Oproep aan alle thuisblijfmoeders; hoe ziet jullie dagindeling eruit?

Hallo allemaal,

Ik ben zelf een thuisblijfmoeder en ik ben erg benieuwd hoe de dagen van andere moeders ingedeeld zijn. Soms heb ik het gevoel dat ik alleen maar binnenzit en niets doe (dat is natuurlijk niet zo).

Ik ben dus erg nieuwsgierig hoe andere moeders dat doen.

liefs,
nous
 
Hoi nous,

Ik ben ook huismama en mijn dagen zitten toch echt proppievol hoor! Ik heb 2 meiden (3 jaar en 10 maanden) en mijn tijd gaat op aan strijken, poetsen (heerlijk hihi), spelen, boodschappen, shoppen, opvoeden, eten geven enz enz en zodra het buiten lekker genoeg is gaan we lekker fietsen, zwemmen, kinderboerderij of andere leuke dingen doen! Ik vind het heerlijk.. Ik zit al 3 jaar thuis en heb zeker geen spijt van deze keuze. Ik ben 24 jaar en werken kan ik altijd nog... Ik heb mijn opleiding netjes afgerond en enig werkervaring opgedaan dus dat heb ik wel gedaan maar ik vind dit echt fijn zo...

En jij? vind jij het ook prettig of niet?

Groetjes,
Wendy
 
Hi Wendy,

Bedankt voor je berichtje. Ik voelde me meteen een stuk opgeluchter. Ik ben altijd gewend geweest te werken en vind het moeilijk mezelf nuttig te voelen met de dingen die ik nu doe.
Ik heb een dochter van bijna 9 maanden en ben toch bijna de hele dag met haar bezig. Verder die ik ook klusjes in huis, wandel ik als het mooi weer is, doe ik boodschappen, ruim op, strijk, lees boeken etc...
Toch had ik telkens het gevoel dat ik me toch schuldig moest voelen.
Maar blijkbaar is dit toch echt wat je doet als je thuisblijft. En ik geniet er natuurlijk ook van, vooral van mijn dochter. Ik zou geen andere keuze willen maken.

groetjes,
Nous
 
nou je hoeft je echt   niet schuldig te voelen hoor!! als het financieel haalbaar was bleef ik ook thuis.. genoeg te doen! huishouden en je kindje(tjes) verzorgen en vermaken natuurlijk! eten koken voor  je man die  aan het eind van de dag thuis komt of gewoon voor jezelf kan natuurlijk ook

het lijkt mij heerlijk en het is een volle dagtaak en die kleine uurtje dat je ff niks hebt kan je lekker wat voor jezelf gaan doen! lekker leven toch!

als je kleintjes straks naar school gaan en je weet niet wat je met je tijd moet dan kan je alsnog wel wat gaan werken maar dat kan altijd nog wel

ik ben jaloers geniet er maar van

groetjes
 
Hoi dames,

Tja het is wel heerlijk om lekker thuis te zijn en niets echt te moeten... Ik voel me ook wel een mazzelaar dat dat financieel haalbaar is hoor! Ik werk dan meestal ongeveer een dag thuis voor mijn man en vader (administratie voor hun bedrijven) maar veel werk is dat niet. Nous, krijg jij ook vaak met vooroordelen te maken met wel werkende moeders? Die kunnen soms niet begrijpen dat je ervoor kiest om thuis bij je kinderen te zijn. Soms heb ik ook wel het idee dat het een soort van jalouzie is ofzo.. Want niek jij zegt tenminste gewoon eerlijk dat jij dat ook zou willen. Vind ik goed hoor! Maar tuurlijk werken heeft ook veel voordelen (extra geld, persoonlijke ontwikkeling, evt sociale contacten?) dus alles heeft zijn charme toch? Als je maar happy bent met je leven, thuis of werken.

Nou dat wilde ik nog even kwijt hihi

Groetjes,
Wendy
 
Hallo moeders,

Ik ben het  helemaal met jullie eens; ik ben nu 29 jaar en heb een dochterje van 8 maanden.
Voordat ik met zwangerschapsverlof ging werkte ik al 11 jaar fulltime (40uur p/w) daar raak je aan gewend. Na de bevalling en het verlof ben ik voor 24 uur p/w gaan werken, dat was heerlijk en prima te combineren.
Nu heb ik 3 maanden geleden mijn baan opgezegd omdat Indra (onze dochter) enorm veel ontwikkelingen doormaakte (tandjes, brabbelen, proberen te staan/lopen enz). Ik vond het zo ontzettend vervelend dat ik daar niet  fulltime bij kon zijn.
Nu na 3 maanden begint het wel weer te kriebelen om weer te gaan werken, dus voor de wintermaanden ga ik wel weer aan het werk voor 24 uur p/w.
Ik vind het ook wel weer belangrijk voor mezelf om in de arbeidsmarkt te blijven, je sociale contacten te behouden en je wereld wordt niet zo klein.
Toch vind ik dat ik er heel goed aan gedaan heb om in iedergeval de warme (en natte) zomermaanden bij Indra te zijn!!

Hoe dan ook, voel je NOOIT schuldig wanneer je voor je kindje kiest!!!!!!!!

Groetjes
Pascalle
 
hoi
de dag vliegt voorbij!
om 7 uur op ontbijten daarna wassen en aankjleden.
de hond uitlaten
spelen even samen
daarna iets in het huishouden
12 uur weer eten
zoon van 3 jaar naar bed
dan is mijn dochter van 2 mnd de hele tijd wakker( ik hoop altijd even op iets voor mij zelf)
om 3 uu uit bed even tv kijken ned.3 daarna weer even spelen
om 4 uur maak ik de voorbereiding van het eten je weet nooit wanneer er weer aandacht gegeven moet worden om 5 uur zetten we het op. en daarna eten ligt aan hoe laat pa komt.
weer even samen spelen op ruimen de hond uitlaten
na 1930 uur naar bed(meestal wordt diet later)
tussen door naar de winkel of op visite
de dag is weer voorbij!
wel is het fijn om mensen te kennen waar je naar toe kunt en bij jou komen met kids van hun. dat heb ik gelukkig wel.
ik geniet en ben blij dat ik mijn bed niet uit moet om te werken (12 jaar gewerkt) en te stressen met twee kids
helaas is niet voor iedereen mogelijk, maar gun het alle mama's van harte.
groetjes
 
Hoi allemaal,

Hier is nog een thuisblijfmoeder. Ik ben bijna 24 jaar en ik heb een zoontje van 8 maanden.
Ik heb bewust ervoor gekozen om thuis te blijven bij mijn zoontje. Ik heb mijn opleiding afgemaakt en enige jaren werkervaring. Inmiddels ben ik dus alweer een tijdje thuis.
Mijn dagen worden opgeslokt. Vooral nu mijn zoontje ook door de kamer tijgert, minder slaapt en meer gaat ondernemen. Voor 9 uur 's morgens probeer ik het meeste van mijn huishouding gedaan te hebben, zodat ik alle tijd voor mijn zoontje en andere dingen heb. Dat lukt natuurlijk niet elke dag.
Elke dag ga ik met mijn zoontje even naar buiten. Gewoon een stukje lopen of even naar de winkels. Ik drink regelmatig koffie bij iemand en ik lees  graag boeken. Ik zit graag een half uurtje tot een uurtje per dag achter de computer.
Maar.....aan al die dingen voor mezelf kom ik helemaal niet zo toe. Ik vind het niet erg. De meeste tijd ben ik toch wel met mijn zoontje bezig.
Ook ik krijg best veel commentaar van mensen dat ik thuis wil zijn bij mijn zoontje. De ene keer kan ik er beter tegen dan de andere keer. Soms voel je je een eenling daarin. Ik blijf wel bij mijn keuze. Ik kan later zo weer aan de slag. Nu zorg ik zelf voor mijn zoontje.
Saai is het helemaal niet om thuis te zijn. Ik vind het echt heerlijk. Daarom kon ik ook deze keuze maken. Ik respecteer overigens ook moeders die werk combineren met de zorg voor hun kindje. Iedereen zijn eigen keuze en niet voor iedereen is het financieel haalbaar.

Groetjes Gretl
 
Terug
Bovenaan