Oppas

Hoi Mirinda,

ik kan me goed voorstellen dat je daar nu al mee bezig bent. Ik zing zelf erg graag en mijn man werkt twee weken op, twee weken af off-shore op een platform.

Ik geef bv, ben jij dat ook van plan? Ben je wel meer gebonden natuurlijk.
 Mijn ervaring is dat als ze zo'n 3 maanden zijn dat je dan wel weet of je wel of niet 's avonds weg kan gaan. Als m'n kindje bijvoorbeeld al de hele dag onrustig was of al heel vroeg een voeding had dan belde ik de oppas af, dan kon ik ervan uitgaan dat hij halverwege de avond wakker zou worden voor een voeding.

Ik zou gewoon iemand zoeken, kan ook best een jonger iemand zijn met genoeg ervaring of inzicht. Misschien juist verstandig. Kunnen jullie vast samen oefenen, kan ze je kindje straks vast leren kennen en weet je ook of je straks je kindje aan haar wil toevertrouwen.

Succes ermee en alvast heel veel geluk! Joke.
 
Ik bedoel misschien verstandig om nu alvast iemand te zoeken, niet persee om een jonger iemand te zoeken... alhoewel mijn oppas 16 jr is en ik m'n drie kinderen zonder zorgen aan haar toevertrouw.

Joke.
 
ik heb zelf nog geen kinderen maar toen ik 16 was paste ik iedere week op bij een gezin met 3 kinderen
altijd op een zelfde dag want dan gingen de vader en moeder samen sporten
de oudste was 5 de middelste 3 en de jongste toen ik weer ging oppassen 3 maanden
bij het begin hoefde het maar 2 kleine uurtjes omdat de moeder nog borstvoeding gaf en ze liet altijd een flesje achter waar afgekolve borstvoeding inzat voor het geval dat de baby toch honger kreeg
als ik kwam dan had ze meestal de baby net de borst gegeven en lag de baby al op bed die van 3 en 5 deed ik dan zelf na een uurtje naar bed
en na een paar maanden bleven ze ook wel eens wat langer weg als 2 uurtjes en dat ging echt prima
en als de baby is wat had of huilde en het niet aan de luier lag belde ik eerst mn moeder wij woonde er tegen over en als ze het niet wist dan belde ik hun op wat misschien maar 1 a 2 keer gebeurd is en die waren dan binnen 10 minuten thuis
ik denk dat als je een betrouwbaar meisje hebt en je sportschool niet ver weg is er niks aan de hand is maar ik ben nog geen moeder dus ik ken de gevoelens die er bij komen niet
 
Hoi,

Mijn zoon is 21 maanden en ik ben net terug van een uurtje sporten. Onze buurvrouw heeft hier even een uurtje gezeten en met hem gespeeld. Zij heeft zelf 4 kinderen grootgebracht dus dat zit wel goed. Als er nood aan de man is kan ik haar altijd vragen. Je moet gewoon doen waar jij je goed bij voelt. Iedereen heeft hier zijn eigen ideeen over.  

ps. In ieder geval had bij mij de oppas  net beter kunnen blijven om hem nog even naar bed te  brengen,want toen ik dat  alleen deed viel hij, terwijl  ik ernaast sta, zo van de commode af bovenop zijn kop!  Wat een sukkel ben ik he. Maak hem nu de komende 24 uur maar iedere 2 uur wakker want dat zou best eens een hersenschudding kunnen zijn.

Gr
Lies
 
Hallo Mirinda
Allereerst gefeliciteerd met je zwangerschap!!
Je verhaal is heeeeel herkenbaar, mijn man en ik hadden tijdens mijn zwangerschap ook al zoiets van, we willen graag een vaste avondoppas, liefst meisje uit de buurt (heb dat zelf vroeger ook gedaan). Wij gingen nu eenmaal graag de hort op en waren wel van plan dit te blijven doen, je weet natuurlijk nooit of je op het moment supreme daar nog de behoefte aan hebt, maar de verjaardagen blijven toch en in jouw geval weet je gewoon al dat je wilt gaan sporten.

Ook bij ons werd er raar gekeken, zo van, nou dan breng je toch even de babyfoon naar de buren ofzo.... tja daar voelen wij ons niet prettig bij. Ik heb liever een vaste oppas die ik wat betaal dan buren, vrienden & familie "lastig" te vallen met wekelijks terugkerende oppasavondjes.

Wij hadden dus ook tijdens mijn zwangerschap gelukkig al een heel lief overbuurmeisje gevonden, met ervaring, wij gaan goed met haar ouders om en voordeel is ook dat ze je kindje meteen vanaf de geboorte leert kennen. Ze kwam meteen bij ons op kraamvisite met cadeautje (niet dat dat nodig is natuurlijk maar de band is er meteen al) en ze heeft er echt zin in.

Twee weken geleden heeft ze dan voor het eerst opgepast, onze dochter was toen drie maanden. En ik kan je zeggen het beviel uitstekend!!! Heerlijk om even lekker de hort op te gaan en eens een keertje uit eten zonder maxi cosi te gaan hihhi (want anders gaat ze altijd gewoon mee! Maar niet elk kindje is natuurlijk hetzelfde en vind dat allemaal maar prima! Ik gaf toen nog borstvoeding maar een hele vriezerla vol met voorraad melk, speciaal voor dit soort doeleinden!

Dus meid, sorry het is een beetje een lang verhaal geworden maar 't is zo herkenbaar! Als ik jou was zou ik alvast lekker op zoek gaan naar een oppas en die er meteen bij betrekken, je hoeft je eigen leven echt niet aan de kant te zetten als je een beebje hebt hoor! Tuurlijk moet je je aanpassen maar ik vind het allemaal nog wel meevallen. Ik heb ook echt al weer zin om te werken, nog twee weken. Dat gebrabbel boven die box is harstikke leuk hoor maar gewone social talk heb je ook nodig!!

Veel succes met het commentaar & het verloop van je zwangerschap,
Liefs Lisette
mv Amy 17-05-2006




 
owja de buren, vrienden en familie willen natuurlijk ook wel eens oppassen, nou dat is dan mooi voor als de oppas niet kan  of overdag een keer ofzo.

(of gezellig een weekendje weg met manlief  vinden opa's en oma's meestal hélemaal niet erg haha, ze zijn alleen een beetje moe na zo'n weekend!

Ik heb d'r ook al een x weggebracht toen ik even lekker wou winkelen hoor. Nou ik draaf wel door, ik stop er mee hahah.
 
Terug
Bovenaan