oppas???

Als je eens kijkt naar de minimum lonen, dan is 3,50 erg veel, een meisje van 16 verdient rond de 2 a 2,50. En hier hoeft ze niets voor te doen!!!!!

Ik heb overigens altijd 0p 2 kinderen gepast, gratis. Of je thuis op de bank zit of daar, wel zorgde de moeder altijd dat er lekkere dingen in huis waren, ging ze bijvoorbeeld nog extra droge worst halen voor mijn man omdat hij dat zo lekker vond. En de kinderen speelden met de honden, kinderen blij, honden blij, ideaal dat de honden mee mochten.

Opzich vind ik 16 niet jong, toen deed ik dat ook. Ik vind het veel belangrijker dat het kind met de oppas overweg kan, en dat ze voor het kind kan zorgen als het gaat om uit bed komen, drinken geven, huilen ed. En dat kan iemand van 16 misschien wel, en iemand van 20 misschien niet, ze moet 'iets' met kinderen hebben.

Janine

De minimumlonen vind ik ook belachelijk laag.
En de uitspraak 'hier hoeft ze niks voor te doen', daar ben ik het niet helemaal mee eens. Oké, als alles goed gaat blijft het kindje slapen en hoeft er idd niks gedaan te worden, maar het is wel de verantwoordelijkheid voor een kind hoor, wat ze op dat moment draagt.
Persoonlijk vind ik dat een iets grotere verantwoording dan bijv. vakken vullen bij de AH.

Ik zou al dolblij zijn als ik iemand gevonden had aan wie ik mijn kinderen durf toe te vertrouwen. Dan zou ik er wel iets meer voor over hebben. Ik zou me ook niet zo bekommeren over wat normaal is en wat anderen geven, maar meer over wat ik vind dat het waard is.

Gelukkig blijft zoiets een persoonlijke keuze en als het voor jou zo werkt, dan is het prima toch.
Sil

Ik  weet dat het vast niet zo bedoeld is, maar ik voel me toch een beetje aangevallen . Natuurlijk is goede zorg voor Lukas mij alles waard, ik bedoel alleen te zeggen dat het voor die meiden vaak echt een win-winsituatie is (zo heb ik dat zelf als oppas ook altijd ervaren). Ze vinden kinderen superleuk, en ze verdienen er ook nog wat mee en ze kunnen vaak 's avonds nog iets aan school doen of tv kijken ofzo.
Nogmaals, goede opvang voor Lukas is me alles waard, alleen bepaalt de prijs die je biedt niet of je een goede oppas hebt of niet. En als je dan een goede oppas hebt, zou ze het vaak nog voor niks doen ook omdat ze het zo leuk vindt. (die van ons wel iig). Dus ik vroeg me af hoe de rest hiermee omgaat. Het gaat me natuurlijk niet om een goede oppas uit te melken, maar om eens te horen wat jullie doen. En ik ben inderdaad omwijs blij dat we een goede gevonden hebben .  

Lieve Sandy,
Het was helemaal niet mijn bedoeling om jou aan te vallen. Ik reageerde voornamelijk op de schrijfster boven mij die zei dat zo'n oppas er niks voor hoeft te doen. Die opmerking kwam een beetje raar over bij mij.
Je hebt overigens wel gezegd dat je het zelf ook een beetje weinig vond. Dan vraag ik me wel een beetje af waarom je dan niet meer geeft? Het gaat er dan toch niet om wat normaal is?
Maar nogmaals; het is echt geen aanval naar jou! Ik kan me heel goed voorstellen dat je voor deze oplossing kiest, zeker  als je familie ver weg woont.
Want tijd samen is ook belangrijk!
Sorry als je je aangevallen voelde.
Sil

Terug
Bovenaan