Oproep aan Aliya en Moi

Hoi,

ik ben zelf rond 23 januari gestopt met de pil en sinds die tijd niet meer ongesteld geweest (natuurlijk wel het onttrekkingsbloed na het stoppen). Twee weken geleden heb ik bloed laten prikken maar alle uitslagen hiervan zijn nog niet bekend. Dit duurt zo verschrikkelijk lang !! Ik ben nu wel eindelijk doorverwezen naar de gynaecoloog omdat de dokter het wegblijven van de menstruatie nu toch ook wel erg lang vindt duren en kan pas 26 mei terecht.
Mijn vraag aan jullie is of de gynaecoloog wel aan jullie heeft aangegeven wat hij/zij denkt wat het euvel is bij jullie, wat zit er niet helemaal goed ?

Wat duurt wachten toch lang ....

succes allemaal

(ik heb dezelfde reactie op jullie eerdere bericht gegeven)

Hoi Nemo,

De gyn dacht dat ik geen of geen goede eisprong zou hebben, omdat ik van die lange cyclessen heb. Na het stoppen van de pil werd ik eerst 5 maanden niet ongi en nu nog steeds heel onregelmatig. Ik heb gemiddeld een cycles van 40 dagen... d.m.v bloedtest kon de gyn zien of mijn hormoonhuishouding in orde is en zo, nee wat er mis aan is. 10 mei krijgen we de uitslag en doet hij als het goed is nog meerdere onderzoeken.
Spannend hoor!!!

Die wachttijden zijn inderdaad waardeloos!! Bij mij viel het nog wel mee...na het bezoek aan de ha moest ik een maand wachten voordat ik bij de gyn terecht kon!!

Ik vind het nu wel erg lang duren hoor,,,3 weken in spanning bah!!!

Voor jou duurt het ook al zo lang vervelend he!! Maar er is dus wel al bloed geprikt??

Suc6 liefs moi xxxx

Hoi Moi,

er is wel al bloed geprikt maar nog niet alle uitslagen zijn binnen. Alleen dat duurt al verschrikelijk lang. Een hormoon was goed (volgens mij LH) en het FSH hormoon gaf een lichte afwijking maar de huisarts gaf aan dat dat zodanig was dat wanneer er nu getest zou worden,de uitslag hiervan misschien wel juist zou zijn. Van,ik geloof,twee hormomen is de uitslag niet bekend en daar kan ik pas over ca 2 weken over bellen met de huisarts. Ik ga dan ook alles met naam en toenaam noteren omdat het me allemaal een beetje begint te duizelen. Ik hoop dat ik het bovenstaande ook goed heb begrepen, vandaar dat ik alles goed ga noteren.
Natuurlijk weet ik dat je niet meteen zwanger raakt en dat er zeker wel een aantal maanden overheen gaat maar het staat nu stil en het is zo onduidelijk. Ik weet dat ik helemaal niet mag klagen als ik wel eens andere berichten lees maar soms lucht dat wel op.

Is het niet mogelijk om twee weken voor het bezoek aan de gyn alvast bloed te laten prikken zodat de uitslag bekend tijdens de afspraak want de gyn zal ook wel bloed willen laten prikken wat dan ook weer vetraging oplevert?

Bedankt trouwens voor je snelle reactie en heel veel succes. Ik hoop dat de uitslag op 10 mei positief voor je is. Ik zal voor je duimen !!

liefs Nemo

Graag gedaan hoor!! Ik snap precies wat je bedoelt ik vind al dat wachten ook zonde van mijn tijd. Ik vind het ook zo rot dat je het niet in de hand hebt allemaal..je kunt wel klussen maar zonder een eisprong is het alleen maar heel fijn, maar wordt onze droon geen werkelijkheid!!!

Ik denk dat je best wel van te voren kunt gaan bloedprikken ik zou het in ieder geval na vragen hoor!!

Ik heb tijdens het bezoek van de gyn ook heel brutaal gevraagd of het zaad van mijn vriend ook meteen gecheckt kon worden,,,ik denk dan weten we dat ook meteen en ook daar krijgen we de 10e meteen de uitslag van brrr eng hoor!! Maar wel heel fijn dat het allemaal even nagekeken wordt!!

Liefs moi xxxx

Hoi,

Een aantal jaren geleden ben ik gestopt met de pil en toen bijna driekwart jaar niet meer ongesteld geweest. Ik maakte me ook druk en ben toen naar de huisarts gegaan en die gaf aan dat het bij sommige mensen zo lang weg kan blijven na het stoppen met de pil. Oktober vorig jaar ben ik voor de tweede keer gestopt en eigenlijk vrij snel weer ongesteld geworden, alleen vrij onregelmatig en duren mijn cyclussen ineens soms meer dan 40dagen. Toen ik naar mijn huidige huisarts ging, laatst zei deze dat ze ervan terug zijn gekomen dat het uitblijven van de menstruatie te wijten is aan de pil (het stoppen van), dit zou dan andere oorzaken moeten hebben, stress.of iets dergelijks. Ik heb al die jaren gedacht dat het aan de pil lang toendertijd en vind het niet prettig om uiteindelijk niet te weten wat de oorzaak toen dan wel is geweest. Deze keer wil ik zwanger worden. Mijn laatste menstruatie begon 13 maart en heb nog steeds geen NOD. Gaat dit te lang duren dan ga ik toch weer naar de huisarts, met de wetenschap van toen....

nog es met mij. Ik lees inderdaad dat jullie al stappen hebben ondernomen, gewoon om te kijken of alles in orde is. Ik vraag me inderdaad ook regelmatig af of mijn hormonenhuishouding uberhaupt ok is. Door jullie voel ik mij gesterkt om toch naar de huisarts te stappen, want eerst had ik zoiets van, maak je niet zo druk, als het komt komt het, maar ik wil gewoon weten of alles ok is, dan heb ik een geruster hart. Ook succes aan jullie, want het wachten op de uitslagen moet ontzettend spannend en zenuwslopen zijn.

Aan de anoniem van hierboven,

Het kan inderdaad kloppen dat je lichaam na het stoppen van de pil enige tijd nodig heeft om weer op een natuurlijke wijze ongi te worden, maar het kan zeker ook te maken hebben met andere factoren, zoals jij hierboven beschreef!

Een collega van mij die werd ook maar niet ongi en bij haar werd geconstateerd dat haar eileiders verstopt zaten,,,dit is inmiddels verholpen en heeft zij een pracht van een dochter,,maar er kan dus inderdaad meer aan de hand zijn!

Ik zou als ik jou was toch nog even na je ha gaan en zeggen dat je doorverwezen wilt worden als je ongi weer voor lange tijd wegblijft. Ook voor jezelf is het gewoon fijn als er naar gekeken wordt!

Ik weet hoe frustrerend het is als je graag zwanger wilt worden, maar je ongi komt maar niet opdagen!!

Het is inderdaad wel even spannend tot de uitslag, maar ik ga proberen er niet teveel over na te denken en voor je het weet is het de 10...

Jij ook veel suc6 en als je het niet vertrouwd echt naar je ha gaan hoor!!

Liefs moi xxxx

Ik kan goed begrijpen dat het wachten niet leuk is. Na het stoppen van de pil, heb ik ook 3 maanden geen maandstonden gehad. Een week voor ik naar de gynecole moest, kreeg ik mijn regels. Dus de gyn heeft me een nieuwe afspraak vastgelegd einde mei. Om te zien of mijn cyclus al verbetert is. Want misschien krijg ik geen eisprong of te weinig om zwanger te kunnen worden. Het is voor mij ook nog allemaal onduidelijk, maar de gyn zei me om eventueel met clomid dan te starten. We shall see...
Misschien krijg jij wel ondertussen je menstruatie, want het is niet abnormaal dat ze even wegblijven na het stoppen van de pil (hoop in iedergeval voor je).
Succes voor iedereen!

Terug
Bovenaan