Oppassen

Hai,

Een tijd geleden had ik dit topic ook geopend, maar ik heb nog nooit echt oppas voor s'avond gehad, een keer mijn moeder een schoonouders.
Nu wil ik mijn buurmeisje vragen(16) die past regelmatig op andere kinderen.

Ik heb weer zin om s'avond op bezoek bij vrienden te gaan.
Nu wou ik het zo doen, dat wij Jesse op bed brengen en als ie slaapt wij weg gaan en het buurmeisje komt.
Ik merk het wel wil hij niet slapen of is Jesse verdrietig dan gaan we niet.
wat vinden jullie? Gaan jullie wel eens weg en wie past dan op.

Gr Linda

Mijn zusje, 24 jaar, past weleens op en dat gaat super goed. Maar mijn zusje legt ze dan samen met mij in bed zodat ze weten dat zij in huis is. Tegen de oudste, 3,5, zeggen we dat wij weggaan en dat tante desire er is. Ik vind het zo zielig als ze wakker worden en papa en mama zijn er ineens niet.

Ik denk dat een meisje van 16 prima op kan passen toch? Al zal het de 1e keer wel heel spannend zijn denk ik!

Succes met je beslissing!

Wij willen ook het oppassen door het buurmeisje van 16 gaan proberen. Vooral omdat ik weleens doordeweeks een vergadering heb savonds en mijn vriend moet trainen. Maar we gaan het proberen door eerst een keer savonds uit eten te gaan ( als Benthe al slaapt) en dat het buurmeisje dan oppast.
Zo kunnen we allemaal wennen.
Verder kent Benthe ons buurmeisje nog niet echt goed, dus ook willen we haar gewoon eens een keer savonds uitnodigen en dan haar mee laten lopen tijdens het naar bed brengen van Benthe.

Ik heb alleen deze tips en verder inderdaad nog geen echte ervaring. Hopelijk kun je er wat mee.

Groetjes Martine

Tsss een 16 jarig meisje laten oppassen... Nee hoor grapje. Als ze serieus is en je kent haar en d;r ouders staan backup dan is t goed toch!

groetjes MAris

Wij hebben ook wel eens een oppas wat niet mijn moeder of schoonouders zijn.
Mijn buurmeisje is 14 en past op Vera als ze al in bed ligt, haar moeder moet dan wel thuis zijn, dat als Vera wakker wordt, de buurvrouw haar uit bed haalt. Verder moet ze me smsen als Vera wakker is en uit bed is gehaald.
Af en toe mag ze een uurtje op Vera passen overdag als ik even naar de winkel ga. Dan is ze gewoon in huis en speelt ze met haar. Ook dan is haar moeder altijd thuis.
Laatst heeft ze opgepast op Vera vanaf half zeven. Om half acht kwam haar moeder, samen Vera naar bed gegaan en moeders ging weer naar huis.
Ik ken jammer genoeg geen meisjes van rond de 16, dan hoef ik de buurvrouw niet zo vaak te vragen.

Groetjes Karin

Hoi,

hier passen de buurmeisjes wel eens op, 12 en 9 jaar oud. Wel wat jong maar ook hier is de buurvrouw dan wel thuis en bellen ze mij eerst als Alice wakker is zodat wij naar huis komen.
Alice ligt ook al op bed als ze komen maar het is 1 keer voorgekomen dat ze savonds weer wakker werd en toen vond ze het alleen maar leuk dat zij er waren....
Ik vind het echt niet perse nodig dat ze 16 zijn hoor, als ze maar goed met je kind overweg kunnen en goed zelfstandig zijn dan is het toch prima? Hier in de buurt kunnen meisjes elk jaar een "oppas cursus" volgen en dat is voor meisjes 12 jaar en ouder.

Groetjes Alberdien

Zo te lezen ben ik echt een MUTS, Wij hebben nog nooit andere oppas gehad dan mijn ouders en schoonouders en heel lang geleden een keer de buurvrouw!
Zelf paste ik altijd op kinderen vroeger en dat ging altijd goed, maar nu zelf vind ik het doodeng!
Maar dan vooral de trap, zoals meerdere moeders hier schrijven. Ik neem mezelf steeds voor dat we wel een jongere oppas nemen als de kids rond de 3 of 4 jaar zijn...

Groetjes Babybelle

Ja misschien heel erg, maar wij nemen Rik eigenlijk mee als wij op bezoek gaan bij vrienden.....
Maar goed dat kan natuurlijk niet bij iedereen.
verder heb ik dus nog geen ander oppas gehad buiten ouders/schoonouders. Wij hebben ook zon buurmeisje dioe vaker oppast, maar durf het geoon nog niet aan eignelijk..

Succes!

X Saskia

Terug
Bovenaan