oppas???

A

Anoniem

Guest
Ik ben benieuwd of jullie gebruik maken van een oppas en wat jullie die betalen en hoe jullie die gevonden hebben. Wij hebben een buurmeisje wat af en toe op Lukas past, maar die is niet heel gewend met baby's. op zich prima als wij even weg moeten en Lukas ligt er al in, maar niet als hij ook nog moet eten en naar bedje. ze is net 16 en krijgt 3 euro per uur. Dan hebben we er ook eentje die wel ervaren is en echt goed, die betalen we 3,50 per uur en als Lukas wakker is 5 euro. We hebben het niet vaak nodig hoor, maar wel lekker als we eens een keertje weg willen. Hoe doen jullie dat?

Ik vertrouw niemand anders dan mijn moeder/vader of mijn zus/broer bij mijn kinderen.
Persoonlijk zou ik niet zo snel een jong meisje op  laten passen. Zeker niet nu ze nog zo klein zijn.
Maar ik zeg erbij 'persoonlijk' hé! Ik zou me daar gewoon niet goed bij voelen.
Gelukkig zijn we niet zo van het uitgaan ed en heb ik het dus ook bijna niet nodig. Zo wel, dan alleen mijn eigen familie. Die willen er trouwens niks voor hebben, dus geef ik dan maar een bloemetje of kado-bon of iets dergelijks.
Sil

Hoi,

Hier ook alleen familie. Mijn schoonzus krijgt; NIETS!!! Doe ik ook niet, gaat ook niet gebeuren... komt ook omdat ze er zelf 2 heeft (1 van 9 en 1 van 5)
Ze heeft dus nog 8 jaar oppas met mij goed te maken  en nog pas ik ook op hun op, zijn 2 schatten.
Bij mijn tante komt ze ook wel eens een paar uurtjes, die accepteert ook niets, maar die hebben het ook véééééél breder dan wij. Wel geef ik hun hond wel eens een nieuwe speel-knuffel, dat vind ze leuker (bloemen kan niet wegens allergie)

In oktober gaat ze voor het eerst naar mijn ouders logeren, hun weten dit nog niet
Maar ik moet ook eerst een "gesprekje" met hun aangaan voor mijn eigen gemoedsrust.

En naar een meid van 16?? leg er voor mij maar net aan.... als het familie is en ze kan het "aan" dan wel... anders niet. Ik heb het zelf ook bij mijn oudste neef en nicht gedaan, maar mijn tante kent mij natuurlijk héél goed, om te weten dat ik dat aankon.
Ik deed dus dan alles; eten, in bad/douche, tandenpoetsen, naar bed... 2 stuks..

Groetjes Debby mv B'Elanna

Wij hebben, via het kdv, een dame 'opgescharrelt'. Ze is al wat ouder, heeft zelf kinderen en kleinkinderen en heeft het niet breed. Ze krijgt van ons 20 euro per oppasavond. Misschien een beetje veel, als je het per uurloon bekijkt, maar ik weet dat Heather bj haar in goede handen is en dat onze 20 euro goed van pas komen.

Als we het laat gaan maken schakelen we ouders in.

Er zijn trouwens heel veel stagaires bij kdv's die wel wat bij willen verdienen met oppassen. Dan heb je sowieso iemand een jaar of 20 is en meestal ook een meisje die jouw kind al kent.

Groetjes, KT

Ik hou het ook lekker in de familie...mijn ouders passen altijd op als het nodig is.
En mijn zus heeft 1 x eerder opgepast.
Het voelt bij mij het beste aan, wanneer mijn familie oppast..

Groetjes Linda

Als ik eerlijk ben, vind ik 3 euro of 3,50 érg weinig!
Als ik echt voor een oppas zou gaan, zou ik meer richting KT's tarief komen.
Maar da's persoonlijk.
Ik heb overigens zelf wel altijd opgepast toen ik 16 was.
Maar nu zou ik me er gewoon niet prettig bij voelen.
Sil

Hoi!! Thx voor jullie reacties. Ik heb zelf altijd heel erg veel opgepast en kreeg ongeveer 4 gulden 50 per uur. Ik heb natuurlijk wel wat onderzoek gedaan, en iedereen zegt dat 3,50 voor één kind echt normaal is. (vond het zelf ook wel wat weinig). Daarbij hoeven ze in principe natuurlijk niks te doen. Wij 'gebruiken' die meiden pas sinds een tijdje hoor, daarvoor ging Lukas ook altijd naar familie. Het is alleen lastig omdat onze familie best ver weg woont (bijna 100 km) dus dan is het behoorlijk veel gedoe als je eens een keertje met z'n tweetjes  uit eten wil.
Ik vind het heel erg wennen, ze komen ook nog niet zo vaak, dus ik was benieuwd wat jullie deden. Tot nu toe zorgen we ook steeds dat we bij wijze van spreken binnen 5 minuten thuis kunnen zijn als het moet. Ver weg gaan zou ik nog niet doen. Maar ik vind het toch ook wel heel lekker dat manlief en ik af en toe even samen de stad in kunnen, dus het bevalt toch ook wel.  Dat oudere meisje is echt helemaal super met hem, en die heeft ook heel veel ervaring. Ik geloof dat ik het toch maar bij haar ga houden, dat meisje van 16 is in mijn optiek toch ook eigenlijk wat te jong.
groetjes

Alleen mijn ouders en de ouders van mijn mannetje passen op Yara, verder niemand. Volgens mij is 3.50 per uur wel genoeg hoor. Mijn schoonmoeder past ook op op 3 andere kids. Zij krijgt altijd 7 euro voor 3 kids per uur.

Terug
Bovenaan