Oppassen

Hallo meiden,

Ik heb vrijdag een extra onderzoek gehad vanwege mijn extreme vermoeidheid. Na een uitgebreide echo bleek dat het met de kleine allemaal goed gaat. Mijn bloeddruk bleek aan de hoge kant te zijn, nog niet verontrustend maar wel iets om in de gaten te houden. Ik moet (nog) meer rusten...
Ik zou willen dat ik echt meer energie had, heb een redelijk drukke baan en ik werk 4 dagen in de week, heb nog een zoon van 6 met adhd rondlopen en blijkbaar is dit toch allemaal te veel van het goede.
Ik wil eigenlijk echt niet minder gaan werken, heb een tijdelijk contract dat afloopt tijdens mijn verlof en ik ben bang dat als ik me nu ziek meldt ik mijn baan straks kwijt ben...Ik weet wel dat onze gezondheid voorop staat maar toch is het moeilijk..
daar komt bij dat ik over twee weken ga trouwen, ik hoop wel dat ik dan wat fitter ben!
Iemand tips?
Groetjes, Kirsten
 
Fijn om te horen dat het met je kleintje allemaal goed gaat. Verder is het natuurlijk ook belangrijk dat het met jou goed blijft gaan. Je gezondheid staat natuurlijk bovenaan. Wat ik zelf zou proberen, is om 's avonds op tijd naar bed te gaan en ik weet niet in hoeverre je man betrokken is bij het huishouden, maar misschien kan hij de komende tijd wat meer dingen in het huishouden doen, zodat jij je daar geen zorgen om hoeft te maken. Of evt. een hulp zoeken? (als dit financieel mogelijk is). En verder zou ik als het echt niet meer gaat, toch minder gaan werken. Het is voor niemand goed als je maar door en door blijft gaan. Het gaat dan ten koste van jezelf en van de baby en uiteindelijk kies je er zelf ook niet voor om zo moe te zijn. Ik weet niet wat voor werk je doet, een kantoorbaan is toch iets anders dan werken in de zorg. Misschien is het ook nog mogelijk om tijdelijk wat aangepast werk te doen?
In ieder geval alvast van harte gefeliciteerd met je bruiloft en hopelijk voel je je tegen die tijd wat fitter!
 
Hoe is je HB, anders kan je misschien Floridix innemmen wordt je ijzergehalte hoger van en kan je ook van opknappen met de moeheid. Ja en verder als je rustiger aan kan doen zal je het al doen dus daar kan ik weinig tips aan geven. In het uiterste geval minder gaan werken, maar begrijp je dilemma om het niet te doen

succes en fijne dag met je bruiloft
 
Kan me voorstellen dat je in een tweestrijd tussen je baan en jezelf zit. Maar je moet toch echt voor jezelf gaan kiezen. Je hebt uiteindelijk echt jezelf ermee en daarna uiteindelijk ook je kleine uk in je buik,
De bloeddruk kan doordat je teveel doet ook nog hoger worden met als gevolg dat je verplicht word bedrust te houden maar dan in het zkh. En dan is het echt wassen en plassen en verder op bed. Denk aan jezelf meid. Ik snap zeker dat ivm je contract je aan je baan denkt.

Veel plezier met je bruiloft zorg maar dat je dan beter bent.

Liefs
 
Ook een leuk vooruitzicht, je bruiloft!!
Een anderere vraag, ben jij lid van de bond? Want niet aleen als zwangere heb je veel rechten maar ook als werknemer. Toen ik zwanger was van mijn tweede (vorig jaar), en nu weer zwanger, haha, had ik ook een beetje stress van mijn tijdelijke contract. Ik werkte 16 uur. Nu 12 uur. Werd lid van de bond, want ik wist het wel, dat ze je niet mogen onstlaan als je zwanger bent, en mijn contract werd wel verlengd! Je weeet het niet in deze tijd! Wettelijk mogen ze je niet onslaan! En tuurlijk kan je ziek melden. Ook dan kunnen ze je niet onslaan!!
Hoop dat je in ieder geval geniet van je mooie dag! En doe zolag het kan rustig aan!

gr Lu
 
ik zou het ook qua werk even uitzoeken! toen ik 9 weken zwanger was, kreeg ik te horen dat ik ontslagen werd. Ik had de echo een week later, die heb ik even afgewacht en juridisch advies ingewonnen. Je hebt ontslagbescherming tijdens je zwangerschap! nu weet ik het niet helemaal of het anders is met een tijdelijk contract in tegenstelling tot een vast contract. Ik zou gewoon even vragen aan je rechtsbijstand of bond oid dan heb jij daar meer rust over. Ik had geen rechtsbijstand maar heb veel gehad aan het Juridisch Loket. die kun je gewoon bellen voor advies.
Ik zou het wel rustig aan gaan doen als ik je verhaal zo hoor.

ik ben ook met Floradix begonnen (de pillen dan, het drankje vind ik niet te drinken) en ik heb er echt meer energie door gekregen, niet moe bij het opstaan, plof niet op de bank bij thuiskomst.
 
Ik ben niet lid van de bond maar mijn contract loopt gewoon van rechtswege af, heeft niet met mijn functioneren te maken, maar er moet heel veel bezuinigd worden binnen ons bedrijf , en ik verwacht niet dat ze me een vast contract gaan geven (flexwet; al drie keer verlengd)...ach een andere baan kan ook weer voordelen hebben...
ik heb me voorgenomen me daar niet druk meer om te maken...want dat is niet goed voor mijn bloeddruk ;-)

Vrijdag is de grote dag, dan ga ik trouwen!
X Kirsten
 
Terug
Bovenaan