen of iemand die je compleet vertrouwd. ik zou persoonlijk ook niet jan en alleman op mijn kind willen laten passen .. ik hou het echt bij haar opa en oma. (van  2 kanten)

succes ermee

groetjes bren.
 
Terug
Bovenaan