Oppassen in de keuken.

A

Anoniem

Guest
Hoi meiden,

mijn dochter is inmiddels 16 maanden oud en een behoorlijke doerak. Ze rent door de kamer en alles wat niet mag is extra interessant! Ik denk dat dit voor vele bekend in de oren klinkt.
Wat ik me afvraag, hoe doen jullie dat als je aan t koken bent? (en dan bedoel ik niet van woede, haha)
Wij hebben een open keuken. Als ik aan t koken ben, zet ik Daniëlle soms in de box maar soms is ze net wakker en wilt ze niet in de box. Ik zet de pannen al met de steel aan de andere kant maar het duurt niet lang meer voor ze er echt bij kan.
Ik roep wel steeds : dat doet au! Maar het maakt niet veel indruk.

Groetjes van Sonja

hier is ons meiske ook aleer 16mnd en als ik kook wil ze ook vaak niet in de box..ze wil dr smorgens een tijdje in en dan is het gebeurd..
maar als ik kook loopt ze dus wel rond,maaar meestal zit ze dan in de kamer te spelen en komt zo af en toe ff kijken,ze had een tijdje terug er  een handje van om dan met speelgoed tegen me aan te gaan zitten spelen maar toen heb ik dr steeds weggezet en nu doet ze t gelukkig niet meer,is toch wel dichtbij het aanrecht.
dus nu is ze meestal lekker aan t spelen en als ze ff komt teuten dan hou ik dr goed in de gaten ,ons fornuis is vrij hoog dus erbij kan ze nog niet.
wel hebben we z''on draaicarousel voor de pannen en die vindt ze wel heel intressant,en dan zeg ik altijd 'pas op voor de vingers'' en dat weet ze precies want ze houdt dan netjes dr handjes bij dr.

ik heb niet echt een tip voor je..
misschien kun je iets voor de doorgang van je keuken zetten??
succes!groetjes

De laatste tijd zet ik haar voor een dvd van Bumba, Zandkasteel of Little People. Als ze dit niet wilt, speelt ze met wat plastic keukenspullen bij een keukenkastje. Daar is ze wel even zoet mee. Ik kan haar dan goed in de gaten houden. Ze zit dan uiteraard niet al te dicht bij het fornuis.

Groetjes Babybelle (de box is hier de woonkamer al uit!)

Hoi Sonja,

In dat soort gevallen zet ik Marissa in haar kinderstoel bij me in de keuken. Ik geef haar dan een siliconen garde en daar gaat ze dan mee spelen.  Verder kijkt ze wat ik aan het doen ben. Dit houdt ze wel vol tot het eten klaar is

groetjes Linda

hoi hoi

ook ik wilde hier een topic over openen

Ik heb ook een open keuken in de woonkamer
en was vanaaf aan het koken
ik had boerenkool op staan en speklappen dan mag hij dus niet ( normaal ook niet hoor)
in de keuken komen want dat vind ik gevaarlijk dus wat heb ik gedaan:
een houden schot ervoor gezet hij kan mij dan nog wel zien maar er niet bij
nou paniek in de tent zeg pff
meneer helemaal overstuur en bleef helemaal hysterisch tot ik klaar was met koken
(duurde toen nog 5 min.)
nou zeg wat een drama
normaal is manlief dan thuis en "vermaakt"Ryan een beetje
maar nu had hij nachtdienst en omdat ik 's morgens werk gaat hij pas begin van de middag naar bed tot 's avonds en ben ik dus alleen met Ryan beneden.
en als manlief late dienst heeft is het dus ook een ramp hierro

groetjes moekje en tips zijn voor mij ook welkom

Hallo,

Ook wij hebben een open keuken, onze zoon Bram weet precies wanneer de oven aanstaat en dan roept ie meteen "AU" ik antwoord dan meteen met ja das heet niet aankomen en hij blijft overal vanaf, hij heeft er een handje van bij mij te komen staan als ik sta te koken. Tegenwoordig geef ik hem een pan en een pollepel en hij is een soepje aan het maken. Dat houdt hem redelijk zoet. Ook trekt ie alles uit de laden en kasten. Ik laat hem altijd maar, het is het einde van de dag en hij eet al niet zo best een driftbui kan er niet ook nog eens bij!
Opruimen doen we later wel weer. Het is wel uitkijken geblazen waar je je voeten zet!
Oja, als ik Bram een paar plastic bekers geef is hij heel druk met de vaatwasser in en uit ruimen. En ondertussen dekken we de tafel, ook een leuke afleider!
Gewoon een beetje creatief zijn! Mijn man is eigenlijk de hele week in het buitenland en Bram en ik hebben daar ook samen een beetje onze weg in moeten vinden. De box is hier al heel lang de deur uit!

Groetjes Liekele

Feline loopt ook steeds de keuken in..... Ze luistert gewoon niet.
Ik kan de keuken niet afsluiten, het is een open stuk van 2 meter. En ik vind dat ze het gewoon moet leren dat ze niet in de keuken mag komen.
Nu begrijpt ze het nog niet, dus ik ben er altijd bij en ik zorg dat ze aan de veilige kant staat.

groetjes Maris

Hoi,

hier ook een open keuken en Alice zit ook het liefst zich zelf in de ovendeur (spiegelt) te bekijken..... Meestal kan ik haar wel wat af leiden zodat ze niet precies onder de pannen zit en als het echt niet wil zet ik gewoon voor een kwartier ofzo een dvd op. Als ik eten kook is ze ook altijd vrij moe dus heb dan ook geen zin in een driftbui, als ze even rustig dvd zit te kijken dan eet ze daarna ook weer beter.

Groetjes

Terug
Bovenaan