Oproep aan alle thuisblijfmoeders; hoe ziet jullie dagindeling eruit?

Hallo andere moeders,
Ik ben nu 27 jaar ben getrouwd, heb een zoon van 3,5 jaar en een zoon van 3 maanden. Ik ben na de geboorte van de eerste gestopt met werken en vind het tot nu toe heerlijk. Begin van de week zorg ik dat de benedenverdieping gedaan wordt en aan het einde van de week zorg ik ervoor dat boven alles schoongemaakt is. Tussendoor houdt ik de rest bij, ramen, deuren de vloer, was etc. Ik houd ervan om in een schoon en opgeruimd huis te leven dus het huishouden geeft mij een goed gevoel. Daarbij ben ik natuurlijk druk met de kinderen, flesjes, luiers, persoonlijke aandacht, spelletjes doen met de oudste en bouwen met de lego. Boodschappen doen we nu de jongste er is lekker lopend en de oudste gaat dan op zijn fiets of skelter en via het park zo zijn we een uur tot anderhalfuur wel bezig en lekker buiten. De oudste gaat 2 ochtenden naar de creche. Ik zwem 2 keer per week en ga verder met een buurvrouw skeeleren, soms lekker winkelen, een dagje naar een beautycenter met mijn zus en noem maar op. Ik vind het belangrijk en fijn om zo ook mijn eigen dingen te hebben en af en toe even op te laden. Mijn man is reuze blij met deze  situatie, hoeft geen boodschappen te doen of het huishouden zoals toen wij allebei nog werkte en nog geen kinderen had. De weekenden en avonden zijn nu vrij. In de weekenden gaat hij de auto's wassen met de oudste, we gaan wandelen op bezoek bij vrienden of familie. Wij zijn gelukkig met ons gezin en reuze gezegend met de financien waardoor dit ook allemaal mogelijk is. Ik ben me er ook van bewust dat er moeders zijn die willen blijven werken en respecteer dat ook maar voor mij is dat niet het geval. Maak er wat van en probeer de juiste keuzes te maken en die zijn voor iedereen weer anders......
Groetjes Pepie
 
Hallo allemaal,

Ik ben 26 jaar en ik heb een zoontje van 4 maanden (1e kindje). Ik ben een ruim half jaar thuis en het is heerlijk om bij mijn zoontje te zijn. Toch heb ik weer super veel zin om weer te gaan werken. Gewoon even geen mama van, vriendin van, maar gewoon mezelf zijn en mijn eigen ding doen. Vandaar dat ik 24 uur per week ga werken. Kevin gaat dan 3 dagen per week naar het KDV.

Ik denk dat ik een veel leukere moeder zal zijn als ik (partime) werk. Maar ik vind het super knap dat mama's full time voor hun kindjes zorgen, petje af! Financieel is het aantrekkelijk om te blijven werken.  Ook  ik heb de keus gehad om thuis te blijven. Toch gekozen voor combi van werk en kind, ik voel me gewoon  fijner bij.

Misschien zal ik minder of helemaal niet meer werken als ik in de toekomst meerdere kindjes mag krijgen? Wie weet.....

Liefs, Loekie & Kevin 4 maanden.
 
Hoi!

Ik ben de mama van Bas, hij wordt eind november 2 jaar. Ik riep altijd al van 'als ik zwanger raak, wil ik een poos gaan stoppen met werken!'. Ik heb mijn vaste baan destijds opgezegd (ik mocht nog doorwerken zolang ik wilde, maar ben na 6mnd zwangerschap gestopt, ik kreeg last van m'n bekken). Ik heb een jaar thuisgezeten en heb er ontzettend van genoten, ik maakte alles zelf mee.
In dat jaar heb ik wel in het ziekenhuis gelegen (ik heb schildklierkanker gehad) en dus was ik op den duur letterlijk gekluisterd aan huis, want ik moest aansterken (en die fase heeft lang geduurd). Begin dit jaar kreeg ik de kans om als oproepkracht te gaan werken bij een oude werkgever van me en dat doe ik nog steeds. Ik werk alleen als mijn man thuis is (hij werkt onregelmatige diensten) en af en toe kan ik eens een beroep doen op mijn schoonmoeder. Gemiddeld gezien werk ik een halve dag per week (maar het verschilt, de ene keer is het weken stil en zo kun je ineens elke week wat meer uren hebben). Ik bepaal zelf of ik wil werken of niet.

Het heeft ons echter veel vriendschappen gekost, want het leek wel of wij een stelletje halve zolen waren, want 'wie stopt er nou anno 21e eeuw met werken????'.
Ik heb werkende moeders altijd gerespecteerd, ieder z'n keus toch. Wel jammer dat het andersom niet is gebeurd en dat heb ik een poos lang erg moeilijk gevonden. Maar ben blij dat ik mijn keuze doorgezet heb. Velen in mijn omgeving keken echt op me neer, die dachten dat ik de hele dag thee zat te drinken en soaps zat te kijken, maar zo werkt het dus niet. Er is zelfs eens in ons dorp gezegd van 'nou meid, groot gelijk hoor, als ik een man zou hebben met zo'n salaris, zou ik er ook lekker van profiteren!'. Is echt gezegd. Vond het dan wel weer heel typisch dat ze met een mond vol tanden zaten als ik antwoordde van 'Dan kan ie wel een leuk salaris binnen halen, maar tijdens alle feestdagen zitten jullie met het gezin compleet thuis en dat kan ik helaas niet zeggen!'. Okee, we kiezen ervoor, maar het is echt niet altijd makkelijk.

Wat andere thuisblijfmama's hier ook zeggen: werken? dat kan altijd nog wel! Ik werk af en toe en joh...voor m'n gevoel heb ik nu de leukste baan die er is: thuisblijf moeder!! :)))
 
Hoi Moeders,
Petje af voor de moeders die de keus kunnen maken er voor 100% voor thuis te zijn.
Ik moet fulltime werken omdat wij een eigen winkel hebben. Dit heeft wel als voordeel dat de kleine iedere week een paar dagen mee gaat naar de winkel, dus je kan de ontwikkelingen gelukkig zelf goed meemaken.

Toch knaagt bij mij vaak het gevoel dat ik op alle fronten tekort schiet. Te weinig tijd voor huishouden, man enz.   Vraag me vaak af: ben ik wel een goede moeder.
Mijn man vindt dat ik het prima doe en helpt me zeer veel in het huishouden.
Mijn kind krijgt veel aandacht en is 2 dagen per week bij oma waar hij het geweldig vindt.
En toch...... dat gevoel he!!   Ik wil altijd alles perfect doen, en dat lukt natuurlijk niet, en hoeft ook niet.

Minder werken is geen optie, we hebben weinig personeel en ook niet de middelen om deze aan te nemen.

Thuismoeders of minder-werkmoeders; GENIET ervan!!!!!
Ik wou dat ik het meer kon. (natuurlijk geniet ik zeker van de kleine, maar in mijn koppie speelt er meer)
Groetjes van Ingrid
 
Terug
Bovenaan