Oppassen; hoe doen jullie dat?

Mijn neefje van 13 heeft laatst voor de eerste keer bij  mij opgepast. Hij bleef ook slapen en ik gaf hem de andere ochtend € 10, omdat hij ook 's ochtends de kindjes uit bed had gehaald en mee naar beneden had genomen, lief hè!! Toen ik hem die €  10 gaf, glunderde hij van oor tot oor....hahahaha. Ik vind het wel veel voor een 'kind' van 13 jaar, maar ik heb er ook bij gezegd omdat dat kwam omdat hij was blijven slapen. Als hij alleen 's avonds zou komen zou ik hem €  7,50 geven denk ik....

Ik kreeg vroeger maar fl.10,00 en toen was ik toch al 18 jaar!!! Dat is omgerekend  â‚¬  4,53 en dan zat ik er een uur of 6-8.....hahaha.   Mijn neefje kon gewoon lekker gaan slapen....

Wat regels betreft; duidelijk zijn wat je wel en niet wilt. Als je niet wilt dat de oppas vrienden en vriendinnen uitnodigt, moet je dat gewoon duidelijk maken.... Verder had ik weinig speciaals in huis gehaald, Het is geen vreetfestijn en uiteindelijk heeft hij, niet normaal hoor........1 glaasje Chocomel op, hahaha....goedkope oppas qua gebruik.... Helaas voor hem zal het niet zo heel vaak voorkomen, want ik probeer mijn dingen natuurlijk zoveel mogelijk te plannen in de weekenden dat de kindjes bij hun vader zijn, maar ja, soms lukt dat niet......

Groetjes Fonske

Hey meiden
Hier een duurdere regio helaas (omgeving Amsterdam).
Een oppas is hier gemiddeld 5, euro per uur.. dus dat betaal ik dan ook.
Eerste tijd dat ik met Evi alleen ging wonen, niet zo veel gebruik van gemaakt en ook hele speurtocht naar een goede trouwens...
Nu velletje weer iets beter zit, ook weer tijd voor avondjes weg.
Geen ouders meer, dus wel aangewezen op een oppas!
Succes!

Hoi Ellen,

Ik ga er even vanuit dat Julian door slaapt? Klopt dat? Ik zou dan als het gaat Julian zelf in bed leggen en dan heeft hij eigenlijk niks in de gaten als er iemand anders dan zijn papa en mama beneden zit.

Ik zou ook gerust zijn op de oppas hoor. Ze is wel een beetje jong, maar haar moeder is stand-by. Druk haar op het hart dat ze altijd naar je mag bellen als het nodig is. En leg dus een telefoonnummer klaar.

Wij hebben een nichtje van mijn man die komt oppassen met een vriendin. Ze zijn ook 13 jaar. Ze blijven slapen en krijgen van ons ieder 5 euro.
Dan hebben we nog 2 buurmeisjes die oppassen en die geef ik 7,50 per meisje. Maar ze zijn ook iets ouder en ik heb toen gevraagd wat ze op hun andere oppas adres kregen en daar ben ik vanuit gegaan. Dus ik denk dat ik die 5 euro van dat nichtje van Hans ook ga ophogen.
Dan heb ik nog een zus van mijn vriendin. Ze is 20 geloof ik. Ik geef haar 15 euro als ze komt. Meestal komt ze ook met haar eigen auto dus het is wel iets meer eigenlijk maar ze moet ook de benzine betalen enzo..(ach en of ik nu 2x 7,50 moet betalen of 1x 15 euro..)
Opa's en oma's geef ik niks haha, af en toe een bloemetje.

Ik vraag wel wat ze lekker vinden en dat haal ik in huis. Maar meestal zijn ze niet veeleisend hoor, of wat ze lusten heb ik al in huis. En als ik zeg dat er chips staat, eten ze dat meestal niet eens op :s

Als ik jou was zou ik je oppasmeisje een bedrag tussen de 5 euro en 7,50 geven. Hou er rekening mee dat je dit bedrag altijd kan ophogen he maar niet omlaag kan doen. Dus ik zou niet te hoog beginnen. Dit moet je ook een beetje op je eigen budget afstemmen natuurlijk. En anders bel je haar moeder even wat zij hiervan denkt en leg je gewoon eerlijk uit dat je echt geen idee hebt. Heb ik ook gedaan de eerste keer. En neem voor de moeder een klein bloemetje mee of iets lekkers van chocola ofzo.

Veel succes en maak je niet te druk he!!!! Geniet van je avond!

Liefs Kirsten mv Tyche

Ps: Cissy, jij spoort echt niet! 20 euro haha! Ik snap ook wel dat ze graag komt oppassen.

Hoi,

Nou dat is toevallig, ik ga vrijdag ook eens weg, samen met mijn moeder, dit mits Tess niet zieker wordt, nu past mijn vader alleen op... brrrr... eng idee... niet dat ik mijn vader niet vertrouw hoor, maar hij is gewoon niet zo gewent om op te passen.

Geen tip voor jou, ik zou zo'n 3-4 euro per uur rekenen, verder wat chips en drinken in huis halen (ook sap) en zeggen waar de DVD's staan. Ik zou trouwens wel de PC uitzetten, zou niet willen dat daar een  "vreemd" iemand op zit terwijl ik niet in de buurt ben.

Succes vrijdag en heel veel plezier, waar ga je heen??

Groetjes Nanda

Dean is een keer bij opa en oma geweest (een ochtend) en hij is een aantal keer naar m'n oom en tante gegaan. Mijn tante is 33  en heeft zelf 2 dochters van 6 en 2 jaar. Als ik Dean breng zitten ze al voor het raam te wachten. Vooral de  jongste vindt het leuk omdat Dean nog een baby is en zij al groot. Dean vindt het allemaal prima. M'n tante brengt hem dan naar (camping)bed.

Helaas hebben wij geen oppas aan huis. Dat zou best wel eens lekker zijn. We denken er over om de stagiaire van het kdv te vragen. Zij is 18 jaar en woont 3 straten verder. Ze heeft al een oppaskindje. Weet alleen niet wat ze "vraagt".

Je hebt dus helemaal niets aan m'n verhaaltje, haha.

Veel plezier vrijdag!

Groetjes,
Nelly.

Mijn 'oude' buurmeisje van 14 heeft steeds aangegeven (zelfs haar moeder) dat ze wil komen oppassen als het nodig is. Ik vond dat eigenlijk nog zo jong. Maar als ik naar me zelf kijk, was ik nog maar 13 jaar toen ik een keer de hele dag op haar paste en toen was ze dus nog een baby van een paar maanden oud. Het liefst vraag ik mijn zusje of schoonzusje en moeder. Een zaterdag hulp van mijn man heeft ook een paar keer opgepast. Zij wilde er niets voor hebben. Ik heb haar maar een keer   20 euro gegeven om een borrel te halen in het dorp. Maar als mijn oude buurmeisje komt geef ik haar denk ik 10 euro.

Hoe wij dat doen? Niet!  Ik zou niet weten waar we heen moeten, en daarnaast is er ook helemaal niemand in de burut die in aanmerking zou komen om op te passen. Wij zijn 1x samen naar de bios geweest, in Ede, en toen heeft ze bij onze oude overburen 3 straten verderop geslapen 's avonds, maar toen was ze pas een half jaar ofzo. En ze is 1x een paar uurtjes bij mijn vriendin geweest toen ik een afspraak op de universiteit had. En asl we uit eten gaan gaat ze altijd mee, ideaal! Dat vindt ze hardstikke leuk (net als wij) Vanavond hebben we het kerstdiner vd eenmanszaak van mijn man, dus gaan we lekker met zijn drietjes uit eten: de baas, zijn onbezoldigd secretaresse en de jongste bediende/loopjongen eh, loopmeisje
En het is inderdaad wat Esther geloof ik ook al zei: ik paste op 13-jarige leeftijd zo ongeveer op alle vriendinnetjes van mijn zusje (geboren toen ik 11 was) en had thuis ook heel veel verantwoordelijkheden tov de 2 jongsten, maar ik zou er nu zelf niet gerust op zijn zo'n jong grietje in huis...Lekker hypocriet dus  
Maar als het al zou moeten, dan met een moeder als achterwacht idd.
Groetjes, Rianne en Lydia

Tja ik heb zowel mijn ouders als mijn schoonouders op 5 minuten met de auto wonen. Verders woont mijn zus op 20 minuten auto afstand.

Maar Yoëll gaat eigenlijk altijd naar mn ouders of ze komen naar hier. Hij is 2 dagen in de week bij mn ouders als ik werk dus dat voelt goed en veilig voor zowel yoëll als mama hihi
Qua slapen is hij nog zo moeilijk en gestructureerd dat ik het hem niet, mezelf niet en de evt oppas niet aan kan doen om met Bert weg te gaan.
Dus als we gaan zijn opa en oma er.

Uhm aan mijn verhaal heb je ook niets sorry

Terug
Bovenaan