Oppassen

Bij mijn 1e zwangerschap werkte ik ook onder een tijdelijk arbeidscontract. Zodra deze afloopt zijn ze niet verplicht om deze te verlengen. Nooit. Bij een vaste baan mogen ze je inderdaad niet ontslaan vanwege je zwangerschap.
Ik was toen ook uitgeput en ben op last van mijn huisarts vanaf 6 maanden zwangerschap thuis gebleven. Achteraf een zege!
Je werkgever krijgt van de overheid 100% van jouw salaris terug omdat jij met ziekte verlof gaat. Hij zal er dus geen cent op inleveren.
Nadat je contract afloopt heb je recht op een zwangerschaps-WW. Die moet je natuurlijk wel even aanvragen bij het UWV. Dat is 100% van je laatst verdiende loon. Na je zwangerschapsverlof (standaard 10 weken totaal) heb je recht op een werkeloosheids uitkering. Dat is de eerste maanden 70% van je laatst verdiende loon. Ik heb daar nog drie maanden gebruik van gemaakt om even lekker op adem te komen. (moet je wel zeggen dat je straks ook weer net zo veel wilt gaan werken).

Laat je even voorlichten. Maar ik zou sowieso voor mezelf , mijn baby en m'n andere kind kiezen. Je zit nu in de tropenjaren! In het ergste geval zou je misschien een dagje minder kunnen gaan werken als dat kan? Dan zou je een dagje thuis kunnen blijven juist wanneer die andere kleine naar de creche is. Even ECHT rust dus.

sterkte en eu... have a nice wedding!!
 
Terug
Bovenaan