Oppasvergoeding opa en oma, ervaringen???

hoi dames.

Ik denk dat er betere controles moeten worden uitgevoerd, of het geld inderdaad wel bij de opa,s en oma,s terecht komen, en dan heb ik het niet over de echte gastouders,opa,s en oma,s die dus wel degelijk een vergoeding op hun bank of in hand krijgen  ik heb bv twee vriendinnen, die hebben kleine kinderen onder de vier jaar krijgen de opa en oma vergoeding, na aftrek van de kosten die het bedrijf die als tussenpersoon fungeert houd de ene 780,- netto en de ander 600,- over die ze in hun eigen zak stoppen, dat is dus wel even 700,- extra inkomsten die ze gewoon aan disneyland en andere dingen uitgeven, die oma,s willen er niets voor hebben zeggen ze, ja me hoela de ene weet er volgens mij niets eens van af dat zij die vergoeding krijgt, en ik denk dat dit word bedoelt met waarom die regeling op de rand van de afgrond staat omdat er veel gefraudeerd word met deze regeling, overigens word het geld door de belasting niet op haar moeders rekening gestort maar gewoon op haar eigen bankrekening.

gr bianca

Mijn mama is ook een echte gastouder hoor (ik ben niet boos en voel me ook niet aangevallen ).
Ze past bij ons thuis op Tara, dus geld voor het eten, drinken, luiers en andere spullen die Tara nodig heeft, krijgen we niet en dat hoeft ook niet, vind ik, want als ik zelf thuis op Tara zou passen, dan zou ik ook eten en drinken aan Tara moeten geven.

Zij past echt het aantal uren op die ik aan ViaViela opgeef, maar er zijn idd mensen die er gewoon geld aan willen verdienen om vervolgens, zoals hierboven staat, leuke dingen ermee te gaan doen voor zichzelf. Zo wordt er misbruik gemaakt van de oppassubsidie, het extraatje voor de (in de meeste gevallen) oppasopa en/of oppasoma om er iets leuks mee te doen of kopen voor zichzelf of je kind(eren).

Jammer dat er altijd wel mensen zijn die roet in het eten gooien en het verpesten voor de echte gastouders! Daarom ben ik er ook voor dat er beter gecontroleerd zal worden.

Groetjes,
Shivana

Ik moet ook zeggen dat Via Viela een zeer discreet bureau is en je daar heel erg gecontroleerd word.

Nee geld voor eten of drinken of wasmachine geef ik niet op hoor.............
Zou wat zijn...

Dus ja ook wij zijn de dupe van al die mensen die wel frauderen.
En god weet even je naam niet meerm maar je schreef hierboven over je vriendinnen die 700 euro in der zak steken NOU BELACHELIJK.
Ik krijg sowieso zoveel niet, vind dat je dan wel veel oppasuren moet hebben hoor. En ja de belasting betaald aan mij. Mag ie van mij trouwens ook gelijk bij mijn moeder en schoonmoeder doen hoor, lig ik niet wakker van!

En nee ook ik ben niet boos of aangevallen, maar dit is een onderwerp waar je over blijft praten hahaahahha!

X Saskia

Hoi,

Ik ben juist heel blij dat er opa's en oma's zijn die op de kinderen willen passen. De wachtlijsten voor kdv zijn soms heel erg lang en hierdoor worden ze korter. Fraude heb je helaas overal, ik  kan er ook niet tegen, maar het gebeurt wel.

Dank jullie wel voor de reakties.

We hebben ondertussen een proefberekening laten maken, en opa en oma kunnen inderdaad een aardig bedrag ontvangen. Toch vind ik het moeilijk. Ipv van belastinggeld ontvangen, moeten ze gaan betalen, inkomen gaat omhoog, dus zorgtoeslag en misschien huurtoeslag (doordat opa nu in de vut zit) komen te vervallen en misschien nog maar voor een half jaar.

Aan de ene kant vindt ik dat we er gebruik van moeten maken en aan de andere kant ben ik bang dat ze te veel inleveren.

We zijn er nog niet uit.

Ook hier een mama met een oppas oma.
Mijn moeder past 20 uur in de week op op mijn neefje en Vera. Zij staat ook ingeschreven bij Via Viela en moet dus ook het nodige doen. een KDV was voor ons bijna niet te doen. We hebben er 2 in de buurt, maar die zijn tjokvol. Over die ene heb ik trouwens ook niet echt een goed gevoel.
Oma past bij haar thuis op en krijgt van ons het volledige bedrag (dus ook de eigen bijdrage) dit heeft ze ook verdiend, want ze is speciaal een dag minder gaan werken. vera vind het helemaal geweldig bij oma.

Ik denk trouwens wel dat ik na de bevalling Viaviela stop ga zetten, omdat ik dan een heel jaar thuis blijf. vera zal dan best nog wel een dag naar oma gaan, maar waarschijnlijk niet structureel en dan gata het ons te veel kosten (met de eigen bijdrage)

groetjes Daniela

ps ik ben het wel een met de opmerking dat er veel mensen misbruik van maken. Is natuurlijk ook erg makkelijk om een paar uur extra op te geven. Alleen jammer dat anderen daar dan de dupe van worden.

Terug
Bovenaan