Oproep!!

Hey allemaal,
Ik las onder een ander topic[ van Sas.], dat stukje van postbus 51..
Voor mij gaat het daar precies om!
Ze kunnen mij niet geruststellen dat het vaccin helemaal veilig is..Dus ik zeg ook NEE.
Als de griep niet veel erger is als de normale griep, dan moet dat goedkomen Er is dus een grotere kans dat er ws meer mensen ziek gaan worden dan normaal...En de Ziekenhuizen overvol kunnen raken..Dus meer uit voorzorg wat dat betreft..
Mijn gevoel staat er niet achter!
Dus er moet nog een gouden regel komen die mij kan overtuigen..hihi, maar anders doen we het niet!
Gr Rina

pfff...ik weet het niet meer!
We hebben inmiddels allemaal een oproep ontvangen en eerst was ik ervan overtuigd het NIET te doen omdat er niets bekend is over de gevolgen op lange termijn en het verloop van de griep zelf niet veel erger is als bij een gewone griep...maar nu twijfel ik dus weer. Zag net op het nieuws dat er in zweden al veel ervaring is met hetzelfde vaccin en dat dat allemaal goed gaat.
Wij zouden hier allemaal moeten/mogen omdat Shira nog zo klein is en zelf dus niet mag.
Ik wil niet over 10 jaar ellende krijgen zoals die DES moeders maar ik wil ook niet mijn kinderen onnodig risico laten lopen om ernstig ziek te worden...

Wat een lastige keuze nu! Ik weet het echt nog niet.

O meiden,

Wat vind ik het moeilijk.
Eigenlijk moet ik toegeven dat ik de beslissing steeds voor me uitschoof. Had namelijk toch nog geen oproep.
TOTDAT de oproep in de bus lag en ik er dus bij bepaald werd dat ik toch echt een beslissing moet gaan maken.
Onze beslissing kwam op NEE uit. Maar vannacht hoorde ik sophie zo eng hoesten en dacht: wat als ze de griep krijgt en het fout afloopt? Ik moet er niet aan denken.
Ik vind het dus nog steeds heel moeilijk. Ik blijf er over denken maar ben er nog niet uit.
We hebben nog heel even de tijd....

Groetjes Marianne

Ik heb vandaag nog een telefonisch consult gehad met mijn ha puur omdat ik zo enorm twijfel(de).
Een nuchtere man, en ik had eigenlijk een beetje het idee dat hij mijn idee van het zal zo'n vaart niet lopen wel zou kunnen bevestigen. Het tegendeel bleek waar; hij heeft me kunnen overtuigen het wel te doen. Niet dat dat zijn missie was (hij hing op met de woorden: succes met nadenken en dat je tot een wijs besluit mag komen)
Maar na de eerste enting zijn ze met een paar dagen al voor 70-80% beschermd.
Ik had zelf het idee dat er veel te laat geënt werd maar hij gaf aan dat het ergste nog moet komen (weet niet of hij het dan alleen over Gelderland/ Achterhoek had) Daarnaast had hij afgelopen week cursus gehad met een aantal microbiologen en die zeiden dat alle stoffen die gebruikt werden in het vaccin, bekende stoffen waren waarvan de werking bekend is. Het enige onbekende eraan is de combinatie met het stofje tegen de MG, maar ook dat is als afzonderlijk stofje wel weer bekend als ik het goed begrepen heb. Mijn ha had dit zelf graag eerder geweten, voor zijn eigen geruststelling maar ook om aan anderen te kunnen vertellen.
Tuurlijk had Kyan volgens hem genoeg kans om er zonder vaccin gewoon doorheen te komen maar als ik hem zou vragen wat hij in mijn plaats zou doen, zou hij zeggen; enten. Dit omdat het afweersysteem van 0-4 jarigen gewoon nog wat extra steun kan gebruiken. Vanaf 4 jaar begint dit meer volwassen vorm aan te nemen.
Ik ben dus over de streep, zie er wel enorm tegenop zo'n legbatterij met krijsende kindjes maargoed...
Daarnaast mag ik er nog 2 donderdagen vrij voor nemen en is Kyan om 14.00 uur aan de beurt! Wat een k*** tijd en dat hebben ze dan op geboortejaar besloten.. Kyan slaapt meestal nog van 12.30 tot 15.30 uur ofzo :S vandaag zelfs van 13.00 uur tot 16.15 uur! Daarbij komt dat deze mama niet zoveel uren meer heeft.. en tja papa kan ook wel mee maar dat willen we dan ook weer niet, mama wil zelf met eigen ogen zien wat er gebeurd...
Wat een dilemma's allemaal zeg!

Misschien kunnen jullie wat met de argumenten van mijn ha, denk ik deel ze even!

Groetjes Sas

Ik twijfel ook weer, door dit topic.
Maar nu ik dit weer lees, wat hier boven is getypt, wordt ik weer iets gerustgesteld, om het wel te doen.
Jesse moet dinsdag, maar is nu dus niet fit, dus dan geen prik.

Gr Linda

Ik denk dan meteen weer; Een huisarts zal altijd zeggen het wel te doen..Tenslotte kom je als eerste bij hem ..Als hij zegt dat het niet perse nodig is..en je kind word toevallig wel ziek!!, dan heeft hij een probleem lijkt me..
Dus de mening van de huisarts..daar heb ik persoonlijk niet zoveel mee...
Vind het anders als de man zelf ook kids heeft in onze leeftijdsgroep [ 6mnd-4 jr] en daar een mening over heeft wat zijn eigen kids aangaat...Vind dat het moeilijk is om tegen anderen te zeggen wat wel/niet te doen.
Gr Rina

Maarja dat is andersom ook Rina, want als Kyan ziek wordt van het vaccin of er is later iets mee, kom ik óók bij hem! (Beetje bozer ook denk ik ;))
Hij liet me eigenlijk geheel de keuze, legde alleen uit wat hij gehoord had van die microbiologen, en dat hij zelf ook twijfel had gehad maar zichzelf ook had laten enten ivm de verantwoordelijkheid naar zijn patienten. Hij vroeg dus ook wat mijn argumenten waren om het niet te doen maar niet op een manier om ze onder tafel te vegen.. Geloof me dat zou ik gemerkt hebben want zoals ik al zei had ik eigenlijk verwacht dat hij zou zeggen dat het wel meeviel allemaal!

Groetjes Sas

Terug
Bovenaan