Oppassen in de keuken.

Hoi hoi,

Jennifer wil altijd kijken, errug vervelend want dan wil ze dus  opgetild worden. En als je alleen bent  gaat dat dus niet...
Daarom zet ik ook vaak ff een dvd op (Bumba of Sesamstraat).
Maar nu hebben we (was eigelijk voor 5 dec.) een keuken  voor haar gekocht. Deze staat ook in de keuken, maar op  geruime afstand van  het fornuis.
Nu gaan we samen koken (lukt ook niet altijd hoor).
Deze week al helemaal niet omdat ze ziek is.....

gr. Ilone  

Hoi,

wat zijn er veel mensen met een open keuken zeg. Valt gewoon op. Ook wij hebben er een. Als ik aan het koken ben en Henk is niet thuis zodat hij Maaike bezig kan houden, gebeurd helaas steeds vaker de laatste tijd. Is ook goed te zien aan zijn overuren maar ik dwaal af.
Dan gaat Maaike altijd spelen met een aantal magneetjes die we op de koelkast hebben zitten. Dit heeft ze geleerd bij mijn moeder en ik vind het wel handig. De koelkast staat bij ons aan de andere kant van de keuken als het fornuis. Ik kan haar dan wel in de gaten houden en zij mij (belangrijk) maar kan toch gewoon rustig koken. Wel zijn de etenbakjes van de poes interessant en daar moeten we haar dus wel een aantal keer op een dag weghalen.

Misschien een tip: gewoon wat magneetjes kopen en aan de koelkast hangen. Of iets anders van ijzer als je een inbouwkoelkast hebt. Misschien werkt het ook op een afvalemmer.

Groetjes
Inge

Hoi,

Lindy is ook 16 maanden en vind de spiegel van de oven/magnetron ook helemaal leuk!

Tijdens het koken zit ze in de kinderstoel te kijken wat we aan het doen zijn met een soepstengel of lange vinger en wat boekjes.
Dit is de enige manier waarop we rustig kunnen koken. Ze wil nl alles zien en blijft net zo lang aan je benen duwen en trekken totdat je ze optilt zodat ze kan zien wat er op het aanrecht gebeurd :)

Sannemams

jaja ook wij hebben een openkeuken :)
Ik ben meestal ook alleen en op dagen dat ik werk kook ik iig niet uitgebreid. Of ik eet warm op mijn werk of ik heb t al voorbereid.
Op de andere dagen loopt Birgit wel door de keuken. Onze oven wordt alleen een beetje warm aan de buitenkant. Wel stopte Birgit haar handje eens zonder dat ik door had in zo'n gat waar de ventilatielucht uitkomt en keek toen moeilijk met haar handje in de lucht. Toen ik zelf ook voelde helemaal erin voelde ik dat daar wel een wat heter element in zit. Ik zeg nu dus altijd nee! dat is Au! en dat helpt wel aardig. Het is iig niet erg gevaarlijk want echt gloeiend is t niet..
Ze heeft ook de neiging om haar hoofd tussen mijn benen door te duwen en mijn benen vast te klampen als ik echt aan het koken ben stuur ik haar weg of idd een dvdtje ofzo. Ook de pannen en pollepels leiden haar wel af!
We hebben de box ook niet meer staan, ik let gewoon op dat wanneer ik de oven moet open doen, een pan moet afgieten of iets anders waarmee ook maar iets zou gebeuren die kleine meid uit de buurt is!
sorry voor t lange verhaal :)

Hahaha, hier dan ook nog 1 met een open keuken in de woonkamer.

Mijn man is gelukkig altijd thuis als ik kook, maar meestal is het mijn man die kookt (ik kan niet -goed- koken ) en ik speel dan met Tara. Ze weet dat ze de oven niet mag aanraken, wij hebben dat heel vaak gezegd tegen haar en als ze nu in de buurt van een oven is, dan zegt ze 'au' en kijkt naar zichzelf via het glas, hihi. Ze vindt de koelkastmagneten heel leuk om mee te spelen en de koelkast kan ze ook al zelf openen (heb er nog geen veiligheidsriem (?) aan vast gemaakt.

Ik moest opeens denken aan een kinderstoel/box die werd uitgevonden bij het programma Het beste idee van Nederland 2008. Had er iemand van jullie gekeken? Dat zou misschien wel eens goed zijn voor de kids die in de keuken bij mama willen blijven als mama aan het koken is :) Ik heb een plaatje gevonden, zo ziet die eruit:

Hoi,

Als ik aan het koken ben, zet ik Tom vaak in de kinderstoel voor de laptop, dan is zet ik het zandkasteel of bumba op (uitzending gemist e.d.) en dan is hij wel even zoet.

Als hij dat niet wil, laat ik hem met de pannen spelen...  
dan haalt ie ze zelf uit de kast, en is er maar druk mee.. hij vind het geweldig.

En als dat ook niet meer werkt, dan zet ik de kinderstoel midden in de keuken, zodat hij me ziet...en ga ik met hem kletsen, zingen, dagdoornemen enz.

Heb er nooit zo heel veel problemen mee, meestal werkt het zandkasteel erg goed.

De box is hier al een aantal maanden de kamer uit, hij wil er toch niet meer in.
Tom is nu 20 maanden.

Succes! Nens

Nou echt wel, vond het al meteen een uitstekend idee!! Gewoon op de stoel vind ik nu nog te gevaarlijk!!!!

Kom maar op met die boxstoel!! Ideaal..

Terug
Bovenaan